Ik deel ongeveer dezelfde mening als Jos, veel meer of dieper hoort het voor mij ook niet. Rare, gevaarlijke kwieten genoeg in de muziekindustrie die ik gewoon vermijd, niet langer beluister noch financieel support. Dat de lijn voor iedereen ergens anders zal liggen, is normaal. Maar dat je dié conclusie uithaalt.. Dat begrijp ik niet. Voor mij is die (lijn) vrij duidelijk en hoeft het voor mij niet langer. Dat hoeft niet te betekenen dat dit finaal is, maar de eerste reactie en weken na de beschuldigingen op dermate manier reageren is compleet achterhaald, vind ik. Voor een band die zoveel voor me betekent heeft, voelt het alsof er een soort vertrouwen kwijt is. Alsof de man en band die ik zo graag beluisterde over dingen zongen (zoals Jos en Black Lies zeggen) die niet echt waren, of althans niet oprecht. Hypocriet.Beargumenteer het dan gewoon. Want veel verder dan jullie reacties dan dit komt het eigenlijk niet. Dus vertel..
Iets totaal anders dan bv. een Evan Hall van Pinegrove die niet alleen zélf naar voren is gekomen, zich daarvoor heeft geëxcuseerd, de tijd heeft genomen om te verbeteren en er uiteindelijk muziek over maakte. Niet dat het me aan gaat wat de man noch Butler in hun privé doen, maar we streven toch allemaal ergens naar de beste versie van onszelf te worden? Misschien komt die tijd nog wel voor Butler hoor, maar niet nu zo blijkt. Nu moet er een album uit, en een tournee, en een festivaltournee gedaan worden en dan weer muziek schrijven etc. etc. Mja. Nee.