Arcade Fire

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Maar moet deze discussie keer op keer terug komen? Sommige willen net iets te graag laten zien dat ze er wat van vinden. Tuurlijk mag je een mening hebben, maar blijf dan lekker weg en laat die mensen die het anders zien wel lekker uitkijken naar de band zelf. Zodra AF in welk topic dan ook weer wordt genoemd is het steeds weer raak.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.399
1.907
Cancelcultuur, woke, social media. Je bent wel echt de boomerbingokaart aan het afstrepen.
Mocht iedereen met de juiste common sense en waardigheden leven bestonden die woorden niet. Spijtig dat uitersten en extremen er al jaar en dag in slagen om te verdelen.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Mijn inziens vind ik het hypocriet. Fans cancellen een artiest als Arcade Fire maar gaan wel door met luisteren van andere artiesten. Wat gebeurt daar allemaal in het privéleven wat wij niet weten.
Persoonlijk: bij elk van dit soort gevallen met artiesten probeer ik volledig onafhankelijk van elkaar te beoordelen of ik een artiest nog wil steunen. Op basis van de informatie die er beschikbaar is en zo consequent mogelijk. Ik kan natuurlijk niet oordelen over een artiest als er dingen zijn die we niet weten, ik heb geen glazen bol. Volgens jou is dat dan hypocriet en zou ik op basis van lucht moeten stoppen met luisteren naar andere artiesten, wat ironisch genoeg exact de 'cancelcultuur' zou zijn waar je zo tegen bent.

kunnen we niet een apart topic openen voor dit gezeur op bepaalde acts?
en dan in dit topic t weer positief over muziek hebben
Dat de originele discussie niet op zijn plaats stond in het BKS-topic ben ik het volledig mee eens, maar als er één perfecte plek is om hierover in debat te gaan, is het wel dit aparte artiestentopic, niet? Het is heus niet nodig om allemaal happy happy te doen in dit soort topics, alsof het hier een heilige bubbel is voor de fans. Kwam ook al aan bod bij Rammstein toen. En het is nu ook niet dat het topic hier voor de rest heel actief is.

Maar moet deze discussie keer op keer terug komen? Sommige willen net iets te graag laten zien dat ze er wat van vinden. Tuurlijk mag je een mening hebben, maar blijf dan lekker weg en laat die mensen die het anders zien wel lekker uitkijken naar de band zelf. Zodra AF in welk topic dan ook weer wordt genoemd is het steeds weer raak.
'Blijf lekker weg wanneer je een mening hebt', is wel een heel vreemde take op een forum. Ik denk ook niet dat iemand hier de voorbije dagen heeft gezegd dat mensen niet mogen uitkijken naar hun optredens, integendeel zie ik juist mensen die niet kunnen accepteren als mensen dat niet doen. Als je wilt dat mensen lekker zelf mogen bepalen wat ze ervan vinden, moet dat wel in beide richtingen werken.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Dan begrijp je de context niet wat er staat. Niemand hoeft naar 1x je mening verkondigen weg. Maar als je er keer op keer op terug blijft komen dan wordt het voor anderen wel vervelend, daarmee verziek je de sfeer voor degene die er wel er naar uitkijken. En dat verzieken van de sfeer mag van mij wegblijven.

Inmiddels zijn er termen als cancel culture, boomer, of persoon x heeft niet de juiste common sense en waardigheden gevallen. Dan halen we Anti-Flag er plots bij. Het gaat wederom de vervelende kant op in dit topic, en dat is gewoon jammer.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Win Butler heeft controversiële dingen gedaan en ik vind het vrij logisch dat er dan steeds discussies rond blijven ontstaan. Dat is nu eenmaal de definitie van 'controversieel' en op zich ervaar ik dat ook niet als vervelend of verziekend.

Maar ik ben het wel met je eens dat we allemaal een vorm van zelfdiscipline moeten hebben in ons taalgebruik. Ben ik zelf zeker ook niet onschuldig in.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Het is geen discussie als je iedere keer hetzelfde zegt, en daar gaat het hierbij steeds op krom. We hebben hetzelfde gehad in het Pinkpop topic dat we dag in, dag uit van hetzelfde groepje moesten lezen hoe kut ze Rammstein wel niet vonden.

1x prima, 2x ook prima, 3x begint het te irriteren, en bij de 5e keer is het strontvervelend. Bij Rammstein was het letterlijk dagelijks op ene gegeven moment. Dat wil niet zeggen dat ik je mening irritant vind, maar de herhaling is dit wel. Ik heb deze discussies vorig jaar ook voorbij zien komen. Dan denk ik ook dat genoeg anderen hier ook aantonen dat het een beetje irritant aan het worden is.

Misschien een topic “bands in opspraak” beginnen? Dan blijft de discussie daar en blijft deze ook op de inhoud ipv een herhaling van zetten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken