Arcade Fire

PatrickB

Playlistbediener
12 jun 2023
20
12
En dan nog hè: Waarom zouden artiesten voorbeeldfiguren moeten zijn, van onbesproken gedrag? Moeten we bijvoorbeeld ook alle drank- en drugsverslaafde artiesten cancellen? Alle kunstenaars die foute keuzes maken, verkeerde wegen bewandelen? Het is het leven, in al zijn rauwheid. Beoordeel de kunst, zou ik zeggen.
Als dit een reden is om iemand te cancellen als muzikant moet je naar geeneen band of zanger uit de jaren 60, 70, 80 of 90 luisteren. Inderdaad, beoordeel de kunst.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Gloaming en yannickd

PatrickB

Playlistbediener
12 jun 2023
20
12
Wins prekerige songteksten kwamen vaak al pretentieus over. Na al die beschuldigingen zijn die gewoon niet meer serieus te nemen. Wat jammer is, want ik was een grote fan. Daarnaast geloof ik best wel dat die beschuldigingen waar zijn, er waren al een aantal geruchten voor het artikel uit kwam.
Waarom volgt dan geen aanklacht? Prima allemaal hoor maar het is vooral een privézaak. De waarheid zal ergens in het midden liggen. Zijn vrouw heeft hem in ieder geval vergeven.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.178
2.996
Je kan iemand een lul vinden en niet willen steunen zonder dat er per se een aanklacht moet zijn hoor.
Arcade Fire tourt gewoon en zal geboekt worden wanneer promotors dat opportuun vinden, niets te 'cancelcultuur'.

Win is nog altijd niet schuldig bevonden. Afschuwelijk die cancel cultuur waar wij momenteel in moeten leven.
Hard leven hebben we hier toch he, pfoe.
 

Gloaming

Gouden Tip
15 aug 2022
257
172
Je kan iemand een lul vinden en niet willen steunen zonder dat er per se een aanklacht moet zijn hoor.
Arcade Fire tourt gewoon en zal geboekt worden wanneer promotors dat opportuun vinden, niets te 'cancelcultuur'.


Hard leven hebben we hier toch he, pfoe.
Ik word hier toch geprikkeld om te reageren. Het is toch belachelijk dat niks meer gezegd mag worden of je krijgt #me2 commentaar / wordt als racist neergezet.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.527
1.991
Ik word hier toch geprikkeld om te reageren. Het is toch belachelijk dat niks meer gezegd mag worden of je krijgt #me2 commentaar / wordt als racist neergezet.
Win Butler is een lul die is vreemdgegaan en zijn gezin daarmee genaaid heeft. Los van het feit dat er óók nog eens dwang in het spel zou kunnen zijn, omdat er meerdere bronnen los van elkaar deze melding hebben gemaakt. Moeilijk te bewijzen, maar dat eerste is dus gewoon gebeurd en daardoor vind ík de muziek niet meer te pruimen. Als je je als een eikel gedraagt, is de kans groot dat mensen je een lul vinden.
 

Gloaming

Gouden Tip
15 aug 2022
257
172
Win Butler is een lul die is vreemdgegaan en zijn gezin daarmee genaaid heeft. Los van het feit dat er óók nog eens dwang in het spel zou kunnen zijn, omdat er meerdere bronnen los van elkaar deze melding hebben gemaakt. Moeilijk te bewijzen, maar dat eerste is dus gewoon gebeurd en daardoor vind ík de muziek niet meer te pruimen. Als je je als een eikel gedraagt, is de kans groot dat mensen je een lul vinden.
Jij weet toch niet alle details van zijn relatie. Niemand weet precies wat er gebeurd is en wat waar is…

Vreemdgaan keur ik niet goed maar ik ben van mening dat elke forumgebruiker wel iemand in de vriendengroep heeft die vreemd gegaan is?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.463
6.127
Jij weet toch niet alle details van zijn relatie. Niemand weet precies wat er gebeurd is en wat waar is…
Dat statement van hem na al het nieuws gaf mij voldoende info om niet meer van de muziek van de band te kunnen genieten / de lyrics e.d. serieus te nemen.

Dat moet ook mogen hé.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jelle

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.178
2.996
Jij weet toch niet alle details van zijn relatie. Niemand weet precies wat er gebeurd is en wat waar is…

Vreemdgaan keur ik niet goed maar ik ben van mening dat elke forumgebruiker wel iemand in de vriendengroep heeft die vreemd gegaan is?
Euh, nee?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Iedereen heeft recht op zijn eigen opinie over bovengenoemde zaken. Er is ook een Arcade Fire topic waar hierover gediscussieerd kan worden indien gewenst. Maar laten we hier weer een beetje on topic gaan aub...
 

Gloaming

Gouden Tip
15 aug 2022
257
172
Nee, jij wordt door ThijsDB neergezet als iemand die nogal overdrijft en deze reactie van jou toont aan dat dat klopt.

Je begrijpt mijn punt toch wel dat in de huidige samenleving alles onder een ''woke vergrootglas'' wordt gehouden. Dit heeft niks te maken met overdrijven te maken.
 

Gloaming

Gouden Tip
15 aug 2022
257
172
Dat vergrootglas verzin je toch echt zelf.
Als dit voorval in de jaren 60-70-80-90-00 was gebeurd werd het niet zo opgeblazen, helaas gebeurd dat nu wel (bedankt social media)

Als we alle vreemdgaande artiesten gaan cancellen dan houden we geen shows meer over.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.463
6.127
Als dit voorval in de jaren 60-70-80-90-00 was gebeurd werd het niet zo opgeblazen, helaas gebeurd dat nu wel (bedankt social media)
Gelukkig zijn we inderdaad wat verder dan dat en komen artiesten niet meer met alles weg.

Edit: of nee, beter gezegd: ze komen blijkbaar nog steeds met alles weg, dingen komen nu wel boven water.

Wat is je eigenlijke probleem nu echt? Een aantal mensen hier geven aan geen interesse meer in de band te hebben. Dat is toch hun goed recht?
 

Gloaming

Gouden Tip
15 aug 2022
257
172
Mijn inziens vind ik het hypocriet. Fans cancellen een artiest als Arcade Fire maar gaan wel door met luisteren van andere artiesten. Wat gebeurt daar allemaal in het privéleven wat wij niet weten.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.463
6.127
Mijn inziens vind ik het hypocriet. Fans cancellen een artiest als Arcade Fire maar gaan wel door met luisteren van andere artiesten. Wat gebeurt daar allemaal in het privéleven wat wij niet weten.
In dit geval staat voor mij de muziek, lyrics en boodschap van de band haaks op het gedrag van Butler. Ik vind het niet meer serieus te nemen, ik hoef er niet meer naar te luisteren. Zat anderen die dat wel doen. De band gaat weer touren. Er is hier 0,0 sprake van cancellen. Er is hier sprake van een aantal voormalig fans die op een band zijn afgeknapt.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.229
743
kunnen we niet een apart topic openen voor dit gezeur op bepaalde acts?
en dan in dit topic t weer positief over muziek hebben
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken