Arcade Fire

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Dat gaat een glibberige boel worden dan emmers met glijmiddel!

Is er trouwens helemaal geen voorprogramma meer nu Feist niet meer komt?
 

ArjanZwolle

Playlistbediener
24 aug 2017
30
48
Om het dan toch maar weer even over de muziek op zichzelf te hebben.. zag de setlist van gisteren en ze speelden voor het eerst sinds 2008 black wave/ bad vibrations live. Fantastisch nummer dat ik gisteren nog op had staan in de veronderstelling dat ze die live nooit meer zouden spelen. Zou fantastisch zijn mochten ze die in Amsterdam ook ten gehore brengen. Voor de rest valt het mij op dat ze op vrijwel elke set wel éen of twee verrassingen hebben staan. Ook het heerlijke punky month of may stond gisteravond op de setlist. Leuk dat er in ieder geval qua setlist elke show afwisseling in zit.
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
534
398
Oke, aangezien ik woensdag wel naar Arcade Fire ga, net maar even dit hele topic teruggelezen.
Kan het niet late om een korte reactie te geven, in willekeurige volgorde:
1. Wat is dat voorprogramma een gezellige bende
2. Win Bultler is een lul
3. De rechter mag bepalen hoe een grote lul hij is.
4. Ik ga naar het concert. Dit is een egoïstische keuze (laat dat voorop staan). En ik ga me ongetwijfeld goed vermaken.
5. Nogmaals, hij is een gigantische klootzak en heeft alle schijn (en bewijs) tegen. En laat ik heel duidelijk zijn. Hij zit fout en moet gestraft worden. Desondanks moet iedereen zijn eigen keuze kunnen maken of hij wel of niet naar het concert gaat. Ennn... Hoe fout hij ook is. Volgens mij is het heel makkelijk om met zn alle (voornamelijk als man, maar even goed ook vrouwen) hier heel boos op te worden en het af te keuren. Allemaal prima en goed natuurlijk, maar volgens mij is het vooral belangrijk dat ieder zichzelf in de spiegel aan kijkt en niet naïef is. Als je zelf in zo'n positie zit weet je niet welk gedrag je gaat vertonen.

En nogmaals, ik kan het niet goed genoeg benadrukken, hij moet gestraft worden en op de blaren zitten, maar ook hij verdiend (uiteindelijk) een tweede kans en hulp en therapie.
Iemand gaat niet zo maar vanzelf vrouwen lastigvallen, hoe vreselijk kut en naar het gedrag ook is.

Hoe moeilijk ook, ook daders verdienen (uiteindelijk) een menselijke benadering. Waarbij hij uiteraard echt wel even van zijn voetstuk mag vallen, voor zo ver hij daar nog op staat.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Nogmaals, hij is een gigantische klootzak en heeft alle schijn (en bewijs) tegen. En laat ik heel duidelijk zijn. Hij zit fout en moet gestraft worden. Desondanks moet iedereen zijn eigen keuze kunnen maken of hij wel of niet naar het concert gaat. Ennn... Hoe fout hij ook is. Volgens mij is het heel makkelijk om met zn alle (voornamelijk als man, maar even goed ook vrouwen) hier heel boos op te worden en het af te keuren. Allemaal prima en goed natuurlijk, maar volgens mij is het vooral belangrijk dat ieder zichzelf in de spiegel aan kijkt en niet naïef is. Als je zelf in zo'n positie zit weet je niet welk gedrag je gaat vertonen.
Warm en koud blazen, knap.

Iemand gaat niet zo maar vanzelf vrouwen lastigvallen, hoe vreselijk kut en naar het gedrag ook is.
Ah nee? Het is nochtans op straat, in de club, aan de bushalte, op het werk, in je sportclub... snel gebeurd. Een opmerking, een aanraking, een geluid, een gezichtsuitdrukking. Want het is maar om te lachen. Want het is wederzijds. Want het is allemaal zo erg niet. Want men kreeg geen reactie terug. Mensen denken daar veel te diep over na terwijl het gewoon een fluitsignaal vanuit een voorbij rijdende auto kan zijn richting een vrouw op straat.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.623
Je hoeft je niet te verantwoorden hoor, al voelt dat misschien wel zo soms. Veel plezier, het blijft toch een fijne band. Verder ook wel eens met wat je schrijft, iedereen maakt de keuze voor zichzelf. @gerrie
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
En hij mag wel even van zijn voetstuk vallen, al ga ik woensdag wel voor hem staan klappen en juichen.

Dat strookt imo niet helemaal met elkaar. Zolang mensen blijven opdagen en vrolijk meezingen geven mensen het signaal af dat het ze allemaal niet zoveel boeit want ze blijven toch wel komen.

Ieder zijn keuze, en als je al kaarten had klote van het geld natuurlijk, maar het lijkt me een aardig ongemakkelijke situatie om woensdag bij dat concert te zijn.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
ab67616d0000b273950359444321d635b59838b3
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
581
522
Op het laatste moment besloten om toch nog te gaan, absoluut geen spijt van gehad want wat was het weer fantastastisch goed!!! Wat 'n geweldige setlist, heb wel No Cars Go gemist...
Bij bepaalde nrs (oa Here comes the night time en wake up) krijg ik toch altijd weer kippenvel bij flash backs naar PP2014 in de stromende regen.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.623
Geweldige setlist? Dan heb ik volgensmij verkeerd gekeken. Maar tof dat velen een fijne avond hebben gehad. Voor mij voelden de beelden die ik zag passeren toch vooral als een band die erg op z'n retour is en derhalve alle circuscapriolen uit de kas haalt om de show overeind te houden.
 
  • Winning
Waarderingen: Mark's Kal

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
581
522
Ze kunnen natuurlijk niet hun hele oeuvre spelen en de nadruk ligt op het laatste album en hoewel het op het op het album anders over komt, kwamen de nieuwe nrs tijdens het concert goed tot z'n recht, maar dat is natuurlijk hoe ik het ervaren heb.
En circuscapriolen heb ik niet gezien, door het publiek lopen doen ze altijd al bij mijn weten.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
Beetje mixed feelings hier... Had er echt veel zin in en vond het toch enigszins teleurstellen. Vooral door het bij vlagen dramatische geluid (bij veel tracks echt één grote brij), maar ook door sommige setlist keuzes. AF wordt voor mij zo’n band waarbij je bij elk nieuw album weer meer materiaal gaat missen in de set. Ook al waren de meeste nieuwe tracks live echt wel meer dan ok (Rabbit Hole één van de hoogtepunten van de set volgens mij), slechts drie tracks van de eerste twee albums is gewoon echt te weinig (en dan viel Black Wave ook nog eens vies tegen). Geen van beide Cars en geen van de Neighborhoods = geen goede Arcade Fire set als je het mij vraagt...

Maar misschien ben ik gewoon een oude zuurpruim aan het worden 😅
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Geweldige setlist? Dan heb ik volgensmij verkeerd gekeken. Maar tof dat velen een fijne avond hebben gehad. Voor mij voelden de beelden die ik zag passeren toch vooral als een band die erg op z'n retour is en derhalve alle circuscapriolen uit de kas haalt om de show overeind te houden.
Circuscapriolen, net niet eigenlijk. In tegenstelling tot de vorige keren geen confetti, boksring en oversized maskers. Beter zo ook.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken