Arcade Fire

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.441
Wij leven in een maatschappij (mede door forums/social media,etc...) dat we precies over alles een mening moeten vormen. Ik hou het bij die waar ik werkelijk iets over kan zeggen.
Dit was ook mijn eerste reactie hier toen dit naar buiten kwam, dat is een paar pagina's terug nog wel terug te lezen. Ik heb zelf een gruwelijke hekel aan de hele cancelcultuur waarbij iedereen met een enigszins afwijkende mening al gelijk afgebrand wordt. Het verworden tot een eenheidsworst qua meningen en uitingen is de dood in de pot van verandering (ten goede of kwade). En die hekel projecteerde ik ook op de reactie op het gedrag van Win. Waarom gelijk een hele tour stoppen door één artikel?

Maar na wat extra informatie tot de conclusie gekomen dat het toch wel een foute man is maar vooral ook de reactie daarna erg fout is.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.451
6.116
Ja zeg, wtf. Lekker klappen en meezingen met een (in dat geval) veroordeelde klootzak. Op alle mogelijke manieren walgelijk. Vooral doen joh. Geeft een fantastisch signaal af.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.010
3.696
Misbruik en/of geweld is altijd onacceptabel. Alleen we moeten er wel waken dat we niet een wereld creëeren met softies die nergens mee tegen kunnen en altijd zichzelf maar zielig vinden. Beetje meer weerbaarheid zou de huidige maatschappij goed doen.
Dilan Yesilgöz entered the room
 
Laatst bewerkt:

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
758
684
Ja zeg, wtf. Lekker klappen en meezingen met een (in dat geval) veroordeelde klootzak. Op alle mogelijke manieren walgelijk. Vooral doen joh. Geeft een fantastisch signaal af.
Wow, zalig oordeel dat u over mij hebt. Je kent mij totaal niet en gaat zoiets neerschrijven. Heb ik ergens geschreven dat ik wel nog zou gaan? Nogmaals jij gaat dat niet bepalen hoor.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.451
6.116
Ik vroeg je of de kans bestond dat je, als hij veroordeelt wordt, nog een concert van hem bezoekt en je geeft zelf aan dat de kans nog bestaat dat je dan inderdaad alsnog een kaartje voor hem koopt. Dat feit alleen al is iets waar ik met mijn hoofd niet bijkan. :)

Sorry als ik wat te fel overkwam trouwens. Niet de bedoeling als aanval, meer een verwondering in het algemeen.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
758
684
Ik vroeg je of de kans bestond dat je, als hij veroordeelt wordt, nog een concert van hem bezoekt en je geeft zelf aan dat de kans nog bestaat dat je dan inderdaad alsnog een kaartje voor hem koopt. Dat feit alleen al is iets waar ik met mijn hoofd niet bijkan. :)
Dan stel ik u ten hede een simpele vraag: wat is op dit moment zijn veroordeling?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.451
6.116
Die vraag lijkt me niet heel relevant toch? Jij gaf aan dat als hij veroordeelt wordt de kans kleiner is geworden dat je nog naar een optreden van hem gaat. Jij reageert met ja. Ik reageerde op die comment.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.213
4.467
Dan stel ik u ten hede een simpele vraag: wat is op dit moment zijn veroordeling?
De vraag was hypothetisch; stel hij zou veroordeeld worden voor hetgeen hem nu wordt verweten, bestaat de kans dan nog dat je hem zou willen gaan zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
758
684
Die vraag lijkt me niet heel relevant toch? Jij gaf aan dat als hij veroordeelt wordt de kans kleiner is geworden dat je nog naar een optreden van hem gaat. Ik reageerde op die comment.
Ahja die vraag was op dit moment voor mij wel relevant om al dan niet te gaan. + Laat ons eerst eens afwachten of hij ten eerste ooit zal veroordeel worden en ten tweede voor wat.

Om met een voorbeeld te eindigen. Als u van Belgie bent, kent u Bart De Pauw. Is veroordeeld voor stalking en elektronische belaging. Ik kijk nog altijd met veel plezier naar Willy's en Marjetten. Keur ik zijn gedraf af? Absoluut, maar ik vind niet dat dat ik daarom niet meer naar zijn programma's mag kijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: dennisf en jonasvh

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.451
6.116
Ik denk dat ik je dan niet helemaal goed begreep. Ik dacht dat je zei dat op het moment dat hij veroordeeld zou worden je dan alsnog zou overwegen een ticket te kopen voor het concert. Excuus als ik dan te fel overkwam. :)
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
758
684
Ik was ook gewoon niet duidelijk genoeg. Voor mij speelt gewoon mee voor wat hij veroordeeld wordt. Is hij een ordinaire verkrachter dan koop ik logischerwijs geen ticket (de groep zal dan wellicht ook opgedoekt worden).
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Ik heb daar geen mening over. Dat is iets tussen hen. Wie ben ik in die zaak? Als een rechter oordeelt dat Win Butler een verkrachter is (of wat dan ook), dan zal ik daar mijn conclusies uit trekken voor mij persoonlijk en is de kans kleiner geworden dat ik nog eens naar een optreden van hem ga.

Stel u eens voor dat gans dat artikel voor een groot gedeelte verzonnen is, waar sta je dan met uw mening.

Wij leven in een maatschappij (mede door forums/social media,etc...) dat we precies over alles een mening moeten vormen. Ik hou het bij die waar ik werkelijk iets over kan zeggen.
Een fan van de man zijn muziek? Zijn bron van inkomen? En dus nogmaals, want blijkbaar dringt het niet door; het is één ding om naar voren te komen en een verhaal publiekelijk te delen. Daarbij het hele proces doorlopen om dit ook aan te geven bij de politie, er een zaak van te maken en tot een veroordeling te komen. Als die zelfs veroordeeld wordt. Er is slechts een fractie van verhalen dat zal leiden tot een uiteindelijke veroordeling. Het zou dus goed kunnen dat dit alles voor Butler niet eens tot daar geraakt, doet dat teniet aan de dingen die hij heeft aangericht of aan de verhalen van de mensen die naar voren zijn gekomen? Als je telkens moet wachten op een veroordeling van iemand om een mening te vormen allejezussss.

Mijn mening werd me nochtans expliciet gevraagd door Indiaantje. Misschien maar goed ook dat er wat conversatie is rond dit onderwerp, het blijkt nog steeds nodig precies.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Maar ook na een veroordeling ben ik bepaalde zaken (lang niet allemaal, zoals bij een Lostprophets guy) vind ik soms wel dat mensen een tweede kans verdienen. En misschien val ik in herhaling, ik heb mijzelf opgelegd niet mijn eigen plezier in te perken omdat iemand anders een klootzak is. Zo kijk ik straks nog graag een keer Space Jam terug met mijn kinderen, ook al zit er een nummer van R. Kelly in inclusief royalty's. Ik speel ook gewoon Ubisoft of Blizzard games, ondanks alle mistanden daar. Daarom denk ik ook dat ik Arcade Fire zal blijven beluisteren. Mijn geld gaat toch naar de klootzakken van deze wereld, daar heb ik mijzelf wel een beetje bij neergelegd.
 
  • Leuk
Waarderingen: koekroeck en jonasvh

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.612
7.331
Dat is geen ad hominem. Als ik iets ergs, ongelooflijks lees.. dan mag ik daar best met een 'wtf' op reageren.

Re: Jos/PT/Wilson, ik denk dat je best eens terug leest en bekijkt wie er overdreven reageerde op wie, tyvm.

Ik heb het stuk van Wilson niet gelezen, dus daar heb ik geen mening over, maar ik weet wel dat ik het niet altijd met je eens ben na het teruglezen van zulke momenten. Waarbij ik me dan erger aan de manier waarop het geschreven is. Dat komt op mij over als ‘ik heb altijd gelijk, jij leest gewoon verkeerd’.

Waarbij ik dus niet zeg dat je het ook daadwerkelijk op die manier bedoelt, maar zo interpreteer ik het.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Maar ook na een veroordeling ben ik bepaalde zaken (lang niet allemaal, zoals bij een Lostprophets guy) vind ik soms wel dat mensen een tweede kans verdienen. En misschien val ik in herhaling, ik heb mijzelf opgelegd niet mijn eigen plezier in te perken omdat iemand anders een klootzak is. Zo kijk ik straks nog graag een keer Space Jam terug met mijn kinderen, ook al zit er een nummer van R. Kelly in inclusief royalty's. Ik speel ook gewoon Ubisoft of Blizzard games, ondanks alle mistanden daar. Daarom denk ik ook dat ik Arcade Fire zal blijven beluisteren. Mijn geld gaat toch naar de klootzakken van deze wereld, daar heb ik mijzelf wel een beetje bij neergelegd.
Dat hangt er vanaf hoe ze zich na zo'n veroordeling herpakken - voor mij althans. Ik kan me alleszins geen artiest voor de geest halen die én veroordeeld is voor iets en waarbij ik zoiets had van 'Hm, nou.. Die wil ik wel terug zien touren'. Dat je Space Jam kijkt, lijkt me nog iets anders dan bewust R. Kelly opleggen in de radio / playlist, whatever?

Mijn geld gaat liever naar artiesten die de moeite zijn, die ik wil zien groeien en succesvol wil zien worden. Die keuze heb je wél.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.229
743
kan iemand mij vertellen wat hij eigenlijk gedaan heeft?
ik heb geen zin of tijd om een heel stuk in t engels te gaan lezen
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.441
Dat hangt er vanaf hoe ze zich na zo'n veroordeling herpakken - voor mij althans. Ik kan me alleszins geen artiest voor de geest halen die én veroordeeld is voor iets en waarbij ik zoiets had van 'Hm, nou.. Die wil ik wel terug zien touren'. Dat je Space Jam kijkt, lijkt me nog iets anders dan bewust R. Kelly opleggen in de radio / playlist, whatever?

Mijn geld gaat liever naar artiesten die de moeite zijn, die ik wil zien groeien en succesvol wil zien worden. Die keuze heb je wél.
Ik geloof zelf wel erg in een tweede kans, iedereen verdient die. En de straf die uitgedeeld wordt dient in principe als boetedoening waarna iedereen met een schone lui mag en kan beginnen. Maar niet elk vergrijp is zo makkelijk te vergeven. Voor een publiek figuur is het dan nog lastiger. Ik had het voor mijzelf dit jaar bijvoorbeeld met As I lay Dying. Imposant optreden op Alcatraz maar die dude heeft een huurmoordenaar ingehuurd. Heeft ervoor gezeten en zijn boete gedaan. Volgens zijn oud bandleden is het nog steeds een lul maar in de interactie met het publiek heel dankbaar, ook voor de tweede kans die hij gekregen heeft en met beide handen wil pakken. Zolang hij zulke gekke dingen niet meer doet, gun ik het hem ook wel.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken