Arcade Fire

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Beargumenteer het dan gewoon. Want veel verder dan jullie reacties dan dit komt het eigenlijk niet. Dus vertel..
Ik deel ongeveer dezelfde mening als Jos, veel meer of dieper hoort het voor mij ook niet. Rare, gevaarlijke kwieten genoeg in de muziekindustrie die ik gewoon vermijd, niet langer beluister noch financieel support. Dat de lijn voor iedereen ergens anders zal liggen, is normaal. Maar dat je dié conclusie uithaalt.. Dat begrijp ik niet. Voor mij is die (lijn) vrij duidelijk en hoeft het voor mij niet langer. Dat hoeft niet te betekenen dat dit finaal is, maar de eerste reactie en weken na de beschuldigingen op dermate manier reageren is compleet achterhaald, vind ik. Voor een band die zoveel voor me betekent heeft, voelt het alsof er een soort vertrouwen kwijt is. Alsof de man en band die ik zo graag beluisterde over dingen zongen (zoals Jos en Black Lies zeggen) die niet echt waren, of althans niet oprecht. Hypocriet.

Iets totaal anders dan bv. een Evan Hall van Pinegrove die niet alleen zélf naar voren is gekomen, zich daarvoor heeft geëxcuseerd, de tijd heeft genomen om te verbeteren en er uiteindelijk muziek over maakte. Niet dat het me aan gaat wat de man noch Butler in hun privé doen, maar we streven toch allemaal ergens naar de beste versie van onszelf te worden? Misschien komt die tijd nog wel voor Butler hoor, maar niet nu zo blijkt. Nu moet er een album uit, en een tournee, en een festivaltournee gedaan worden en dan weer muziek schrijven etc. etc. Mja. Nee.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ik weet niet wat ik zou doen, mocht ik kaarten hebben. Maar Queens Of The Stone Age gaan we volgend jaar ook allemaal weer heen toch? Ik zie ook dit na een jaar rust weer "overwaaien".
Nee, waarom zou je daar heen gaan?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Ik deel ongeveer dezelfde mening als Jos, veel meer of dieper hoort het voor mij ook niet. Rare, gevaarlijke kwieten genoeg in de muziekindustrie die ik gewoon vermijd, niet langer beluister noch financieel support. Dat de lijn voor iedereen ergens anders zal liggen, is normaal. Maar dat je dié conclusie uithaalt.. Dat begrijp ik niet. Voor mij is die (lijn) vrij duidelijk en hoeft het voor mij niet langer. Dat hoeft niet te betekenen dat dit finaal is, maar de eerste reactie en weken na de beschuldigingen op dermate manier reageren is compleet achterhaald, vind ik. Voor een band die zoveel voor me betekent heeft, voelt het alsof er een soort vertrouwen kwijt is. Alsof de man en band die ik zo graag beluisterde over dingen zongen (zoals Jos en Black Lies zeggen) die niet echt waren, of althans niet oprecht. Hypocriet.

Iets totaal anders dan bv. een Evan Hall van Pinegrove die niet alleen zélf naar voren is gekomen, zich daarvoor heeft geëxcuseerd, de tijd heeft genomen om te verbeteren en er uiteindelijk muziek over maakte. Niet dat het me aan gaat wat de man noch Butler in hun privé doen, maar we streven toch allemaal ergens naar de beste versie van onszelf te worden? Misschien komt die tijd nog wel voor Butler hoor, maar niet nu zo blijkt. Nu moet er een album uit, en een tournee, en een festivaltournee gedaan worden en dan weer muziek schrijven etc. etc. Mja. Nee.
Dat was niet echt specifiek mijn vraag. Ik vraag wat er mis met die 2 punten die steeds keer op keer genoemd worden en wat daarvan het probleem is. Wat is het probleem van die age-gap als het gaat over volwassenen? Ik snap de “betere versie” van de mens daar niet echt in.
 
12 nov 2016
650
389
Iets totaal anders dan bv. een Evan Hall van Pinegrove die niet alleen zélf naar voren is gekomen, zich daarvoor heeft geëxcuseerd, de tijd heeft genomen om te verbeteren en er uiteindelijk muziek over maakte.
Die zanger van Pinegrove had geneukt met iemand uit de crew, waarop zij zich gebruikt voelde omdat zij een vriendje had en het dus de zanger's schuld was dat ze was vreemdgegaan. LMAO. Waarna hij zelf met een vage publieke verklaring kwam waardoor iedereen dacht dat hij daadwerkelijk een zedendelict had gepleegd, terwijl er dus helemaal geen misbruik gaande was. Wat een idioot.

Verder deel ik het age gap argument van Indiaantje89 betreft volwassenen, maar dat staat los van de aanklachten van vermeende grenzen overschrijdingen die wel degelijk een probleem zijn. Butler is hoe dan ook een arrogante trustfund douchebag, dus ik ben ook wel klaar met de band.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.325
Arcade Fire is/was 1 van mijn favoriete bands ter wereld en ik ben erg teleurgesteld in de daden van de zanger. Ik mag er niet aan denken als zulke verhalen naar boven komen bij pakweg Thom Yorke of Nick Cave, al is die laatste bijvoorbeeld ook geen lieverdje geweest in de jaren 80 blijkbaar. Net zoals een Anthony Kiedis, Axl Rose of Tom Barman ongetwijfeld dingen gedaan hebben die Win Butler doen overkomen als een braaf kniesje.
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Arcade Fire is/was 1 van mijn favoriete bands ter wereld en ik ben erg teleurgesteld in de daden van de zanger. Ik mag er niet aan denken als zulke verhalen naar boven komen bij pakweg Thom Yorke of Nick Cave, al is die laatste bijvoorbeeld ook geen lieverdje geweest in de jaren 80 blijkbaar. Net zoals een Anthony Kiedis, Axl Rose of Tom Barman ongetwijfeld dingen gedaan hebben die Win Butler doen overkomen als een braaf kniesje.
No offence, maar dit wetende. Ben je dan niet meer bezig met je eigen imago dan met je eigen moreel?

En waar ligt de grens van gebruik maken van je status tot aan misbruik maken van je status?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.325
No offence, maar dit wetende. Ben je dan niet meer bezig met je eigen imago dan met je eigen moreel?

En waar ligt de grens van gebruik maken van je status tot aan misbruik maken van je status?
Imago? Tegenover wie? Is het laatste waar ik mee bezig ben. Kan alleen uiten dat ik als fan erg teleurgesteld ben in een band/frontman waar ik veel bewondering voor had. Heb echt luidop moeten vloeken. Ik ga nooit meer op dezelfde manier naar een held van vroeger kijken, hoe graag ik dat ook wil.

En die grens? Die is bereikt wanneer 1 van beide partijen zich niet (meer) comfortabel voelt bij bepaalde acties, maar wel verplicht is die te moeten doen. Maar dat is zware kost op dit uur. :)
 
12 nov 2016
650
389
Arcade Fire is/was 1 van mijn favoriete bands ter wereld en ik ben erg teleurgesteld in de daden van de zanger. Ik mag er niet aan denken als zulke verhalen naar boven komen bij pakweg Thom Yorke of Nick Cave, al is die laatste bijvoorbeeld ook geen lieverdje geweest in de jaren 80 blijkbaar. Net zoals een Anthony Kiedis, Axl Rose of Tom Barman ongetwijfeld dingen gedaan hebben die Win Butler doen overkomen als een braaf kniesje.
Klopt, Kiedis en Rose zijn beide ooit in opspraak gekomen voor seks met 14-15 jarigen.

Best om muzikanten niet op een voetstuk te plaatsen. Uiteindelijk zijn het ook maar mensen.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Imago? Tegenover wie? Is het laatste waar ik mee bezig ben. Kan alleen uiten dat ik als fan erg teleurgesteld ben in een band/frontman waar ik veel bewondering voor had. Heb echt luidop moeten vloeken. Ik ga nooit meer op dezelfde manier naar een held van vroeger kijken, hoe graag ik dat ook wil.

En die grens? Die is bereikt wanneer 1 van beide partijen zich niet (meer) comfortabel voelt bij bepaalde acties, maar wel verplicht is die te moeten doen. Maar dat is zware kost op dit uur. :)
Dat vind ik nogal een gemakkelijk statement. (Hier is een zin verwijderd door sfeerbeheer) Als volwassen persoon ligt daar toch ook gewoon verantwoordelijkheid voor je eigen keuzes op dat moment, daarom vind ik het "volwassen" zijn ook gewoon wel een ding in dit verhaal. Het gaat hier om een zanger van een band en hiërarchisch niet iemand die boven jou op een lader staat zoals een baas of leidinggevende binnen je bedrijf, dus het heeft geen invloed op je inkomen of onderdak of wat dan ook. Zoals emmers met glijmiddel ook een beetje schrijft, je bent ook deels zelf verantwoordelijk op wat voor voetstuk je iemand plaatst.

Ik durf er om te wedden dat 99% van de forumleden in de positie van de artiest ook vast minder heilig zouden zijn dan ze zich op dit forum zouden voordoen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Je onderschat echt volledig de power-dynamics in zo'n relatie artiest-fan. Butler is niet de knappe drummer vn het bandje van bij jou in het dorp.
Volledig met je eens in deze!

Het feit dat het volwassenen onder elkaar zijn, maakt het niet perse goed. Het maakt het wel van een ander niveau dan aan kinderen zitten. Maar als je denkt dat hier sprake was van twee gelijken onder elkaar dan mis je echt het punt. Dit waren dames die de beste man adoreerde en daarom echt niet zomaar nee zeiden. En daar heeft de beste Win misbruik van gemaakt door veel verder te gaan dan de dames bereid waren om te doen, met alle mentale problemen tot gevolg. Ook al ben je in formele zin geen leidinggevende, dan kan er nog steeds sprake zijn van een hiërarchie. En ik durf zelfs te zeggen dat de invloed van een idool dan groter is dan van een gemiddelde leidinggevende.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Oasiss

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Indiaantje, voor al uw victim blaming.
Zooooooooooooooooo cliché dit. Ik blame helemaal niemand, ik vind enkel dat volwassen mensen gewoon verantwoordelijk zijn voor hun eigen denken en doen. En dus ook van hun eigen starstruckism en idealisering van bepaalde mensen. Je moet wel enige vorm van realiteitszin hebben en beseffen dat de wereld niet uit regenbogen en eenhoorns bestaat.

@Yannick. Wtf heeft "mijn dorp" er mee te maken?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Zooooooooooooooooo cliché dit. Ik blame helemaal niemand.

(....)

Je moet wel enige vorm van realiteitszin hebben en beseffen dat de wereld niet uit regenbogen en eenhoorns bestaat.

....

Misschien eerst dat Pitchfork artikel even lezen voordat je besluit te reageren. :)
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Zooooooooooooooooo cliché dit. Ik blame helemaal niemand, ik vind enkel dat volwassen mensen gewoon verantwoordelijk zijn voor hun eigen denken en doen. En dus ook van hun eigen starstruckism en idealisering van bepaalde mensen. Je moet wel enige vorm van realiteitszin hebben en beseffen dat de wereld niet uit regenbogen en eenhoorns bestaat.

@Yannick. Wtf heeft "mijn dorp" er mee te maken?
Dus als je een iets minder verheven persoon bent en wel starstruck, is het oké dat grenzen worden overschreden, althans je eigen verantwoordelijkheid.
Precies door dit soort uitspraken durven mensen minder gauw melding te maken van grensoverschrijdend gedrag.

Verder vind ik het - los van dat ik het met geen woord dat je typt eens bent - ook absoluut over de grens dat je @mattman hier al dan niet indirect beschuldigt van grensoverschrijdend gedrag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal en Timmetje

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Zooooooooooooooooo cliché dit. Ik blame helemaal niemand, ik vind enkel dat volwassen mensen gewoon verantwoordelijk zijn voor hun eigen denken en doen. En dus ook van hun eigen starstruckism en idealisering van bepaalde mensen. Je moet wel enige vorm van realiteitszin hebben en beseffen dat de wereld niet uit regenbogen en eenhoorns bestaat.

@Yannick. Wtf heeft "mijn dorp" er mee te maken?
Nah, dat doe je dus wel. Zelfs in het zinnetje dat je daarachter typt.

Wat jouw dorp ermee te maken heeft is dat er een verschil is tussen een wereldster als Win Butler, Ryan Adams of R fucking Kelly en 'een volwassene die bij een band speelt' en zelfs dan nog.. Maakt het het daarom oké om iemands grenzen te overtreden wanneer wel of niet het geval zou zijn?

Ik durf er om te wedden dat 99% van de forumleden in de positie van de artiest ook vast minder heilig zouden zijn dan ze zich op dit forum zouden voordoen.
En what the fuck is dit nu weer, projecting?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.325
Er zal misschien ook wel ergens een mattwoman rondlopen die spijt heeft gehad van een avondje mattman, ben jij dan ook gelijk een viespeuk?
ik kan je geruststellen, ik ben 100% zeker dat er alleen maar tevreden, met respect behandelde mattwomans rondlopen. Je dates/partners op gelijke hoogte zetten is namelijk nogal basis.

Los daarvan, ik wou hier eigenlijk alleen posten wat ik van het concert vond.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Nah, dat doe je dus wel. Zelfs in het zinnetje dat je daarachter typt.

Wat jouw dorp ermee te maken heeft is dat er een verschil is tussen een wereldster als Win Butler, Ryan Adams of R fucking Kelly en 'een volwassene die bij een band speelt' en zelfs dan nog.. Maakt het het daarom oké om iemands grenzen te overtreden wanneer wel of niet het geval zou zijn?


En what the fuck is dit nu weer, projecting?
Maar uhh.. weet jij waar ik mijn leven zoal gewoond heb?

@ de rest.
Maar mooi hoor al die persoonlijke aanvallen. Je komt uit een dorp, je hebt het artikel niet gelezen, je beschuldigd mattman. Vooral zo door blijven gaan en niet inhoudelijk naar zaken willen kijken. Iedereen is hier vooral aan het emmeren hoe erg ze het vinden voor zichzelf.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Vermits contracten met zo een bands vaak vroeg afgesloten worden zou het me niet verbazen dat een festivaltour al in kannen en kruiken was. En dan is de vraag in hoeverre deze zullen doorgaan.
Zonder deze openbaringen waren ze een shoe in voor Werchter en pakweg DTRH.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken