Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Brockhampton lijkt me zo populair en vorig jaar al op LL dat die wel naar DTRH zullen gaan.

Waarom dan DTRH ipv BKS?
Brockhampton past bij mij wel in het rijtje geprezen muziekacts waar het BKS publiek wel raad mee weet.
Anderson Paak. valt naar mij in een andere categorie hiphop. Zonder twijfel geprezen maar wel iets meer groovy, bandje, r&b achtig. Dan zie ik DTRH dus ook eerder met Solange / Janelle / Frank Ocean etc komen ipv een toch wel straight up hiphop act .

WooHah of BKS maar niet DTRH

 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.486
1.648
Ben benieuwd welk Nederlands festival de komende dagen met de aankondiging van Tame Impala komt :) verder zet Primavera vol in op vrouwelijke acts. Je zou haast denken dat van die namen op BKS gaat headlinen.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.831
828
Kansen op Tame Impala op BKS zijn met boeking op Primavera gestegen al kan ik me het nog niet voorstellen want DTRH zal ze heel graag willen hebben. Verder veel moois op PS wat dus ook op BKS zou kunnen bv Stereolab, Guided by Voices, Solange, Kate Tempest, Courtney Barnett en veel en veel meer...
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Ligt het aan mij of zijn de écht grote namen in het indie genre op Primavera gewoon belachelijk slecht?

Vorig jaar: Björk, Nick Cave, The War On Drugs, The National, Arctic Monkeys, Lorde, Beach House etc.

Nu vooral heel veel platte pop (J Balvin...), HipHop en nauwelijks grotere namen in de Indie(rock) hoek.

Ik ben in ieder geval blij dat ik geen pre-sale tickets gekocht heb, iets waar ik wel over na dacht na de fantastische namen van afgelopen editie.
Ik ben nu zeer teleurgesteld, ook geen primeurs verder (een The Strokes bijvoorbeeld) die ze normaal wel vaak hebben bij Primavera.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.097
8.750
Op een verdwaalde Future na, is die lineup van Primavera abnormaal sterk weer. In de breedte gewoon bizar.

Ik hoop nu erg hard op Solange hiervoor. Lijkt me geweldig.
Al zie ik de kansen op Christine en Tame ook wel groeien.

Verder ook graag Primal Scream, Janelle Monae, Stephen Malkmus, Courtney Barnett, Suède, Liz Phair, Julia Holter, Stereolab, Guides By Voices en zon 100 anderen graag.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Ben benieuwd welk Nederlands festival de komende dagen met de aankondiging van Tame Impala komt
1f642.svg
verder zet Primavera vol in op vrouwelijke acts. Je zou haast denken dat van die namen op BKS gaat headlinen.

Mag toch hopen dat Cardi B niet BKS komt headlinen :p Zit op haar überhaupt niet te wachten. Christine and the Queens op de CHVRCHES spot of zaterdagheadliner, met dan een hele sterke zondagheadliner en sterke undercard? Ze staat in ieder geval op de donderdag op Primavera, alle opties nog open.

Flink wat van de vrouwen die ik eerder vandaag noemde (nu noemde ik er wel veel en noemde ze niet zomaar), mooie selectie uit: The Beths, Big Thief, Courtney Barnett, Erykah Badu, Janelle Monáe, Julia Holter, Julien Baker, Kali Uchis, Lucy Dacus, Robyn, Rosalía, Snail Mail, Soccer Mommy, Solange, Tomberlin.

Kwam ook de naam van Yves Tumor tegen, daar zeg ik geen nee tegen!
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.831
828
De headliners van PS vallen tegen maar daaronder staat heel veel moois. Lijkt er op dat de grote indie headliners voor mei, juni en juli wel bekend zijn. Dus zal het moeten komen uit het rijtje Tame Impala, The Cure, Florence, Vampire Weekend, Foals of toch nog iets van vorig jaar zoals bv War in Drugs of Björk.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Kan iemand die dit een prachtige line-up vindt uitleggen waarom dan?
Ben oprecht heel benieuwd..

Zitten echt een heleboel prachtige kleinere namen tussen, maar de grote namen zijn toch grotendeels gewoon mwah, zeker voor een festival als Primavera die normaal toch wel een paar klappers hebben in de Indie hoek (waar ik dan weer van houd).

Waar zijn (Op Tame Impala na) namen van het kaliber Arcade Fire, Bon Iver, The National, The War On Drugs, Björk, Nick Cave, Radiohead of Sigur Rós die er de afgelopen jaren wel stonden?
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.831
828
Kan iemand die dit een prachtige line-up vindt uitleggen waarom dan?
Ben oprecht heel benieuwd..

Zitten echt een heleboel prachtige kleinere namen tussen, maar de grote namen zijn toch grotendeels gewoon mwah, zeker voor een festival als Primavera die normaal toch wel een paar klappers hebben in de Indie hoek (waar ik dan weer van houd).

Waar zijn (Op Tame Impala na) namen van het kaliber Arcade Fire, Bon Iver, The National, The War On Drugs, Björk, Nick Cave, Radiohead of Sigur Rós die er de afgelopen jaren wel stonden?

Die touren niet of stonden er vorig jaar al.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:
Kan iemand die dit een prachtige line-up vindt uitleggen waarom dan?
Ben oprecht heel benieuwd..

Zitten echt een heleboel prachtige kleinere namen tussen, maar de grote namen zijn toch grotendeels gewoon mwah, zeker voor een festival als Primavera die normaal toch wel een paar klappers hebben in de Indie hoek (waar ik dan weer van houd).

Waar zijn (Op Tame Impala na) namen van het kaliber Arcade Fire, Bon Iver, The National, The War On Drugs, Björk, Nick Cave, Radiohead of Sigur Rós die er de afgelopen jaren wel stonden?

Die touren niet of stonden er vorig jaar al.

Ja dat zeg ik juist.
Afgelopen edities hadden ze die namen, dus namen van dat kaliber verwacht je dan toch een beetje van zo'n festival.
Nu staat er 1 Indie headliner en voor de rest soul/hiphop/pop.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.284
2.215
Martijn wrote:
Ben benieuwd welk Nederlands festival de komende dagen met de aankondiging van Tame Impala komt
1f642.svg
verder zet Primavera vol in op vrouwelijke acts. Je zou haast denken dat van die namen op BKS gaat headlinen.

Mag toch hopen dat Cardi B niet BKS komt headlinen
1f61b.svg
Zit op haar überhaupt niet te wachten. Christine and the Queens op de CHVRCHES spot of zaterdagheadliner, met dan een hele sterke zondagheadliner en sterke undercard? Ze staat in ieder geval op de donderdag op Primavera, alle opties nog open.

Flink wat van de vrouwen die ik eerder vandaag noemde (nu noemde ik er wel veel en noemde ze niet zomaar), mooie selectie uit: The Beths, Big Thief, Courtney Barnett, Erykah Badu, Janelle Monáe, Julia Holter, Julien Baker, Kali Uchis, Lucy Dacus, Robyn, Rosalía, Snail Mail, Soccer Mommy, Solange, Tomberlin.

Kwam ook de naam van Yves Tumor tegen, daar zeg ik geen nee tegen!

Kans op Solange op BKS lijkt mij vrij klein. Voor eigenlijk alle acts op zaterdag 1 juni is combineren met BKS lastig vanwege afstand.
Veel mooie namen in de undercard en inderdaad veel vrouwen die ook naar BKS kunnen komen.

Ook na deze lijst blijft de vraag een beetje welke headliners BKS en DTRH nu gaan verdelen. Tame Impala is nu duidelijk in beeld, maar verder....
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Kan iemand die dit een prachtige line-up vindt uitleggen waarom dan?
Ben oprecht heel benieuwd..

Zitten echt een heleboel prachtige kleinere namen tussen, maar de grote namen zijn toch grotendeels gewoon mwah, zeker voor een festival als Primavera die normaal toch wel een paar klappers hebben in de Indie hoek (waar ik dan weer van houd).

Waar zijn (Op Tame Impala na) namen van het kaliber Arcade Fire, Bon Iver, The National, The War On Drugs, Björk, Nick Cave, Radiohead of Sigur Rós die er de afgelopen jaren wel stonden?

Wat wellicht meespeelt is dat ze flink inzetten op gelijke man-vrouwverdeling, dus ook aan de bovenkant. Nu kan ik me bijna niet voorstellen dat ze dat echt ten koste laten gaan van de echt grote namen. Maar al in de aanloop vond ik het moeilijker (dan de voorgaande twee jaren) om met headliners te komen, zonder in de herhaling te vallen of al te mainstream te gaan. Anders wordt het ook weer één grote nostalgische bedoening. Veel 'oude' namen in de tussentijd ook nog niet met iets nieuws gekomen, dus komen dan ook niet terug. Je hoopt dan nog verrast te worden, maar het zat er kennelijk niet in. Van Kendrick Lamar was van de week al bekend geworden dat hij niet beschikbaar is die periode/te veeleisend is, maar je denkt dan nog: ze doen een afleidingsmanoeuvre. Dus: inderdaad, met name in de breedte een sterke line-up. Ze gaan ook wat met de tijd mee door meer hiphop e.d. te programmeren.

'Verrassingen' zijn kennelijke Jawbreaker en Stereolab. Die moest ik echt even googlen, voor mijn tijd. Tussen alle oude dingen ook weer eens wat ouds te ontdekken. My Bloody Valentine had ik toch ook wel verwacht...
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.284
2.215
Als je de PS-undercard van 30 en 31 mei combineert met de subs van de Bon Iver- en Christine-dagen van APE kun je trouwens wel een heel mooi BKS-programma maken....
Los van de headlinerdiscussie staat er dan wel veel moois op de festivals.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:
Kan iemand die dit een prachtige line-up vindt uitleggen waarom dan?
Ben oprecht heel benieuwd..

Zitten echt een heleboel prachtige kleinere namen tussen, maar de grote namen zijn toch grotendeels gewoon mwah, zeker voor een festival als Primavera die normaal toch wel een paar klappers hebben in de Indie hoek (waar ik dan weer van houd).

Waar zijn (Op Tame Impala na) namen van het kaliber Arcade Fire, Bon Iver, The National, The War On Drugs, Björk, Nick Cave, Radiohead of Sigur Rós die er de afgelopen jaren wel stonden?

Wat wellicht meespeelt is dat ze flink inzetten op gelijke man-vrouwverdeling, dus ook aan de bovenkant. Nu kan ik me bijna niet voorstellen dat ze dat echt ten koste laten gaan van de echt grote namen. Maar al in de aanloop vond ik het moeilijker (dan de voorgaande twee jaren) om met headliners te komen, zonder in de herhaling te vallen of al te mainstream te gaan. Anders wordt het ook weer één grote nostalgische bedoening. Veel ‘oude’ namen in de tussentijd ook nog niet met iets nieuws gekomen, dus komen dan ook niet terug. Je hoopt dan nog verrast te worden, maar het zat er kennelijk niet in. Van Kendrick Lamar was van de week al bekend geworden dat hij niet beschikbaar is die periode/te veeleisend is, maar je denkt dan nog: ze doen een afleidingsmanoeuvre. Dus: inderdaad, met name in de breedte een sterke line-up. Ze gaan ook wat met de tijd mee door meer hiphop e.d. te programmeren.

‘Verrassingen’ zijn kennelijke Jawbreaker en Stereolab. Die moest ik echt even googlen, voor mijn tijd. Tussen alle oude dingen ook weer eens wat ouds te ontdekken. My Bloody Valentine had ik toch ook wel verwacht…

Ja, snap het ook wel. In de breedte is de line-up ook echt heel goed, zou iedere dag makkelijk 15 acts kunnen kiezen die ik graag wil zien, maar de headliners vallen mij echt niet mee.

My Bloody Valentine, Vampire Weekend, The Cure, Chemical Brothers etc. hadden niet misstaan, want met je tijd meegaan kan en moet zeker, maar het is nu wel heel drastisch. Dingen als Cardi B & J Balvin lijken mij ondanks grote populariteit gewoon niet echt te passen op Primavera.

Als je van de grote Indie/Rock namen houdt ben je in Spanje denk ik gewoon beter af bij Mad Cool (The National, Bon Iver, Vampire Weekend, The Cure, The Smashing Pumpkins..)
In de breedte is Primavera, zoals gezegd, dan wel weer heel erg sterk.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.284
2.215
Processierups wrote:

bornlivedie wrote:

Martijn wrote:
Ben benieuwd welk Nederlands festival de komende dagen met de aankondiging van Tame Impala komt
1f642.svg
verder zet Primavera vol in op vrouwelijke acts. Je zou haast denken dat van die namen op BKS gaat headlinen.


Mag toch hopen dat Cardi B niet BKS komt headlinen
1f61b.svg
Zit op haar überhaupt niet te wachten. Christine and the Queens op de CHVRCHES spot of zaterdagheadliner, met dan een hele sterke zondagheadliner en sterke undercard? Ze staat in ieder geval op de donderdag op Primavera, alle opties nog open.

Flink wat van de vrouwen die ik eerder vandaag noemde (nu noemde ik er wel veel en noemde ze niet zomaar), mooie selectie uit: The Beths, Big Thief, Courtney Barnett, Erykah Badu, Janelle Monáe, Julia Holter, Julien Baker, Kali Uchis, Lucy Dacus, Robyn, Rosalía, Snail Mail, Soccer Mommy, Solange, Tomberlin.

Kwam ook de naam van Yves Tumor tegen, daar zeg ik geen nee tegen!


Kans op Solange op BKS lijkt mij vrij klein. Voor eigenlijk alle acts op zaterdag 1 juni is combineren met BKS lastig vanwege afstand.
Veel mooie namen in de undercard en inderdaad veel vrouwen die ook naar BKS kunnen komen.

Ook na deze lijst blijft de vraag een beetje welke headliners BKS en DTRH nu gaan verdelen. Tame Impala is nu duidelijk in beeld, maar verder….

Vorig jaar een handvol namen van de BKS vrijdag op de PS zaterdag, dus niet ondenkbaar. Dat waren Arctic Monkeys, Deerhunter, Jay Som, Rex Orange County.

Jawel, maar er zat dit jaar een week verschil tussen BKS en PS. Volgend jaar hetzelfde weekend!
Maar Kurt Vile en Interpol laten alvast zien dat de combinatie van beide festivals wel mogelijk is.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.056
3.746
Als Tame Impala niet op DTRH wordt aangekondigd morgen dan weet je genoeg denk ik. Verder vraag ik me wel af waarop BKS heeft moeten wachten. Kan Solange zijn, kan Janelle Monae zijn.. zou ze beide toejuichen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken