1. Daniel Caesar – CASE STUDY 01; Mijn favoriete album van dit jaar, dit is ook mede door het geweldige concert in Tivoli dit jaar.
2. Kevin Abstract – Arizona Baby; een prachtige mix van hiphop, indie en de hele vibe van het album is geweldig.
3. BROCKHAMPTON - GINGER; Ze flikken het weer, nogmaals in een net wat ander jasje, maar weer zeer aanstekelijke hooks, goede verses en bangers van beats.
4. Tyler, the Creator – IGOR; Heel vet thema en concept rondom het album. Beste opener van een album die ik tijden heb gehoord. Overall een heel sterk album en hij blijft zich geweldig ontwikkelen.
5. Ariana Grande – Thank u, next; Achteraf verbaast het mij als ik kijk hoe veel ik dit album heb geluisterd. Het is een perfect pop album (imo) en luistert veel te makkelijk weg. Zeker een verdiende plek in mijn top 5.
6. Bon Iver – i,i; Nogmaals een prachtig album van Justin Vernon & co. Hey, ma is een van m’n favoriete nummers van dit jaar.
7. Flaws – a weight of my shoulders (EP); Als dit een full length had geweest, had het waarschijnlijk in m’n top 5 gestaan. Deze gast uit m’n eigen stad (Zoetermeer) maakt muziek die een hele specifieke sfeer neerzet. Zeker het luisteren waard, mocht je de andere muziek in dit lijstje waarderen. Valt onder het Bitbird label (het label van San Holo)
8. Coldplay – Everyday Life; Voor het eerst sinds Ghost Stories weer een Coldplay album waar ik aangenaam door verrast was.
9. Loyle Carner – Not Waving, But Drowning; Loyle Carner blijft een van m’n favoriete rappers en dit album is heerlijk om weg te luisteren. Vooral de singles springen er heel erg bovenuit voor mij.
10. Billie Eilish – When we all fall asleep, where do we go?; Wat Billie Eilish dit jaar heeft geflikt vind ik echt te gek. Helaas was ik ziek tijdens Lowlands, had graag haar show willen zien.
11. Kanye West – Jesus is King; De eerste paar keer zeer euforisch over het nieuwe geluid en Kanye’s flow. Niet per se een album waar ik snel terug naar ga, maar het blijft zeer goed.
12. Rex Orange County - Pony; Heel fijn album, hele fijne liedjes.
13. Eastghost – Misery & Wonder; Ook een act onder het Bitbird label. Dit album is muziek die ik nog nooit eerder gehoord heb. Qua EDM echt next level imo.
14. James Blake – Assume Form; Iets meer de hiphop kant op en ik vind het heel chill.
15. Slowthai – Nothing Great About Britain; Ook weer een geval van; heel tof concert in Bird gezien dit jaar. Heel hard, goede teksten, toffe punk/hiphop.
16. Lolo Zouai – High Highs to Low Lows; Toffe popnummers in een soort van elektronisch jasje. Erg tof.
17. Vampire Weekend – Father of the bride; Fijn om Vampire Weekend weer terug te hebben. Concert in de AFAS was ook zeker tof.
18. Jaden – ERYS; Erg genoten van dit album en dan vooral de visuals die daarbij zaten.
19. Cashmere Cat – Princess Catgirl; Leuk albumpje, beetje kort en vond het wel wat minder dan 9. Maar qua productie is Emotions m’n favoriete nummer van dit jaar. Wat een banger is dat.
20. Roy Blair – Graffiti (EP); Last but not least.. Drie hele fijne popnummers.
Niet mega veel nieuws geluisterd dit jaar, had naast dit niet heel veel meer om uit te kiezen. Ik verwacht wel nog dat de nieuwe Harry Styles (13 dec) in de top 20 kan komen. Vind de singles tot nu toe heel vet.