Best Kept Secret 2018

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Eerste namen Beaches Brew (Italië) 4 -7 juni :

Khruangbin ● The Comet is Coming ● Jlin ● Ezra Furman ● Hailu Mergia ● Sudan Archives ● Nadah El Shazly ندى الشاذلي & Band ● Liima ● FLOHIO ● Mattiel ● Downtown Boys ● Omni ● Rizan said music

Gezien de grote overlap kunnen we Jlin dus ook wel met potlood noteren toch? Zou mooi zijn want één van de beste electronica platen (Origami) van 2017.
 

raginfullon

Playlistbediener
6 feb 2018
39
2
Ik hoop nog op:
the Afghan Whigs: 16 mei eindigt de us tour van hun, hopelijk steken ze dan weer de oceaan over en staan ze eindelijk keer op BKS.
vorig jaar had ik ze al verwacht eigenlijk, stonden ze op North Side en zaten ze nog dezelfde week als bks in Belgie.
Fleet Foxes: kan ook nog steeds qua tour data, staan al op roskilde en rock werchter, in mei eindigt hun us tour
Car Seat Headrest: europa tour eindigt ruim week voor bks op donderdag in berlijn, met aansluitend weekend boeking op prima vera, week overbruggen zou kunnen maar is meestal te lang voor zo'n act zonder optredens, in juli zitten ze weer in us.
Public Service Broadcasting: staan op nos sound prima te doen met bks
Wolf Parade:, idem als voorganger en die verwacht ik ook wel eigenlijk aangezien uit friendly fire stal
Loney Dear: europe tour eindigt vooralsnog op 14 april
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Nieuwe Superchunck vandaag uit. Lekker album! Hopelijk ook op BKS. Worden via Belmont geboekt en zijn in de buurt. Ook nog geen Nederlandse datum dus 1+1= 2?
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
Eerste namen Beaches Brew (Italië) 4 -7 juni :

Khruangbin ● The Comet is Coming ● Jlin ● Ezra Furman ● Hailu Mergia ● Sudan Archives ● Nadah El Shazly ندى الشاذلي & Band ● Liima ● FLOHIO ● Mattiel ● Downtown Boys ● Omni ● Rizan said music

Gezien de grote overlap kunnen we Jlin dus ook wel met potlood noteren toch? Zou mooi zijn want één van de beste electronica platen (Origami) van 2017.

en Liima dan dus ook. Wat wel vet is.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Helaas heeft singer-songwriter Aldous Harding haar hele tour voor 2018 af moeten zeggen, waaronder ook haar optreden op Best Kept Secret. We werken aan vervanging, die maken we binnenkort bekend samen met een hele batch nieuwe artiesten op de line-up van #BKS18!
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Best Kept Secret‏ @BKSfestival · 1 min.1 minuut geleden


 Meer
































Tweet BKS:

Helaas heeft singer-songwriter Aldous Harding haar hele tour voor 2018 af moeten zeggen, waaronder ook haar optreden op Best Kept Secret. We werken aan vervanging, die maken we binnenkort bekend samen met een hele batch nieuwe artiesten op de line-up van #BKS18!

Jammer! Hopelijk krijgen we er wat moois voor terug. Ben benieuwd hoe binnenkort binnenkort is qua nieuwe namen.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.671
2.004
Zonde, een van de betere namen van deze editie. Zou haar eigenlijk in Amsterdam gaan zien, maar dat zal dus ook niet doorgaan.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Klonk zeker niet slecht Aldous Harding. Maar vanaf er meer dan een handvol écht boeiende bands spelen op die dag, zou dit toch een artiest zijn die voor mij waarschijnlijk was afgevallen door clashes/honger/ of gewoon even te chillen op de schommels of bij het water.

Wat die zondag wel zou gebeurd zijn met oa. Spoon, Ty Segall, Father John Misty, Wolf Alice, Waxahatchee, Rodriguez, Unknown Mortal Orchestra,...

Hoop dat die 'binnenkort' echt binnenkort is!
Ben altijd toch meer benieuwd naar de announcements van Best Kept Secret dan die van andere festivals.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Binnenkort is meestal een paar weken bij BKS. Snel is namelijk al een week vaak.
 

El Plopsma

Randprogramma
20 mrt 2017
135
206
[

Ik recenseer as we speak het titelloze debuut van Moaning. Prima plaat. Qua duistere sound vergelijkbaar met Preoccupations (voorheen Vietcong).

Hier ben ik heel benieuwd naar. De reedst uitgebrachte nummers vind ik goed. Is de hele plaat van dit niveau?[/quote]

Hierbij de link naar mijn recensie. Vind het een prima album. Donker, rauw, af en toe lekker hard. Recensie leesbaar via: https://www.platomania.nl/album/5511489/moaning/moaning
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
Ik word echt gek al laten ze Slowdive schieten.
Zijn gewoon in Europa, Rachel Goswell stond al 2 keer op BKS (met slowdive en minor victories, wat haar volgens mij goed beviel) en ze hadden een van de beste albums vorig jaar. Tel daarbij festivalshows door heel Europa op (zelfs 2 in België), geen Nederlandse datum en het feit dat ze uit de Friendly Fire stal komen.
Ik bedoel, misschien is dit wensdenken, maar het kan toch bijna niet missen?
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Ik word echt gek al laten ze Slowdive schieten.
Zijn gewoon in Europa, Rachel Goswell stond al 2 keer op BKS (met slowdive en minor victories, wat haar volgens mij goed beviel) en ze hadden een van de beste albums vorig jaar. Tel daarbij festivalshows door heel Europa op (zelfs 2 in België), geen Nederlandse datum en het feit dat ze uit de Friendly Fire stal komen.
Ik bedoel, misschien is dit wensdenken, maar het kan toch bijna niet missen?

Ja, het lijkt een één-tweetje. Enige wat er tegen pleit is dat ze er dus al eerder stonden en BKS wel erg veel herhalingen kent in vergelijking met vergelijkbare festivals (DTRH) . Ze zullen die kritiek zeker kennen. Maar op basis van die geweldige nieuwe plaat is het te rechtvaardigen.

Nog meer wensdenken: als er één festival is dat eindelijk eens noise rock legende Shellac vast legt, dan zal het toch wel BKS zijn? Ach, het zal wel weer niet. Pukkelpop in 1995 was de laatste keer, dacht ik..?
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Shellac is inderdaad een band die zeer goed zou passen en ook zou kunnen gezien de optredens die ze nu hebben staan.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Shellac is inderdaad een band die zeer goed zou passen en ook zou kunnen gezien de optredens die ze nu hebben staan.

Ik dacht altijd dat Primavera/NOS het alleenrecht hadden op die band, maar vorig jaar stond Shellac ook op This is not a love song...dus wie weet.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Wat herhalingen betreft: ik was erg sceptisch over weer Wolf Alice. Maar dat neem ik terug. Die laatste plaat (Visions of a Life) laat zo'n ontwikkeling zien in stijl en sound dat dat een heel ander optreden wordt dan een aardige maar weinig bijzondere grungy britpop show die ik in m'n gedachten had.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken