Best Kept Secret 2018

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.548
2.690
Met deze lijst kan de volgende aankondiging van namen alleen maar grof tegenvallen. Veel van deze namen vallen al af want niet in Europa, op andere festivals, vorig jaar geweest of simpelweg te groot (Sigur Ros bijvoorbeeld was 5 jaar geleden al headliner).

De resterende namen zullen waarschijnlijk vooral bestaan uit de dj’s op FOUR, veel kleine onbekende bands (m.n. op FIVE), vulling voor de ‘epische hiphopnacht’, en dan met wat geluk nog enkele middelgrote namen op TWO of ONE.

Als we daarvan uitgaan kan het alleen maar meevallen
1f609.svg
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Denk dat je gelijk hebt processierups. De namen zullen tegenvallen als je van deze lijst uitgaat. BKS is geen Primavera waar dat wel kan. Dat is ook geen ramp want BKS is daaardoor ook een klein en relaxt festival met niet alle goede alternatieve namen maar wel een mooie selectie.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.548
2.690
De lijst van NOS Primavera Sound is wel een beetje frustrerend.... Best veel overlap met BKS en DTRH, maar The War on Drugs, Grizzly Bear, Lorde, Wolf Parade, Mogwai staan daar dus wel....
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.671
2.005
Denk dat War on Drugs wel op het wensenlijstje van de organisatie heeft gestaan, maar dat de band uiteindelijk heeft gekozen voor het grotere festival. Lorde op Pinkpop lijkt me wel duidelijk nu.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Denk dat heel veel namen op het wensenlijstje hebben gestaan maar het budget is kleiner en de concurrentie is groot met de Mojo/Live Nation festivals.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Ik ga nog even goed inluisteren, en ik houd het forum natuurlijk in de gaten voor mooie tips

Aantal tips van de onbekendere namen zijn: Mattiel, Moaning, Omni, Palm en Yellow Days. Wat mij betreft zeker het luisteren waard!
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Aangezien de meeste mensen voornamelijk kleinere bands verwachten...
2 "kleinere" bands die ik nog wel zie komen zijn Hockey Dad en Culture Abuse. Beide min of meer in de buurt rond die periode! En beide mooie bands om in de FIVE te zien!

[video]https://www.youtube.com/watch?v=dKCpPWEvZJ0&t=182s[/video]

[video]https://www.youtube.com/watch?v=-3Lva3SxMe4[/video]
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
2 “kleinere” bands die ik nog wel zie komen zijn Hockey Dad en Culture Abuse. Beide min of meer in de buurt rond die periode! En beide mooie bands om in de FIVE te zien!

Beide inderdaad perfecte "Five bands". Wellicht moet jij Five gaan boeken voor Friendly Fire.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
Met neracroft als FIVE-boeker gaan we nog lang goeie jaren tegemoet !

Ik hoop nog een beetje op Korfbal en Klangstof als nederlandse inbreng. Waar klangstof dan tegen de sub-status aanhikt waarschijnlijk.


.....en pagina 50 is bereikt, en dat zonder radiohead :)
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
neracroft wrote:
2 “kleinere” bands die ik nog wel zie komen zijn Hockey Dad en Culture Abuse. Beide min of meer in de buurt rond die periode! En beide mooie bands om in de FIVE te zien!

Beide inderdaad perfecte “Five bands”. Wellicht moet jij Five gaan boeken voor Friendly Fire.

Waar kan ik tekenen? :lol:
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
…..en pagina 50 is bereikt, en dat zonder radiohead

Hebben we nu een jubileum? Zou leuk zijn als we nu een kadootje zouden krijgen van BKS in de vorm van een naam. (lezen jullie mee BKS?)
 

MrShankly

Playlistbediener
13 jan 2015
44
0
MrShankly wrote:
Ik ga nog even goed inluisteren, en ik houd het forum natuurlijk in de gaten voor mooie tips

Aantal tips van de onbekendere namen zijn: Mattiel, Moaning, Omni, Palm en Yellow Days. Wat mij betreft zeker het luisteren waard!

Thanks!! Ik ga dit checken!
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.671
2.005
Zou het wel erg gaaf vinden als BKS nog met Arca op de proppen komt na zijn bevestiging voor Primavera Porto. Hopelijk ook nog Jay Som voor de Five.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Ja, die zag ik ook al staan, evenals Flat Worms en Vagabon. Geen idee hoe haalbaar dat is want het overlapt natuurlijk twee dagen. Das bij Lowlands/Pukkelpop een pré maar bij Porto/Hilvarenbeek? Zou een gave aanvulling zijn voor BKS, dat ARCA en ze hebben nog niets experimenteels dus waarom niet.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Als Arca komt kan hij Björk ook wel meenemen. Kleine moeite zou je zeggen.
 

usthem

Campingartiest
11 jan 2018
67
6
Denk dat heel veel namen op het wensenlijstje hebben gestaan maar het budget is kleiner en de concurrentie is groot met de Mojo/Live Nation festivals.

Vind dat bks met dit in het achterhoofd houdend, een fantastische affiche neerzet met deze 3 headliners.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
Ja en we zijn nog lang niet klaar:
* Grizzly Bear - Speelt in Dublin, Heartland en NOS Primavera Sound
* Bonobo - Speelt in Dublin
* Lorde - Primaverasound
* Klangstof - Maifeld Derby
* Mogwai - Primaverasound en NOS Primavera Sound (9-6)
* Wolf Parade - Primaverasound en NOS Primavra Sound


En dan de namen die het hele jaar amper zijn gevallen:
The The - Heartland festival
Mew - Heartland festival
The Wombats
Vagabon
Mount Kimbie
Warhaus
Shellac
Public Service Broadcasting
Slowdive
Ariel Pink
Flat Worms
Girlpool

Dat speculeren blijft imo toch het leukst.....







 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Grizzly Bear en Bonobo zijn gezien de namen zeer geschikt voor het festival bij het Safaripark maar dit jaar staan ze al op Lowlands dus is de kans nihil.
Lorde verwacht ik op Pinkpop. Speculeren is zeker leuk!
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Grizzly Bear en Bonobo zijn gezien de namen zeer geschikt voor het festival bij het Safaripark.

.....ieder safaripark heeft toch een TIGERCUB ! :lol:

Dat zou lollig zijn: Grizzly Bear, Bonobo, Gorrillaz, Tigercub, TAME IMPALA ...een diereneditie!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken