Oke, aangezien ik woensdag wel naar Arcade Fire ga, net maar even dit hele topic teruggelezen.
Kan het niet late om een korte reactie te geven, in willekeurige volgorde:
1. Wat is dat voorprogramma een gezellige bende
2. Win Bultler is een lul
3. De rechter mag bepalen hoe een grote lul hij is.
4. Ik ga naar het concert. Dit is een egoïstische keuze (laat dat voorop staan). En ik ga me ongetwijfeld goed vermaken.
5. Nogmaals, hij is een gigantische klootzak en heeft alle schijn (en bewijs) tegen. En laat ik heel duidelijk zijn. Hij zit fout en moet gestraft worden. Desondanks moet iedereen zijn eigen keuze kunnen maken of hij wel of niet naar het concert gaat. Ennn... Hoe fout hij ook is. Volgens mij is het heel makkelijk om met zn alle (voornamelijk als man, maar even goed ook vrouwen) hier heel boos op te worden en het af te keuren. Allemaal prima en goed natuurlijk, maar volgens mij is het vooral belangrijk dat ieder zichzelf in de spiegel aan kijkt en niet naïef is. Als je zelf in zo'n positie zit weet je niet welk gedrag je gaat vertonen.
En nogmaals, ik kan het niet goed genoeg benadrukken, hij moet gestraft worden en op de blaren zitten, maar ook hij verdiend (uiteindelijk) een tweede kans en hulp en therapie.
Iemand gaat niet zo maar vanzelf vrouwen lastigvallen, hoe vreselijk kut en naar het gedrag ook is.
Hoe moeilijk ook, ook daders verdienen (uiteindelijk) een menselijke benadering. Waarbij hij uiteraard echt wel even van zijn voetstuk mag vallen, voor zo ver hij daar nog op staat.