Arcade Fire

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.333
5.025
ik kan je geruststellen, ik ben 100% zeker dat er alleen maar tevreden, met respect behandelde mattwomans rondlopen. Je dates/partners op gelijke hoogte zetten is namelijk nogal basis.

Los daarvan, ik wou hier eigenlijk alleen posten wat ik van het concert vond.
Dat geloof ik ook wel hoor. Het was een stelling, geen beschuldiging zoals sommige mensen dat denken
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.288
6.478
Meerdere meningen in dit geval is helemaal niet vreemd. Het is niet voor niets dat mensen met een wrang gevoel naar de show gaan of twijfelen of ze nog moeten gaan. Waar leg je voor jezelf de grens en waar niet. Dit komt natuurlijk ook door het feit dat er geen bewijzen zijn.

Ik vind na de artikelen van pitchfork te hebben gelezen en de discussie hier op het forum te hebben gevolgd de zaken al dusdanig erg dat ik nu niet met een goed gevoel naar de show zou willen gaan. Iedereen die dit wel doet, wens ik oprecht een leuke avond toe. Voor mij is Win Butler een persoon geworden die ik niet financieel wil steunen en wil toejuichen op dit moment. Misschien is dit over een tijdje verjaard, maar nu niet.

Voor mij is ongewenst seksueel contact in deze wel vast. En dat het een artiest-fan is, maakt het erger. Natuurlijk heeft hij dan een andere positie ten opzichte van iemand die hem adoreert. Nee, geen echte machtsmisbruik, maar wel een andere relatie dan "gewoon".

Dan over deze discussie. Waarom zo op de man? Waarom zo heftig reageren? Laat elkaar in de waarde. Dit geld voor beide partijen. Je mag het best over iets niet eens zijn, dan ben ik ook de hele tijd met mensen. Maar op de manier dat er soms naar elkaar gereageerd word gaat tegen het gevoel in waarom ik ooit actief ben begonnen op dit forum.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.288
6.478
Toon mij waar ik een ad hominem gebruik. Ofwel @ je gewoon wie je bedoelt of quote je wat je bedoelt. Dit heeft geen nut.
Ik wil hier verder helemaal geen kant ik kiezen, maar als je wilt weten wat ik bedoel. Ik bedoel het erbij halen van een Mattwoman (ook al zonder verkeerde intentie, dat geloof ik prima) of (als je het voor jou wil weten) het de hele tijd reageren met wat de fuck en dergelijke. Laatst bijv ook al toen Jos dacht dat Porcupine Tree /barn head zou zijn. Ik ben het best vaak met je eens Yannick, maar het mag soms wel een tandje minder heftig. Niet lullig bedoeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.333
5.025
Ik wil wel even paar dingen rechtzetten. First of all.. Ja Butler is een lul, en bepaalde verhalen van Pitchfork vind ik inderdaad grensoverschrijdend, maar bij sommige verhalen vind ik het ook stukje eigen verantwoording van de wederpartij. Ik ben zelf ook vader van een dochter en daarom vind ik het interessante materie als in vorm van opvoeding en wat dan ook. Ik probeer wel mijn dochter duidelijk te maken dat het leven niet altijd bestaat uit rozengeur en maneschijn helaas (niet in het kader van misbruik, maar van machtelijk geweld heb ik helaas ook tot ten treuren moeten ondervinden als klein indiaantje zijnde). Misschien ben ik zelf daardoor ook wel te hard geworden en heb weinig vertrouwen in het positieve van een ander medemens. Daarom kan ik mijzelf misschien ook niet goed inbeelden in de idealisering van bepaald personen, omdat ik zelf dat stukje wantrouwen altijd in mijn hoofd heb. Daar zal ik misschien ook inderdaad met meer balans mee om moeten gaan.

Ik probeer hier echt niet zomaar iemand tegen de schenen te schoppen, of een @mattman hier te beschuldigen voor bepaalde zaken. Als dat wel zo overkwam, hiervoor mijn excuus want dat was zeer zeker niet mijn intentie en mattwoman was woordspeling gebaseerd op je gebruikersnaam. Dus nogmaals excuses in dat kader.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
754
683
Er is maar één iemand die zal oordelen vrienden (als het al zo ver komt) en dat is de rechter😘

En al ons meningen doen er infeite niet toe.

Wil je gaan naar het optreden? Oké!
Wil je niet gaan? Ook oké!
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.175
2.996
Ik durf er om te wedden dat 99% van de forumleden in de positie van de artiest ook vast minder heilig zouden zijn dan ze zich op dit forum zouden voordoen.
Nieuw dieptepunt op het forum dit. De meeste mensen hebben gelukkig geen moeite met gewoon een beschaafd mens te blijven. Hoe moeilijk kan het zijn, artiest of niet.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Ik wil hier verder helemaal geen kant ik kiezen, maar als je wilt weten wat ik bedoel. Ik bedoel het erbij halen van een Mattwoman (ook al zonder verkeerde intentie, dat geloof ik prima) of (als je het voor jou wil weten) het de hele tijd reageren met wat de fuck en dergelijke. Laatst bijv ook al toen Jos dacht dat Porcupine Tree /barn head zou zijn. Ik ben het best vaak met je eens Yannick, maar het mag soms wel een tandje minder heftig. Niet lullig bedoeld.
Dat is geen ad hominem. Als ik iets ergs, ongelooflijks lees.. dan mag ik daar best met een 'wtf' op reageren.

Re: Jos/PT/Wilson, ik denk dat je best eens terug leest en bekijkt wie er overdreven reageerde op wie, tyvm.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Tyvm? Ik begin oud te worden. :p Wat betekent dat nu weer?

Edit: thank you very much dus. Weer wat geleerd op de donderdagochtend. :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.580
584
Misbruik en/of geweld is altijd onacceptabel. Alleen we moeten er wel waken dat we niet een wereld creëeren met softies die nergens mee tegen kunnen en altijd zichzelf maar zielig vinden. Beetje meer weerbaarheid zou de huidige maatschappij goed doen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Misbruik en/of geweld is altijd onacceptabel. Alleen we moeten er wel waken dat we niet een wereld creëeren met softies die nergens mee tegen kunnen en altijd zichzelf maar zielig vinden. Beetje meer weerbaarheid zou de huidige maatschappij goed doen.
Toxic masculinity misten we inderdaad ook nog in dit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss en Timmetje

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.175
2.996
Misbruik en/of geweld is altijd onacceptabel. Alleen we moeten er wel waken dat we niet een wereld creëeren met softies die nergens mee tegen kunnen en altijd zichzelf maar zielig vinden. Beetje meer weerbaarheid zou de huidige maatschappij goed doen.
Je eerste zin strookt niet met de rest van je bericht. Als iemand iets ervaart als misbruik, is het misbruik. Punt. Dat heeft niets met 'soft' zijn te maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Ik vind het gewoon heerlijk dat iedereen er hier een mening over heeft, maar werkelijk niemand was erbij of weet de volledige waarheid. Laat hen oordelen die moeten oordelen.
Volstaan getuigenissen van de slachtoffers niet dan om een mening te vormen evenals het gedrag van Butler na het publiek komen van die getuigenissen?
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
754
683
Volstaan getuigenissen van de slachtoffers niet dan om een mening te vormen evenals het gedrag van Butler na het publiek komen van die getuigenissen?
Ik heb daar geen mening over. Dat is iets tussen hen. Wie ben ik in die zaak? Als een rechter oordeelt dat Win Butler een verkrachter is (of wat dan ook), dan zal ik daar mijn conclusies uit trekken voor mij persoonlijk en is de kans kleiner geworden dat ik nog eens naar een optreden van hem ga.

Stel u eens voor dat gans dat artikel voor een groot gedeelte verzonnen is, waar sta je dan met uw mening.

Wij leven in een maatschappij (mede door forums/social media,etc...) dat we precies over alles een mening moeten vormen. Ik hou het bij die waar ik werkelijk iets over kan zeggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.243
3.808
Fuck die hele mentaliteit van mensen die ergens last van hebben, weg te zetten als softies.
Er zijn meer dan genoeg getuigenissen met beeldmateriaal, waaruit blijkt dat Butler zijn rol als bekend persoon heeft misbruikt om jongedames te pushen om met hem het bed in te duiken. Dat is smerig giftig gedrag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Ik heb daar geen mening over. Dat is iets tussen hen. Wie ben ik in die zaak? Als een rechter oordeelt dat Win Butler een verkrachter is (of wat dan ook), dan zal ik daar mijn conclusies uit trekken voor mij persoonlijk en is de kans kleiner geworden dat ik nog eens naar een optreden van hem ga.

Dan is de kans kleiner geworden dat je ooit nog naar een optreden van hem gaat?!?! Als in: Die kans is er dan nog steeds?!
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken