Best Kept Secret 2018

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.548
2.690
Mooie lijst, maar om helemaal compleet te zijn zou ook Wolf Parade er nog bij mogen! Die zijn toch al in de buurt!
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
269
172
Stephen Malkmus & The Jicks hebben op hun facebookpagina een teaserachtig filmpje gepost en ze zitten ook in het roster van FF zie ik. Zou ook leuk zijn op BKS.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Ben benieuwd wanneer we weer wat namen krijgen. Zal nog wel even duren helaas.
 

El Plopsma

Randprogramma
20 mrt 2017
135
206
Als verwacht staan The War on Drugs en Grizzly Bear dus inderdaad op Lowlands en kunnen we die nu echt afschrijven voor BKS.
Ik verwacht Lorde op Pinkpop. Vraag me af of we Björk nog ergens kunnen verwachten.

Is dat zo? Dat afschrijven? Stonden in 2017 namelijk enkele artiesten op BKS én LL. Denk aan Canshaker Pi en Iguana Death Cult.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Stephen Malkmus & The Jicks hebben op hun facebookpagina een teaserachtig filmpje gepost en ze zitten ook in het roster van FF zie ik. Zou ook leuk zijn op BKS.

Zou fijn zijn!
Verder kunnen we natuurlijk nog wat NL namen verwachten. Als DTRH ze niet heeft kan Luwten eigenlijk niet missen. Korfbal wellicht? King Krule verwacht ik zeker gezien ze in de buurt zijn en bij FF zitten.
Ik hoop niet dat er nog meer herhalingen komen.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.139
780
Processierups wrote:
Als verwacht staan The War on Drugs en Grizzly Bear dus inderdaad op Lowlands en kunnen we die nu echt afschrijven voor BKS.
Ik verwacht Lorde op Pinkpop. Vraag me af of we Björk nog ergens kunnen verwachten.

Is dat zo? Dat afschrijven? Stonden in 2017 namelijk enkele artiesten op BKS én LL. Denk aan Canshaker Pi en Iguana Death Cult.
Je vergelijkt nu wel twee grote internationale indie darlings met twee jonge Hollandse rammelrockbandjes. In die laatste categorie zal wellicht wat overlap voorkomen, in die eerste in de regel niet.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.924
6.177
Stuur dEUS maar door van TW Classics. En Kraftwerk 3D mag ook altijd, al weet ik niet of ze dat snel op BKS gaan neerzetten.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.548
2.690
Stuur dEUS maar door van TW Classics. En Kraftwerk 3D mag ook altijd, al weet ik niet of ze dat snel op BKS gaan neerzetten.

Als in: na de terugkeer van Millionaire vorig jaar op BKS dit jaar dEUS?
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
dEUS en Kraftwerk 3D mogen inderdaad beide komen maar de grootste kans is dEUS lijkt me. Zou leuk zijn!

Wel een geweldige line-up voor TW Classic zeg.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Overlaatst zei Best Kept Secret dat er 60% van de line up bekend is en nog 40% moet komen.
Nu zijn er 53 bands bekend. Dat zijn nog +/- 36 namen die komen.

Waarvan pakweg een 10tal voor op Stage FOUR (want bands die DJ sets spelen komen meestal niet bij de lineup te staan.)
Dat zijn nog +/- 25 namen. Kan nog heel wat moois komen dus. Verwacht pas namen ergens in de eerste helft van maart.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.548
2.690
Overlaatst zei Best Kept Secret dat er 60% van de line up bekend is en nog 40% moet komen.
Nu zijn er 53 bands bekend. Dat zijn nog +/- 36 namen die komen.

Waarvan pakweg een 10tal voor op Stage FOUR (want bands die DJ sets spelen komen meestal niet bij de lineup te staan.)
Dat zijn nog +/- 25 namen. Kan nog heel wat moois komen dus. Verwacht pas namen ergens in de eerste helft van maart.

Ongeveer 100 acts, inclusief FOUR, dj's etc.. Ik denk inderdaad ongeveer 25 namen voor de andere podia, waarvan vooral veel voor de undercard. Waarschijnlijk wordt dat nog een grote worp begin maart. Northside (zelfde weekend) heeft aangekondigd eind februari het hele resterende programma bekend te maken. Maifeld Derby (week later) moet nog met een lijst komen (mist nog 2 headliners) en ook Sideways (Finland, in het BKS-weekend) moet nog veel namen bekend maken.
Edit: ook het hele programma van NOS Primavera Sound in Porto moet nog bekend worden gemaakt (zelfde weekend, waarschijnlijk vooral afstrepen van kanshebbers).

Millionaire was vorig jaar een losse bekendmaking. Als dEUS een NL-festival in de planning heeft dan zou dat dus ook een losse aankondiging kunnen worden.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Vooral de zaterdag heeft nog een enorme boost nodig voor mij.

Car Seat Headrest, Flat Worms, Hinds, Fleet Foxes, Slowdive, Wolf Parade, Interpol, Django Django, Phoenix, Nick Murphy (fka Chet Faker), Courtney Barnett zijn diegene waar ik het meest op hoop die technisch gezien nog kunnen komen. Realistisch probeer ik te zijn en dus 2 van dit lijstje zouden me al blij maken.

En dan nog wat Europese garagerock graag: Equal Idiots, Mozes & The Firstborn, Korfbal, The Glockenwise, Indian Askin, Thee MVPs, Go!Zilla,...
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Is Modeselektor een optie om een mooi setje te draaien in de TWO net als Floating Points afgelopen jaar? Of zijn die afgeschreven omdat ze ook al op Dekmantel & We Are Electric staan? Vind het toch altijd wel lekker hoor, zeker rond een uurtje of één vlak na The National o.i.d.
Verder Yo La Tengo, Son Lux & POND zou ik wel fijn vinden, lijken me ook nog best binnen de mogelijkheden passen.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.548
2.690
Is Modeselektor een optie om een mooi setje te draaien in de TWO net als Floating Points afgelopen jaar? Of zijn die afgeschreven omdat ze ook al op Dekmantel & We Are Electric staan? Vind het toch altijd wel lekker hoor, zeker rond een uurtje of één vlak na The National o.i.d.
Verder Yo La Tengo, Son Lux & POND zou ik wel fijn vinden, lijken me ook nog best binnen de mogelijkheden passen.

Mooie namen!
Ik neem aan dat Four Tet op de plek staat waar Floating Points vorig jaar stond. Dus inderdaad na The National.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
In de orde van grote van een Phoenix zie ik niks meer komen. Een Django Django, Cars Seat Headrest of een Courtney Barnett zou wellicht nog wel kunnen maar het overgrote deel zal inderdaad klein grut zijn. Voor mij geen probleem want klein en hoge kwaliteit gaat prima samen. Het hier al eerder genoemde Flat Worms staat ook wel op mijn wensenlijstje. En dan graag op zondag want daar ontbreekt het nog wat ( in tegenstelling tot zaterdag) aan gitaarherrie. Was vorig jaar ook zo en toen programmeerden ze alle bandjes die voor een leuke pogo konden zorgen ook nog eens als de eerste drie bandjes op FIVE . De rest van de dag was er geen energiek gitaarbandje meer te bekennen en das toch jammer. En ik heb dat soort bandjes überhaupt liever wat later op de dag omdat dat soort bandjes beter gedijen als het donker is en er wat drank in de mensen zit ;-)
 

usthem

Campingartiest
11 jan 2018
67
6
Interpol zou prachtig zijn als sub, ben daar zeer voor. Ze zijn kort geleden naast de show met The Cure ook bevestigt voor TRNSMT, hopelijk maken ze de oversteek naar hilvarenbeek.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken