Nouja. Ik zie een plaatje draaien van een artiest niet per direct als "steun" om eerlijk te zijn. Misschien egoïstisch, maar ik luister muziek van iemand omdat ik het zelf tof vind of het ergens wil ontdekken, niet omdat daar iemand anders misschien geld mee verdiend. Ik ken niet alle strafbladen van mijn favorieten muzikanten, acteurs, kunstenaars, gamedevolopers uit mijn hoofd, en daar heb ik eerlijk gezegd ook niet echt een behoefte aan.Dat hangt er vanaf hoe ze zich na zo'n veroordeling herpakken - voor mij althans. Ik kan me alleszins geen artiest voor de geest halen die én veroordeeld is voor iets en waarbij ik zoiets had van 'Hm, nou.. Die wil ik wel terug zien touren'. Dat je Space Jam kijkt, lijkt me nog iets anders dan bewust R. Kelly opleggen in de radio / playlist, whatever?
Mijn geld gaat liever naar artiesten die de moeite zijn, die ik wil zien groeien en succesvol wil zien worden. Die keuze heb je wél.
Zo luister ik inderdaad soms echt nog wel naar een Marilyn Manson en zal ik hem wellicht steunen ergens op de achtergrond. Maar ik vind bepaalde muziek van hem wel tof en wil mijzelf niet beperkingen opleggen om dat niet te doen. Want ik vrees dat ik dan mijn halve playlist kan weggooien op die manier. Ik probeer wel kunst en de kunstenaar van elkaar te onderscheiden.