Best Kept Secret 2018

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Laatste plaat van Wolf Alice is zeker goed en is gewoon een goede band maar toch zou ik liever een andere goede band zien die er nog nooit heeft gestaan. Maar het is zeker geen straf om Wolf Alice te zien.
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
Vind die derde keer Wolf Alice minder erg dan ik die derde keer Circa Waves vond.
Mja, ik hoop gewoon op Slowdive. Verwacht nog wel een of twee middelgrote namen in de laatste(?) worp (elke worp wat buzz/hype veroorzaken is ook belangrijk).
Dus laat Slowdive en Shellac maar doorkomen, samen met wat kleine namen (Hinds mag ook wel terugkeren op de FIVE dan).
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Nou aan Pinkpop verliezen we weinig namen die je op BKS zou willen hebben.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Weinig? Of nul?

Weinig want Pearl Jam, Foo Fighters, Editors, A Perfect Circle en Noel Gallagher zijn wel namen die BKS zou willen hebben denk ik. Maar inderdaad voor dit jaar zou dat alleen gelden voor A Perfect Circle.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.389
3.411
Raskolnikov wrote:
Weinig? Of nul?

Weinig want Pearl Jam, Foo Fighters, Editors, A Perfect Circle en Noel Gallagher zijn wel namen die BKS zou willen hebben denk ik. Maar inderdaad voor dit jaar zou dat alleen gelden voor A Perfect Circle.

PJ of FF op Best Kept Secret, what?
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
Denk dat alleen NG en Editors (headlinede al eens) beetje interessant zou zijn voor BKS.
Op die 2 na programmeert Pinkpop dit jaar letterlijk niks wat ik op BKS zou zien staan.
Ben weer helemaal blij met mijn keuze voor een BKS ticket.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Als liefhebber van alternatieve muziek heb je niets meer te zoeken op Pinkpop. Helaas boeken ze af en toe wel bands die je toch graag zou willen zien (bv Pearl Jam of Arcade Fire) maar dan krijg je de rest van de dag een programma dat daar totaal niet bij aansluit.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.548
2.690
Denk dat alleen NG en Editors (headlinede al eens) beetje interessant zou zijn voor BKS.
Op die 2 na programmeert Pinkpop dit jaar letterlijk niks wat ik op BKS zou zien staan.
Ben weer helemaal blij met mijn keuze voor een BKS ticket.

Aurora stond vorig jaar op BKS.
En nee, er zit inderdaad niets in deze lijst dat ik graag op BKS zou willen zien.
Overigens bijzonder dat PP het in 2017 nog steeds moet hebben van Pearl Jam en van de drummer van Nirvana.... Verrassend dat zelfs een Lorde daar niet staat.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.548
2.690
Als liefhebber van alternatieve muziek heb je niets meer te zoeken op Pinkpop. Helaas boeken ze af en toe wel bands die je toch graag zou willen zien (bv Pearl Jam of Arcade Fire) maar dan krijg je de rest van de dag een programma dat daar totaal niet bij aansluit.

Ik vond de discussie van de PP-boekers vorig jaar dat Radiohead beter zou passen op North Sea Jazz dan op PP wel tekenend.
Gelukkig kwam Radiohead naar Hilvarenbeek!
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Ze hadden zo veel andere namen kunnen hebben die wel interessant zijn: Lorde, NIN, Jack White, Eels, Courtney Barnett enz enz enz maar die worden in zalen gezet (op Lorde na).
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Ik vond de discussie van de PP-boekers vorig jaar dat Radiohead beter zou passen op North Sea Jazz dan op PP wel tekenend.
Gelukkig kwam Radiohead naar Hilvarenbeek!

Dat was gewoon pijnlijk. Als denk ik dat Pinkpop ze dolgraag had gehad maar ze gewoon afgetroefd zijn door FKP Scorpio.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.548
2.690
Ze hadden zo veel andere namen kunnen hebben die wel interessant zijn: Lorde, NIN, Jack White, Eels, Courtney Barnett enz enz enz maar die worden in zalen gezet (op Lorde na).

Klopt! En is een QOTSA nou op DTRH gezet om de concurrentie met BKS aan te gaan, of waren die echt niet beschikbaar voor Pinkpop?
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
noid wrote:
Ze hadden zo veel andere namen kunnen hebben die wel interessant zijn: Lorde, NIN, Jack White, Eels, Courtney Barnett enz enz enz maar die worden in zalen gezet (op Lorde na).

Klopt! En is een QOTSA nou op DTRH gezet om de concurrentie met BKS aan te gaan, of waren die echt niet beschikbaar voor Pinkpop?
Nou ik ken wat geluiden uit het DTRH kamp dat vorig jaar een financiele tegenvaller was. Zie de grote namen daar maar als een soort poging om de mensen toch weer terug naar Beuningen te trekken.
Een Qotsa heeft op een DTRH (als headliner) nu eenmaal meer invloed op de verkopen dan als sub op Pinkpop.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
noid wrote:
Als liefhebber van alternatieve muziek heb je niets meer te zoeken op Pinkpop. Helaas boeken ze af en toe wel bands die je toch graag zou willen zien (bv Pearl Jam of Arcade Fire) maar dan krijg je de rest van de dag een programma dat daar totaal niet bij aansluit.

Ik vond de discussie van de PP-boekers vorig jaar dat Radiohead beter zou passen op North Sea Jazz dan op PP wel tekenend.
Gelukkig kwam Radiohead naar Hilvarenbeek!

Ja dat was inderdaad heel grappig. Al had ik de indruk dat die quote van Jan Smeets kwam, niet van de boekers. Ik mag hopen dat de boekers van Mojo Radiohead kunnen duiden ;-)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Nou ik ken wat geluiden uit het DTRH kamp dat vorig jaar een financiele tegenvaller was. Zie de grote namen daar maar als een soort poging om de mensen toch weer terug naar Beuningen te trekken.
Een Qotsa heeft op een DTRH (als headliner) nu eenmaal meer invloed op de verkopen dan als sub op Pinkpop.

DTRH was vorig jaar gewoon uitverkocht. En voor mijn gevoel was dat geen verkooppraatje; op het terrein voelde het ook beduidend drukker dan het jaar ervoor. Toen heeft DTRH wel een slecht jaar beleefd: heel veel extra kosten vanwege de heftige regen en heel veel bezoekers die het vanwege het weer lieten afweten. Het was toen ook echt heel rustig op het terrein.

Ik denk dat je acts als QOTSA en Nick Cave eerder moet zien als pogingen om als festival door te groeien dan om mensen terug te lokken. Want daar is gezien de uitverkochte editie van 2017 geen sprake van.

 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Qotsa had gewoon op Pinkpop moeten staan op vrijdag of zaterdag. Dat zou mooi passen met Pearl Jam en FF. Mojo schaakt op te veel borden en daar is Pinkpop het slachtoffer van qua programma.
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
Jasper wrote:
Nou ik ken wat geluiden uit het DTRH kamp dat vorig jaar een financiele tegenvaller was. Zie de grote namen daar maar als een soort poging om de mensen toch weer terug naar Beuningen te trekken.
Een Qotsa heeft op een DTRH (als headliner) nu eenmaal meer invloed op de verkopen dan als sub op Pinkpop.

DTRH was vorig jaar gewoon uitverkocht. En voor mijn gevoel was dat geen verkooppraatje; op het terrein voelde het ook beduidend drukker dan het jaar ervoor. Toen heeft DTRH wel een slecht jaar beleefd: heel veel extra kosten vanwege de heftige regen en heel veel bezoekers die het vanwege het weer lieten afweten. Het was toen ook echt heel rustig op het terrein.

Ik denk dat je acts als QOTSA en Nick Cave eerder moet zien als pogingen om als festival door te groeien dan om mensen terug te lokken. Want daar is gezien de uitverkochte editie van 2017 geen sprake van.
Oh, heb dat niet helemaal meegekregen. Alleen dat er flink wat tegenvallers waren.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken