Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

usthem

Campingartiest
11 jan 2018
67
6
Ik wordt hier een beetje moe van, waar wordt er in vredesnaam nog op gewacht? We kunnen ervan uit gaan dat of DTRH of BKS Tame impala heeft, en zoals noid al zegt, als je goeie kaarten heb dan gooi je ze ook op tafel. En BKS, weet niet zo goed wat je van ons verwacht, maar dit is in ieder geval niet sneller. Kom op nou!

 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Het lijkt me echt niet dat ze nog om Tame Impala aan het vechten zijn.
Ik dacht dat het na Bon Iver wel bekeken was dat Tame Impala rond zou zijn voor DTRH. Waar ze nog op wachten... geen idee. Volgende week dan maar.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.761
1.363
In case iemand hem na de Primavera aankondiging als een optie voor BKS zag: Frank Carter & The Rattlesnakes is out! Speelt op Dauwpop tijdens het BKS weekend.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.154
807
Goh, ik was er toch van overtuigd dat we na Primavera deze week ook nieuws uit Beuningen en Hilvarenbeek zouden krijgen... Gisteren dus niks en BKS zal vandaag waarschijnlijk ook niet meer met nieuws komen. DUURT LANG!!!
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.535
2.042
Goh, ik was er toch van overtuigd dat we na Primavera deze week ook nieuws uit Beuningen en Hilvarenbeek zouden krijgen… Gisteren dus niks en BKS zal vandaag waarschijnlijk ook niet meer met nieuws komen. DUURT LANG!!!

Ik ben er ook bang voor. Heel teleurstellend. Geef gewoon wat namen haha.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Blijft interessant om over te speculeren. Waarom komen ze niet met namen? Het valt op dat de NL festivals bijna standaard achter lopen op het buitenland. Dat neemt toch iets weg van de voorpret. Tegen de tijd dat BKS en DTRH komen met hun line-up zijn er al zoveel festivals, in omringende landen met vergelijkbare data, die hun namen hebben gepresenteerd dat het overgrote deel een invuloefening is met nog slechts een enkele verrassing. En das toch jammer. Ik ben bijvoorbeeld erg blij met Bon Iver, maar een verassing was het bepaald niet gezien de al bekende data. Ergens is dat toch jammer. En ook voor de festivals zelf: je creëert dan toch minder een buzz.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.019
169
Dirk wrote:

Processierups wrote:

noid wrote:
Had verwacht dat PS daar als eerste mee zou komen. Verrassend dat Hurricane de eer heeft. DTRH is zeker een kanshebber maar deze bevestiging geeft BKS toch ook een goede kans.


Dat dachten we ook bij de aankondiging van The Cure op Hurricane….
Link tussen Hurricane en BKS is niet zo groot (al zijn er nu met bijv. Interpol wel wat overlappen).
Voor BKS is vooral All Points East, Primavera Sound, Northside, Sideways relevant. Tame Impala komt pas in beeld als die ook op een van die festivals staan.


….en dus niet Heartland (The good, The bad & the queen) –

Deelden die vorig jaar niet LCD Soundsystem als headliner en Slowdive?
Dus: ook relevant ja. Al is Heartland volgens mij onderdeel van LiveNation en de rest van de genoemde festivals niet.
Ik ben een beetje een geek wat dit betreft, maar ik probeer toe te werken naar een voorspel-algoritme voor dit festival. In principe is de hoofdregel: iedereen heeft zijn eigen pool van artiesten waar ze uit vissen (Tool voor 2019 zit enkel bij LiveNation bv.). Maar er zijn altijd wat "rogue artiesten" die niet in een vaste pool zitten.
Vaak zijn die dan ook wat groter, The Cure voor komend jaar is daar een voorbeel van. Ik denk dat TG,TB&TQ niet zo'n "rogue artiest" is. Er zijn ook "rogue festivals" die zeg maar vissen uit twee vijvers, ondanks dat ze gelinkt zijn aan een booking roster, Mad Cool bv.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.926
1.060
Thom Yorke aangekondigd bij NOS Alive op 13-7. Een nieuwe naam voor de festivals. Gezien de datum en het feit dat die niet op Primavera staat een kanshebber voor DTRH.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.926
1.060
Blijft interessant om over te speculeren. Waarom komen ze niet met namen? Het valt op dat de NL festivals bijna standaard achter lopen op het buitenland. Dat neemt toch iets weg van de voorpret. Tegen de tijd dat BKS en DTRH komen met hun line-up zijn er al zoveel festivals, in omringende landen met vergelijkbare data, die hun namen hebben gepresenteerd dat het overgrote deel een invuloefening is met nog slechts een enkele verrassing. En das toch jammer. Ik ben bijvoorbeeld erg blij met Bon Iver, maar een verassing was het bepaald niet gezien de al bekende data. Ergens is dat toch jammer. En ook voor de festivals zelf: je creëert dan toch minder een buzz.

Denk dat het de macht van de grote Europese festivals is die afdwingen dat zij bepaalde namen als eerste mogen aankondigen en daardoor lopen BKS en DTRH achter de feiten aan.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.620
2.761
Thom Yorke aangekondigd bij NOS Alive op 13-7. Een nieuwe naam voor de festivals. Gezien de datum en het feit dat die niet op Primavera staat een kanshebber voor DTRH.

Mooi dat hij nu ook in beeld is voor de festivals. DTRH lijkt waarschijnlijker, maar dit jaar deelden NOS A en BKS twee headliners (Monkeys en National) en een sub (CHVRCHES). En dit jaar delen ze in ieder geval Bon Iver al....
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Waarom zou DTRH waarschijnlijker zijn.? J. Greenwood stond al eens solo op BKS en Radiohead eveneens. Kan toch best dat Thom daar weer graag wil spelen?
Zou Yorke een headliner zijn trouwens?
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.926
1.060
Waarom zou DTRH waarschijnlijker zijn.? J. Greenwood stond al eens solo op BKS en Radiohead eveneens. Kan toch best dat Thom daar weer graag wil spelen?
Zou Yorke een headliner zijn trouwens?

Puur vanwege de datum. Thom Yorke is denk ik geen headliner.
 

Kobekes

Playlistbediener
8 jan 2015
47
3
Primavera trek een internationaal publiek en zal dus wel een week (?) exclusiviteit gevraagd hebben aan hun headliners (o.a. Tame Impala).
Om de mensen de kans geven dit weekend vliegtickets te scoren. Anderzijds schurken we tegen de feestdagen aan. Dus het zal volgende week of half januari zijn vooraleer we nieuwe namen krijgen vrees ik.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Primavera trek een internationaal publiek en zal dus wel een week (?) exclusiviteit gevraagd hebben aan hun headliners (o.a. Tame Impala).
Om de mensen de kans geven dit weekend vliegtickets te scoren. Anderzijds schurken we tegen de feestdagen aan. Dus het zal volgende week of half januari zijn vooraleer we nieuwe namen krijgen vrees ik.

Dit is in ieder geval niet het geval, aangezien Tame Impala deze week (zelfs voor Primavera) al door Hurricane/Southside is aangekondigd.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.704
694
erik wrote:
Primavera trek een internationaal publiek en zal dus wel een week (?) exclusiviteit gevraagd hebben aan hun headliners (o.a. Tame Impala).
Om de mensen de kans geven dit weekend vliegtickets te scoren. Anderzijds schurken we tegen de feestdagen aan. Dus het zal volgende week of half januari zijn vooraleer we nieuwe namen krijgen vrees ik.


Dit is in ieder geval niet het geval, aangezien Tame Impala deze week (zelfs voor Primavera) al door Hurricane/Southside is aangekondigd.

Denk dat erik doelt op de week zelf. Eind mei dus.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
BROCKHAMPTON kunnen we helaas afschrijven voor Best Kept, staan op Woo Hah. Had ik toch er graag op dit festival gezien. Hopelijk komen qua hiphop dan wel Danny Brown, Denzel Curry en Pusha T!
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
386
208
Ik ben benieuwd wat Governors Ball maandag van zich laat horen. (Op hun website staat: BE THE FIRST TO KNOW THE LINEUP More info coming 12/10!) Misschien dat we dan in ieder geval weten wie er niet naar BKS komen.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
733
465
Gisteren The War on Drugs gezien met Alex G als support.

Ik zou Alex G eigenlijk wel door willen zien komen naar BKS. Was daar best van onder de indruk. The War on Drugs was ook wel goed, maar wel een beetje saai. Die hoeven van mij niet per se te komen.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Gisteren The War on Drugs gezien met Alex G als support.

Ik zou Alex G eigenlijk wel door willen zien komen naar BKS. Was daar best van onder de indruk. The War on Drugs was ook wel goed, maar wel een beetje saai. Die hoeven van mij niet per se te komen.

Mag ik vragen wat je er precies saai aan vond?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken