Best Kept Secret 2018

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
In de orde van grote van een Phoenix zie ik niks meer komen. Een Django Django, Cars Seat Headrest of een Courtney Barnett zou wellicht nog wel kunnen maar het overgrote deel zal inderdaad klein grut zijn. Voor mij geen probleem want klein en hoge kwaliteit gaat prima samen. Het hier al eerder genoemde Flat Worms staat ook wel op mijn wensenlijstje. En dan graag op zondag want daar ontbreekt het nog wat ( in tegenstelling tot zaterdag) aan gitaarherrie. Was vorig jaar ook zo en toen programmeerden ze alle bandjes die voor een leuke pogo konden zorgen ook nog eens als de eerste drie bandjes op FIVE . De rest van de dag was er geen energiek gitaarbandje meer te bekennen en das toch jammer. En ik heb dat soort bandjes überhaupt liever wat later op de dag omdat dat soort bandjes beter gedijen als het donker is en er wat drank in de mensen zit
1f609.svg

Die 3 gitaarbands combo was inderdaad heel lekker op de zondag middag vorig jaar.
Mogen ze gerust weer doen! Diezelfde dag was er inderdaad niet veel maar maar de andere dagen had je oa. nog The Parrots, Cloud Nothings, King Gizzard, Froth, Mannequin Pussy,...
Er spelen wel wat stevigere bands nu maar de échte garagerock mis ik nog een beetje. King Gizzard, Canshaker Pi, Cloud Nothings en The Parrots waren 4 van de 5 beste optredens voor mij vorig jaar! Dus graag meer van dat!
 

usthem

Campingartiest
11 jan 2018
67
6
Begin is met geld witwassen of internationale drugshandel, misschien komen ze dan een keer langs
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Stephen Malkmus & The Jicks hebben op hun facebookpagina een teaserachtig filmpje gepost en ze zitten ook in het roster van FF zie ik. Zou ook leuk zijn op BKS.

Zojuist tour bekend gemaakt en die zijn deze zomer in de VS helaas.
 

raginfullon

Playlistbediener
6 feb 2018
39
2
Pinegrove (ook uit friendly fire stal) zou ook nog een super gave booking zijn! komen in maart naar europa om weer te gaan optreden. In december 2017 werd de complete us tour nog geschrapt naar aanleiding van niet zo handige uitspraken van de zanger over zijn publiek.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.671
2.005
Pinegrove (ook uit friendly fire stal) zou ook nog een super gave booking zijn! komen in maart naar europa om weer te gaan optreden. In december 2017 werd de complete us tour nog geschrapt naar aanleiding van niet zo handige uitspraken van de zanger over zijn publiek.
Ja, dat is dus ook met de EU tour gebeurd inmiddels. Half Waif, met leden van Pinegrove, zou dan wel een fraaie boeking zijn en zijn nu bezig met een nieuwe plaat.
 

fiery

Playlistbediener
29 jan 2018
5
0
Ik mis idd garagerock/punk op zondag. Graag een Idles of een Equal Idiots-type! ( Shht! is ook welgekomen! )[video]https://www.youtube.com/watch?v=59CC-NjwpCM [/video]
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Ik wil Shame en maakt me niet uit op welke dag of welk moment maar ik wil het........... :wink:
 

El Plopsma

Randprogramma
20 mrt 2017
135
206
Interpol zou geweldig zijn.

Ik recenseer as we speak het titelloze debuut van Moaning. Prima plaat. Qua duistere sound vergelijkbaar met Preoccupations (voorheen Vietcong).
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
[






Ik recenseer as we speak het titelloze debuut van Moaning. Prima plaat. Qua duistere sound vergelijkbaar met Preoccupations (voorheen Vietcong).[/quote]

Hier ben ik heel benieuwd naar. De reedst uitgebrachte nummers vind ik goed. Is de hele plaat van dit niveau?






 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Interpol zou geweldig zijn.

Ik recenseer as we speak het titelloze debuut van Moaning. Prima plaat. Qua duistere sound vergelijkbaar met Preoccupations (voorheen Vietcong).

Komt toch pas in maart uit? Die twee nummers op Spotify zijn zonder meer sterk en veelbelovend.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Band die ik ook wel verwacht, en blij mee zou zijn is Vagabon! Echt een prima indierock plaat gemaakt in 2017, spelen op Primavera (enige datum tot dusver) en zitten bij Friendly Fire. Inkoppertje toch?
 

MrShankly

Playlistbediener
13 jan 2015
44
0
Hmm, ik ben BKS-ganger van het eerste uur en ik ga daarom ook zeker dit jaar weer, maar ik ben niet superenthousiast over de laatste batch namen. Had gehoopt op minimaal Grizzly Bear (waren geweldig laatst in Tivoli en komen denk ik veel beter tot hun recht op BKS dan op LL!). Ook jammer dat the War on Drugs er niet bij zit. Verder een hoop herhaling en van de vele namen die ik nog niet ken mis ik zo (op basis van de omschrijvingen) vooral een beetje de mooie, interessante, nieuwe muziek. Maar nu klink ik heeeel erg zuur, en misschien zit ik er helemaal naast! (Hopelijk! Ik heb heel veel zin om iets nieuws te ontdekken :)). Ik zag vooral veel 'uptempo', 'energieke songs', 'dansbaar' etc. in de omschrijvingen. Ook superleuk natuurlijk, maar ik hoop ook nog een beetje op iets nieuws, moois en anders! Ik ga nog even goed inluisteren, en ik houd het forum natuurlijk in de gaten voor mooie tips :)
 

fiery

Playlistbediener
29 jan 2018
5
0
Samenvatting van de laatste pagina's: (LEES AUB MEE BKS/Friendly Fire ;-) )

Grizzly Bear, Interpol als sub, Vagabon, Idles, Equal Idiots, Shtt!, Shame( kende ik niet!) , Moaning, Pinegrove, King Gizzard, Canshaker Pi, Cloud Nothings, The Parrots, Django Django, Cars Seat Headrest , Courtney Barnett, Hookworms, The Wombats, Slowdive, Alvvays, King Krule, dEUS, Kraftwerk 3D, Mozes & The Firstborn, Korfbal, The Glockenwise, Indian Askin, Thee MVPs, Go!Zilla, Modeselektor Yo La Tengo, Son Lux, POND, Sevdaliza, Nightmares on Wax, Japandroids, Wolf Parade, Mogwai, Yeah Yeah Yeahs, Fleet Foxes, St Vincent, Broken Social Scene, Bastille, Death Cab for Cutie, Explosions in the Sky, Koreless, Fat White Family, Vatican Shadow, Yak, Sigur Ros, Thurston Moore Group, Black Lips, SOHN, Methyl Ethel , HAIM...
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Samenvatting van de laatste pagina’s: (LEES AUB MEE BKS/Friendly Fire
1f609.svg
)

Grizzly Bear, Interpol als sub, Vagabon, Idles, Equal Idiots, Shtt!, Shame( kende ik niet!) , Moaning, Pinegrove, King Gizzard, Canshaker Pi, Cloud Nothings, The Parrots, Django Django, Cars Seat Headrest , Courtney Barnett, Hookworms, The Wombats, Slowdive, Alvvays, King Krule, dEUS, Kraftwerk 3D, Mozes & The Firstborn, Korfbal, The Glockenwise, Indian Askin, Thee MVPs, Go!Zilla, Modeselektor Yo La Tengo, Son Lux, POND, Sevdaliza, Nightmares on Wax, Japandroids, Wolf Parade, Mogwai, Yeah Yeah Yeahs, Fleet Foxes, St Vincent, Broken Social Scene, Bastille, Death Cab for Cutie, Explosions in the Sky, Koreless, Fat White Family, Vatican Shadow, Yak, Sigur Ros, Thurston Moore Group, Black Lips, SOHN, Methyl Ethel , HAIM…

Doe al meer - Grizzly Bear, Pinegrove, King Gizzard, Canshaker Pi, Cloud Nothings, The Parrots, Sigur Ros, Thurston Moore, ST. Vincent en Mogwai. Wegens headliner zijnde, stonden er vorig jaar al, staan op een ander festival, of gewoon heel onwaarschijnlijk
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.548
2.690
Met deze lijst kan de volgende aankondiging van namen alleen maar grof tegenvallen. Veel van deze namen vallen al af want niet in Europa, op andere festivals, vorig jaar geweest of simpelweg te groot (Sigur Ros bijvoorbeeld).

De resterende namen zullen waarschijnlijk vooral bestaan uit de dj's op FOUR, veel kleine onbekende bands (m.n. op FIVE), vulling voor de 'epische hiphopnacht', en dan met wat geluk nog enkele middelgrote namen op TWO of ONE.

Als we daarvan uitgaan kan het alleen maar meevallen :wink:
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.548
2.690
Om 22:00 worden namen NOS Primavera Sound in Porto bekend gemaakt. Zelfde weekend als BKS (en bijv. Northside en Sideways).

Tussen de namen van donderdag zullen nog wel kanshebbers voor BKS zitten. De vrijdag- en zeker de zaterdagnamen zullen voor BKS lastiger zijn (en erg afhankelijk van de andere festivals dat weekend).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken