[BE] Pukkelpop 2015

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Haha mijn god, Bastille headliner. Sorry als mensen me hier nu een hater vinden maar wat een anti climax deze line up.

Inderdaad, manmanman kansloos.

Zonder grappen, dit is redelijk bedroevend. Niet alleen Bastille als headliner, meer dan de helft van het affiche is absoluut vrij weinig waard(voor mij persoonlijk ten minste). Ik had er zo ongelofelijk veel meer van verwacht.

En inderdaad, wat doet Festileaks hier. Geen spoor van twijfel bij de 'grote primeur' van Blur. Wordt Blur dan later vandaag nog toegevoegd? Dit zijn ten slotte geen 117 namen. Van de andere kant kan ik me niet voorstellen dat ze een artiest als Blur niet bij de eerste aankondiging stoppen.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Gelukkig draaien de servers op volle toeren zodat we dit dramatische voorval hier op en top kunnen becommentariëren ;).
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
De leaks van Festi'leaks' hoeven we in elk geval nooit meer serieus te nemen? Met Underworld en FNM gingen ze al hard op de smoel, maar dit is echt niet meer te filmen. Hou die zogenaamde leaks maar voor je en breng ze gewoon niet naar buiten. Op deze manier zetten jullie jezelf enkel voor paal.

Tevreden met:

Allah-Las, Beatsteaks, Cymbals Eat Guitars, Dillinger Escaple Plan, Django Django, Dropkick Murphys, Four Tet, Future Islands, Interpol, James Blake, John Talabot, Jamie XX, Manchester Orchestra, Mastodon, Mew, Milk Teeth, Offspring, Ought, Pond, Pissed Jeans, Radkey, Run the Jewels, Strand of Oaks, Tame Impala, War on Drugs, Viet Cong en Underworld. Ik ga me alsnog wel vermaken dus.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
<div class="d4p-bbt-quote-title">Luud wrote:</div>
Haha mijn god, Bastille headliner. Sorry als mensen me hier nu een hater vinden maar wat een anti climax deze line up.

Inderdaad, manmanman kansloos.

Zonder grappen, dit is redelijk bedroevend. Niet alleen Bastille als headliner, meer dan de helft van het affiche is absoluut vrij weinig waard(voor mij persoonlijk ten minste). Ik had er zo ongelofelijk veel meer van verwacht.

En inderdaad, wat doet Festileaks hier. Geen spoor van twijfel bij de ‘grote primeur’ van Blur. Wordt Blur dan later vandaag nog toegevoegd? Dit zijn ten slotte geen 117 namen. Van de andere kant kan ik me niet voorstellen dat ze een artiest als Blur niet bij de eerste aankondiging stoppen.

Ik vind dat er ook naast Bastille vrij veel saaie popacts staan. Ellie Goulding, Echosmith... come on. En dan Bastille als headliner is gewoon zwak.

Helaas zijn dit als ik goed geteld heb zelfs meer dan 117 namen: 121. Ik zie hoe beter ik ga kijken steeds meer toffe dingen. Maar het blijft magerder dan ik had verwacht. Wat Festileaks met Blur heeft gedaan snap ik ook niet helemaal. Het enige wat ik kan bedenken is dat ze het nog niet bekend mogen maken.

Ook geen Libertines trouwens. Die had ik met het optreden op R+L ook echt verwacht
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Verdomme, waar us blur?!!!

Er staan inderdaad behoorlijk veel namen die ik heel makkelijk zou kunnen missen op dit affiche. Pukkelpop is natuurlijk een festival van de kleine namen. En daar zitten genoeg interresante dingen tussen. Maar de meeste grote/middelgrote namen vind ik totaal oniterresant. Normaal gezien had Blur hier inderdaad tussen moeten zitten. Durf niet eens na te denken over wie er naast Linkin Park headlinen dit jaar.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
In de mail word enkel Linkin Park als headliner genoemd. Laten we hopen dat er nog wat moois bijkomt dan. Bastille zou écht lachwekkend zijn.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Helaas zijn dit als ik goed geteld heb zelfs meer dan 117 namen: 121.

Oh shit, ik ben ongelofelijk stom: ik zat alleen naar de poster te kijken.

Wat betreft de opvulling hebben ze het helemaal niet slecht voor elkaar, maar bovenaan is het bittere treurnis.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
In de mail word enkel Linkin Park als headliner genoemd. Laten we hopen dat er nog wat moois bijkomt dan. Bastille zou écht lachwekkend zijn.

Bastille staat op de huidige poster wel in dezelfde lettergrootte als Linkin Park, en die twee groter dan alle andere namen. Dat + Stubru die ze expliciet headliner noemt. Ik denk dat we niet al te hoopvol moeten zijn in dat geval...

Maar waar zijn al die kwalitatieve quasi-zekerheidjes? Beck, Ride, The Libertines, allemaal toch namen die je al naar buiten kon gooien? Nu geef je de indruk dat we het qua grote namen met irrelevante 90s acts moeten doen.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Wat zijn jullie aardig zeg.. Ik zie echt veel te veel meuk. Aller eerst wat Kereltje zegt: Limp Bizkit, Major Lazer, Linkin Park, Bastille etc boven aan je affiche en je bent dan een 'alternatief' festival dan sla je de plank echt volledig mis. Ik mis eigenlijk nog een afsluitshow van Martin Garrix en het feest is compleet.

In de buik vind ik het ook enorm karig hoor. Als ik alleen al kijk hoe groot namen als Boys Noise, Diplo, Ellie Golding en al helemaal Mark Ronson Dj-Set dan heb ik echt enorme vraagtekens bij deze editie. Allicht hebben ze ieder jaar wel zo'n acts zoals vorig jaar Calvin Harris en Macklemore maar die waren toen op de top van hun populariteit. Dat kan ik nou niet echt meer zeggen van Netsky of The Offspring.

Van de line up kan mij echt boeien: Run The Jewels, The War On Drugs, Mastodon, Dropkick Murphys, Allah-Las, Charles Bradley, Django Django, FFS ( wat ik overigens wel een heel toffe naam vind), Gorgon City, Interpol, James Blake, John Talabot, Little Dragon, Mew en Tame Impala.

15 namen van de 119.. erg matig dus. Maar goed ik zal stoppen met klagen haha. Veel plezier aan de mensen die wel gaan iig ;). Ohja en dat van Blur kan inderdaad echt niet..
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>
In de mail word enkel Linkin Park als headliner genoemd. Laten we hopen dat er nog wat moois bijkomt dan. Bastille zou écht lachwekkend zijn.

Bastille staat op de huidige poster wel in dezelfde lettergrootte als Linkin Park, en die twee groter dan alle andere namen. Dat + Stubru die ze expliciet headliner noemt. Ik denk dat we niet al te hoopvol moeten zijn in dat geval…

Maar waar zijn al die kwalitatieve quasi-zekerheidjes? Beck, Ride, The Libertines, allemaal toch namen die je al naar buiten kon gooien? Nu geef je de indruk dat we het qua grote namen met irrelevante 90s acts moeten doen.

fijne omschrijving. Dat we Beck en Ride missen was ik even vergeten, en waarschijnlijk vergeet ik nog wel meer. Hopelijk is Bastille coheadliner maar ben bang van niet. Enkel nog plek voor Blur of Libertines op de zaterdag denk ik. Voor afsluiter Netsky. En dan stiekem hopen dat Ride of Beck twee podium mag headlinen tijdens Bastille. Ik neem aan dat ze daar toch iets alternatiefs tegeover zetten
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
Wat is dit nu weer? Limp Bizkit, Linkin Park en Offspring? Om te huilen dit. Hoe komt het dat stront als dat zo populair is? Pure nu-metal wegwerpcrap.

Ze hebben van mijn favoriete muziekfestival een bakvistuinfeest gemaakt. :(

BECK gasten! LIBERTINES! Fucking BLUR! Komaan, waar blijven ze? Ik verwacht natuurlijk nog steeds Blur hoor, daar niet van. Want zo the zien staat er nu één (kut)headliner met Linkin park. Bastille (haha) zal wel een sub zijn. Zitten zelfs hun fans daar wéér op te wachten, na hun flauwe vertoning op Werchter vorig jaar?

 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Gloeilamp wrote:</div>
In de mail word enkel Linkin Park als headliner genoemd. Laten we hopen dat er nog wat moois bijkomt dan. Bastille zou écht lachwekkend zijn.


Bastille staat op de huidige poster wel in dezelfde lettergrootte als Linkin Park, en die twee groter dan alle andere namen. Dat + Stubru die ze expliciet headliner noemt. Ik denk dat we niet al te hoopvol moeten zijn in dat geval…

Maar waar zijn al die kwalitatieve quasi-zekerheidjes? Beck, Ride, The Libertines, allemaal toch namen die je al naar buiten kon gooien? Nu geef je de indruk dat we het qua grote namen met irrelevante 90s acts moeten doen.


fijne omschrijving. Dat we Beck en Ride missen was ik even vergeten, en waarschijnlijk vergeet ik nog wel meer. Hopelijk is Bastille coheadliner maar ben bang van niet. Enkel nog plek voor Blur of Libertines op de zaterdag denk ik. Voor afsluiter Netsky. En dan stiekem hopen dat Ride of Beck twee podium mag headlinen tijdens Bastille. Ik neem aan dat ze daar toch iets alternatiefs tegeover zetten

<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Gloeilamp wrote:</div>
In de mail word enkel Linkin Park als headliner genoemd. Laten we hopen dat er nog wat moois bijkomt dan. Bastille zou écht lachwekkend zijn.


Bastille staat op de huidige poster wel in dezelfde lettergrootte als Linkin Park, en die twee groter dan alle andere namen. Dat + Stubru die ze expliciet headliner noemt. Ik denk dat we niet al te hoopvol moeten zijn in dat geval…

Maar waar zijn al die kwalitatieve quasi-zekerheidjes? Beck, Ride, The Libertines, allemaal toch namen die je al naar buiten kon gooien? Nu geef je de indruk dat we het qua grote namen met irrelevante 90s acts moeten doen.


fijne omschrijving. Dat we Beck en Ride missen was ik even vergeten, en waarschijnlijk vergeet ik nog wel meer. Hopelijk is Bastille coheadliner maar ben bang van niet. Enkel nog plek voor Blur of Libertines op de zaterdag denk ik. Voor afsluiter Netsky. En dan stiekem hopen dat Ride of Beck twee podium mag headlinen tijdens Bastille. Ik neem aan dat ze daar toch iets alternatiefs tegeover zetten

Andere jaren kregen we toch ook nooit meer echt grote namen na de eerste 'mega' aankondiging? Ik hoop dus op geen van die namen meer, of heel misschien Ride.
 

EDM

Campingartiest
3 mrt 2015
88
2
Donderdag Linkin Park - Rudimental
Vrijdag Bastille - Major Lazer
Zaterdag ??? - Netsky

Enorm teleurstellend dit. Vorig jaar Calvin Harris als afsluiter en QOTSA. Bastille als headliner? Stond vorig jaar op Werchter nog voor Franz Ferdinand, KOL & Stromae. Same story met Rudimental. Nochtans zijn er ook veel leuke opvullende namen. Ook zwaar teleurgesteld in Festileaks na de aankondiging van Blur. Hopelijk zien we die op zaterdag nog.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
Donderdag Linkin Park – Rudimental
Vrijdag Bastille – Major Lazer
Zaterdag ??? – Netsky

Enorm teleurstellend dit. Vorig jaar Calvin Harris als afsluiter en QOTSA. Bastille als headliner? Stond vorig jaar op Werchter nog voor Franz Ferdinand, KOL & Stromae. Same story met Rudimental. Nochtans zijn er ook veel leuke opvullende namen. Ook zwaar teleurgesteld in Festileaks na de aankondiging van Blur. Hopelijk zien we die op zaterdag nog.

Of gewoon na Bastille op de main. Of wat denk je? No way dat zij op die manier zullen headlinen. Blur komt nog, daar ben ik erg optimistisch voor. Maar waarom ze die niet als ultiem paradepaardje naar voren schuiven....

Nu staat Linkin Park, één van de verschrikkelijkste excuses voor een band, bovenaan die affiche. Linkin Park.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Festileaks is óf een verklaring schuldig, óf ze weten nogsteeds meer dan wij. In hun persbericht reppen ze er met geen woord over, ze laten Blur zelfs staan onderaan het bericht bij de namen die reeds bevestigd zijn.

Ik ben benieuwd. Overigens is de opvulling zeker niet onaardig, maar een Bastille, of een TWOD(nota bene gedeeld met Rock Werchter) die zo hoog staan, dat kan niet door de beugel als je het mij vraagt.

Wat is dit nu weer? Limp Bizkit, Linkin Park en Offspring? Om te huilen dit. Hoe komt het dat stront als dat zo populair is? Pure nu-metal wegwerpcrap.

En dit inderdaad, dat mensen hier nog wild van worden. Ik kan het niet hebben, maar dat zal wel persoonlijke voorkeur zijn ofzo.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Met een blik op de affiche kom ik hierop:

Do: ??? - Linkin Park - Knife Party/Rudimental
Vr: Ellie Goulding - Bastille - Major Lazer
Za: The Offspring - ??? - Netsky

Edit: volgens de grootte van de namen in het Facebookfilmpje is Limp Bizkit zelfs sub.

Ik zit aan 5 leuke namen op donderdag, 9 op vrijdag en 12 op zaterdag. Voorlopig neig ik naar een dagticket voor de zaterdag, ook al omdat de kans op een mooie headliner dan groter is. Een combi gaat er niet meer komen denk ik.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
voor de mensen die nog steeds willen gaan, waaronder ik zelf, vanaf 15 april kaarten. Aldus Radkey op twitter. Een act waar ik trouwens wel erg blij mee ben
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Amai, en ik maar denken nog eens een combi ticket te gaan kopen voor PKP met geruchten als Blur, Beck, Pixies, Libertines ... ach, dan wordt 't een dagticket voor donderdag: Limp Bizkit + Linkin Park is voor mij écht wel de moeite om te gaan, en Mew had ik ook graag gezien, dus kon niet beter uitkomen dat die op dezelfde dag spelen :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken