[BE] Pukkelpop 2015

dubstep is my alibi

Playlistbediener
5 dec 2013
40
0
Ik had er echt veel meer van verwacht...

Misschien vorig jaar te veel verwend geweest?

110 namen vrijgegeven en ik wil er maar 15 zien...waaronder ik al de helft heb gezien.

ZOALS: Sigma, Knife Party, Bastille en Rudimental.

Netsky snap ik totaal niet. Heeft hij een nieuw album ofso? Heeft misschien 4 nieuwe liedjes tov 5 jaar geleden.

Major Lazer en Diplo op dezelfde dag is op zich ook raar.

Nja, redelijk teleurstellend...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Misschien even vermelden dat dit exact hetzelfde scenario lijkt te worden als in 2013.

Toen stond The xx samen met Eminem en Neil Young bovenaan de poster qua grootte, maar in tegenstelling tot die andere twee werd The xx nergens expliciet headliner genoemd. Omdat veel mensen hen niet als headliner aanzagen gingen er toen ook stemmen op dat ze gewoon tijdelijk als grootste act van die dag stonden totdat de echte headliner aangekondigd zou worden. Tevergeefs...

Soit, vooral blij dat Blur nog een optie is. Die zaterdag is op zich nog best lekker, met Blur erbij die 95 euro dan weer wel waard.
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
429
22
Bastille kondigt zichzelf ook niet aan als headliner.. Het blijft onwaarschijnlijk na al 2 jaar op europese zomerfestivals, en vorig jaar op Werchter vond ik ze al vrij hoog staan.. Maar Blur verwacht ik echt wel niet meer.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Klopt wat je zegt. Maar met The XX heb je toch een totaal andere act dan Major Lazer, Bastille, Netsky of weet ik veel wat naast Linkin Park de grootste namen zijn. Hoop echt dat Pukkelpop met volgend aankondigingen wat Grote/middelgrote namen brengt. Weet niet of ze dat de afgelopen jaren ook ooit deden na hun eerste aankondiging.

En waar de fuck zijn FOALS? kommaan die hadden er toch echt bij moeten zitten.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Klopt wat je zegt. Maar met The XX heb je toch een totaal andere act dan Major Lazer, Bastille, Netsky of weet ik veel wat naast Linkin Park de grootste namen zijn. Hoop echt dat Pukkelpop met volgend aankondigingen wat Grote/middelgrote namen brengt. Weet niet of ze dat de afgelopen jaren ook ooit deden na hun eerste aankondiging.

Daar heb je gelijk, The xx als headliner was dan weer typisch voor Pukkelpop. Omgekeerd kan je redeneren dat Bastille een grotere publiekstrekker is, zeker als er tegen dan nog een prefab hitje uitgescheten wordt.

Gewoonlijk proberen ze alle grote namen reeds in de eerste aankondiging te steken. Maar dan moet ik er ook bij zeggen dat de ticketverkoop gewoonlijk al kort na de eerste namen start, en een tweede aankondiging pas weken later volgt. Volgens mij krijgen we dus nog een lading voor 15 april.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
904
316
Ik vind het programma tot nu toe al goed.

Krijg bijna wel hetzelfde gevoel als bij het pinkpopforum:
ja, wij willen graag de Pixies,Beck,Blur,the Cure en Linkin Park zien.
Er zijn echter genoeg jonge bezoekers voor wie deze bands helemaal niets zeggen.
Toen ik zelf 2 jaar geleden op Pukkelpop was,was het grootste gedeelte van het publiek toch erg jong.

En waarom is de eerste pinkpopdag met (enigszins) oudgedienden als Muse, Faith no More en Slash
nog niet uitverkocht ?

Ik denk dat de bekendmaking van Blur bewust wordt achtergehouden om Festileaks even te straffen
voor de overtuiging waarmee ze de aankondiging brachten. Ik hoop het echt, want ik wil heel graag Blur zien.

 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ja man. Alsof Pukkelpop rekening houd met Festileaks.. Die maken gewoon bekend wat slim is om bekend te maken en wat vast ligt. Blur is een grote naam en had er zeker tussen gezeten als alles rond was.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
En waarom is de eerste pinkpopdag met (enigszins) oudgedienden als Muse, Faith no More en Slash
nog niet uitverkocht ?

Omdat ze daar 95 euro vragen voor een halve dag, die voor velen bovendien overlapt met school/werk?

Ik denk dat de bekendmaking van Blur bewust wordt achtergehouden om Festileaks even te straffen
voor de overtuiging waarmee ze de aankondiging brachten. Ik hoop het echt, want ik wil heel graag Blur zien.

Ja, Pukkelpop gaat haar grootste headliner verzwijgen omdat enkele amateur-journalisten zonder enig bewijs roepen dat Blur er staat. Dat we daar nog niet aan gedacht hadden, stom van ons!
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Ach, ik hou mijn mond wel.

zeker niet doen, maar als je iets post kun je reactie verwachten. Van mensen die het met je eens zijn, maar ook met mensen die het niet met je eens zijn
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
904
316
<div class="d4p-bbt-quote-title">Chiel wrote:</div>
Ach, ik hou mijn mond wel.


zeker niet doen, maar als je iets post kun je reactie verwachten. Van mensen die het met je eens zijn, maar ook met mensen die het niet met je eens zijn

Da's helemaal waar. De manier van reageren kan volgens mij alleen soms wel anders.

Maar goed, ik ga lekker dit jaar naar Werchter en Pukkelpop en ga mij helemaal vermaken,
ontzettend veel goede en leuke bands in het vooruitzicht!
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
904
316
Ik hoop het.
Hoewel Robbie Williams best een leuke versie doet van 'Song 2',
gaat er toch niets boven het origineel van Blur zelf.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.188
4.342
Kijk, ik denk dat het als volgt zit:

Blur werd aangekondigd voor BST British Summer Time te Hyde Park, de verwachting was dat het snel uitverkocht. Pukkelpop had Blur vastgelegd en moest (moet) wachten tot BST uitverkocht is. De verwachting was dat dit voor begin maart zou zijn (vandaar dat Pukkelpop aankondigde begin maart met namen te komen), nu is het nog steeds niet uitverkocht en moet Pukkelpop nog even wachten.

‘Toevallig’ zijn vandaag de tickets voor BST in de ‘uitverkoop’ gegaan. De ticketverkoop van Pukkelpop start pas 15 april, daarvoor zal Blur nog wel aangekondigd worden! Ik hoop het
icon_smile.gif

Lijkt me sterk dat Pukkelpop zo lang moet wachten voor een Brits festival. Het zijn niet echt concurrenten.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Waar de fuck komen eigenlijk de hoge spots van Parov Stelar band en Mark Ronson DJ-set vandaan?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.188
4.342
Mark Ronson is natuurlijk een bekende naam. Of de plek terecht is met die DJ set?
 

BG

Playlistbediener
17 mrt 2015
49
0
Denk dat we meer weten of blur komt als IOW 27 maart afkomt met zijn zaterdag headliner. Kan zijn dat Blur heeft bedongen dat announcement zo lang mogelijk uitgesteld wordt. Ticket verkoop hyde park loopt niet goed. Pkp wacht ook langer met start van ticket verkoop dan normaal. Tevens zal op dag van Bastille nog zekere grotere naam bijkomen. Ik verwacht Stromae nog steeds, die doet bij mijn weten geen ander Belgisch festival dit jaar. Relatief goedkoop en verkoopt veel tickets.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
<div class="d4p-bbt-quote-title">Thomas wrote:</div>
Kijk, ik denk dat het als volgt zit:

Blur werd aangekondigd voor BST British Summer Time te Hyde Park, de verwachting was dat het snel uitverkocht. Pukkelpop had Blur vastgelegd en moest (moet) wachten tot BST uitverkocht is. De verwachting was dat dit voor begin maart zou zijn (vandaar dat Pukkelpop aankondigde begin maart met namen te komen), nu is het nog steeds niet uitverkocht en moet Pukkelpop nog even wachten.

‘Toevallig’ zijn vandaag de tickets voor BST in de ‘uitverkoop’ gegaan. De ticketverkoop van Pukkelpop start pas 15 april, daarvoor zal Blur nog wel aangekondigd worden! Ik hoop het
icon_smile.gif



Lijkt me sterk dat Pukkelpop zo lang moet wachten voor een Brits festival. Het zijn niet echt concurrenten.

Oorspronkelijk dacht ik ook wat Thomas zegt, maar inderdaad, het zijn niet echt concurrenten. En het verklaart ook niet waarom Benicassim en Super Bock Rock hen wel mochten aankondigen. Benicassim is quasi een Britse kolonie, die trekken meer volk weg van BST dan Pukkelpop zou doen. Waarschijnlijk is het nog niet 100% rond ofzo, de Spaanse pers berichtte dat de festivals pas begonnen te onderhandelen na bekendmaking van de nieuwe plaat.

Het uitstel van de Pukkelpopnamen heeft volgens mij te maken met de namen die we nu gekregen hebben. Ze beseffen zelf ook goed genoeg dat dingen als Linkin Park, Bastille en The Offspring bovenaan de affiche flink wat kritiek zou veroorzaken, dus langer wachten om dan meteen ook zo veel mogelijk namen in de breedte bekend te kunnen maken?
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.510
785
<div class="d4p-bbt-quote-title">Thomas wrote:</div>
Kijk, ik denk dat het als volgt zit:

Blur werd aangekondigd voor BST British Summer Time te Hyde Park, de verwachting was dat het snel uitverkocht. Pukkelpop had Blur vastgelegd en moest (moet) wachten tot BST uitverkocht is. De verwachting was dat dit voor begin maart zou zijn (vandaar dat Pukkelpop aankondigde begin maart met namen te komen), nu is het nog steeds niet uitverkocht en moet Pukkelpop nog even wachten.

‘Toevallig’ zijn vandaag de tickets voor BST in de ‘uitverkoop’ gegaan. De ticketverkoop van Pukkelpop start pas 15 april, daarvoor zal Blur nog wel aangekondigd worden! Ik hoop het
icon_smile.gif



Lijkt me sterk dat Pukkelpop zo lang moet wachten voor een Brits festival. Het zijn niet echt concurrenten.

Concurrenten niet echt inderdaad. Maar soms zit er gewoon een soort embargo op dat één festival net iets eerder is en daardoor een hele tijd exclusief met één naam kan pronken.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.552
837
Zou het misschien kunnen dat Lowlands en Pukkelpop blur samen hebben geboekt en hebben afgesproken het tegelijk bekend te maken?
 

DDave

Gouden Tip
25 mrt 2015
478
257
Sorry for the post being in English. I normally post over in the Efests forum.

Today has been a massive let down for a lot of people in my opinion. There is no way in this world Bastille are a headlining act, no matter how many times 'Pompei' has been listened to.

As for the rest of the line up. Some decent additions but this is the year PP should have had its strongest first announcement in years, and its failed.

Fingers crossed for Blur or these will be the worst headliners and subs of any festival this year.
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken