Linkin Park

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.291
7.250
Ze hebben bij Nightwish met Floor imo nu de beste zangeres die ze ooit hebben gehad. Die hadden zich geen betere frontvrouw kunnen wensen.

Vooral zonde dat Hietala nu niet meer meetourt/meedoet. Maar live staat de band (nog) als een huis.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en InsaniTiny

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
352
1.056
Ik vind de nieuwe zangeres overigens heel goed klinken! Haar stem past bij de muziek van Linkin Park. T'is een flink gat wat je moet opvullen als frontvrouw, ga d'r maar aan staan... Het nieuwe nummer moet ik nog ff aan wennen maar zeker de laatste nummers van de liveshow waren strak!
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.459
699
Wat voor mij meespeelt in bovenstaande discussie is dat Linkin Park erg persoonlijke teksten heeft. De sterkte van hun muziek zat hem net in de oprechtheid van Chester's lyrics en vocals, aangezien hij werkelijk zijn pijn uitschreeuwt. Maakt niet uit wie de vervanger is, de emoties verliezen een tikkeltje aan geloofwaardigheid.

Zeker omdat Emily Armstrong lang een devoot lid van Scientology geweest is. En volgens de doctrine van Scientology zijn concepten als "depressie" en "mentale gezondheid" frauduleuze ideeën verspreid door charlatans. Ook al heeft ze die leer afgezworen, het voelt toch wat wrang aan...
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Joslittel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.496
8.741
Wat voor mij meespeelt in bovenstaande discussie is dat Linkin Park erg persoonlijke teksten heeft. De sterkte van hun muziek zat hem net in de oprechtheid van Chester's lyrics en vocals, aangezien hij werkelijk zijn pijn uitschreeuwt. Maakt niet uit wie de vervanger is, de emoties verliezen een tikkeltje aan geloofwaardigheid.

Zeker omdat Emily Armstrong lang een devoot lid van Scientology geweest is. En volgens de doctrine van Scientology zijn concepten als "depressie" en "mentale gezondheid" frauduleuze ideeën verspreid door charlatans. Ook al heeft ze die leer afgezworen, het voelt toch wat wrang aan...

Is er duidelijk bewijs dat ze lang actief lid is geweest dan van Scientology? Tot nu toe is het volgens mij vooral gewoon een grote witch hunt net als dat verhaal rondom haar en Danny Materson?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.459
699
Is er duidelijk bewijs dat ze lang actief lid is geweest dan van Scientology? Tot nu toe is het volgens mij vooral gewoon een grote witch hunt net als dat verhaal rondom haar en Danny Materson?
Cedric Bixler-Zavala (zanger van The Mars Volta en zelf ex-Scientologist) noemde haar "geboren in Scientology" in een post uit 2023. Ze verschijnt op foto's van een oud Scientology event en is bevriend met meerdere uitgesproken leden. Op zijn minst weinig koosjer te noemen...
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.100
578
Ik kan me van heel lang geleden nog herinneren dat ik INXS heb gezien met Jon Stevens en the Doors met Ian Astbury (the Cult). Hoewel dus de hele band origineel was behalve de zanger, klopte het gewoon niet en vond ik het maar een slap aftreksel. Dus ik snap Indiaantje89 heel goed. Ik heb ook zo mijn bedenkingen bij Linkin Park nieuwe stijl. Uiteraard mogen ze dit gewoon doen onder hun eigen naam, maar ik ga me afvragen of de oude tijden gaan herleven.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.669
827
Jullie vergeten hier het meest bekende voorbeeld van een band die is door gegaan, nadat niet alleen de bassist afhaakte, maar ook de zanger overleed.
Zijn gaan nu verder als Queen & Paul Lambert..
Denk niet dat dat zou werken voor Linkin Park, er een & Emily Armstrong achterplakken.
Deze versie van Queen Is in weze ook een coverband, hebben ook geen nieuw materiaal meer uitgebracht.
Blijkbaar is er toch een markt voor dit soort bands, gebaseer op de naam die zij in het verleden hebben opgebouwd met de orginele bezetting
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.852
4.809
Ik kan me van heel lang geleden nog herinneren dat ik INXS heb gezien met Jon Stevens en the Doors met Ian Astbury (the Cult). Hoewel dus de hele band origineel was behalve de zanger, klopte het gewoon niet en vond ik het maar een slap aftreksel. Dus ik snap Indiaantje89 heel goed. Ik heb ook zo mijn bedenkingen bij Linkin Park nieuwe stijl. Uiteraard mogen ze dit gewoon doen onder hun eigen naam, maar ik ga me afvragen of de oude tijden gaan herleven.
Heb je The Doors al 'ns live gezien met Morrison? ;) Astbury deed het voortreffelijk vind ik. Al waren die shows bewust bedoeld als een soort tribute, niet als daadwerkelijk The Doors.
De laatste jaren van INXS met Hutchence was het live niet te doen, vooral vanwege Hutchence. Jon Stevens vond ik trouwens geen goede vervanger.

Enfin, het blijft iets persoonlijks of je zo'n band nog serieus ziet als volwaardige band of niet. Dat had ik bijvoorbeeld bij Pantera en heel veel anderen totaal niet. Of het rechtmatig is, heeft puur te maken met wie de rechten bezit. Zo mag Gilmour met allemaal gastmuzikanten een Pink Floyd show doen en Waters een The Wall show. Prima wat mij betreft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Timmetje

JK79

Dagopener
11 sep 2021
556
1.321
Ze hebben 7 jaar gewacht en de richting die ze nu opgaan doet naar mijn mening meer dan genoeg recht aan Chester zijn nagedachtenis. Nu tijdens de derde keer luisteren begin ik er langzaam aan te wennen. Haar clean vocals vind ik heerlijk om te horen en de screams zijn meer dan voldoende (al zou voor mij niemand daar in de schaduw van Chester kunnen staan, die rauwheid is niet te evenaren en dat moet je ook niet willen).

En als we iedere band die niet meer optreed in de originele bezetting een coverband gaan noemen dan hebben we heel wat coverbands. Ben benieuwd of er dan nog veel overblijft. Voor mij is een coverband een band waarvan niemand ooit in de originele band gespeeld heeft.

Of ze headliner zijn dat bepalen de organisatoren van festivals. Maar ik verwacht dat zij op dit moment meer dan genoeg tickets verkopen waardoor ze gewoon op die positie komen en horen.
 
Laatst bewerkt:

SeeleyCaselli

Playlistbediener
19 mei 2024
14
14
Wat voor mij meespeelt in bovenstaande discussie is dat Linkin Park erg persoonlijke teksten heeft. De sterkte van hun muziek zat hem net in de oprechtheid van Chester's lyrics en vocals, aangezien hij werkelijk zijn pijn uitschreeuwt. Maakt niet uit wie de vervanger is, de emoties verliezen een tikkeltje aan geloofwaardigheid.

Moet toegeven dat, wanneer ik Linkin Park ooit voor het eerst hoorde, ik vooral de zoveelste getormenteerde frontman in een héél lange rij van nu metal zangers hoorde.

Waarmee ik maar wil zeggen dat in de VS de straten geplaveid worden met frontmannen en -vrouwen die oprechte pijn kunnen uitschreeuwen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.773
9.721
Zou me echt 0,0 verbazen als ze er een mooie spot krijgen. En terecht ook, zou een mooie boeking zijn.
LP is toch echt niets voor Glasto? Zelfs in hun hoogdagen stonden ze daar toch niet? Past totaal niet op dat festival qua genre. Andere nu metal (Limp Bizkit enzo) ook niet trouwens.
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Joe

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.852
4.809
LP is toch echt niets voor Glasto? Zelfs in hun hoogdagen stonden ze daar toch niet? Past totaal niet op dat festival qua genre. Andere nu metal (Limp Bizkit enzo) ook niet trouwens.
Past zeker. De kracht van Glastonbury is diversiteit. Linkin Park is onder een groot deel van het publiek van Glastonbury gewoon een grote naam. Je eigen muzieksmaak staat soms je objectiviteit over wat majors programmeren in de weg.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.776
12.447
Past zeker. De kracht van Glastonbury is diversiteit. Linkin Park is onder een groot deel van het publiek van Glastonbury gewoon een grote naam. Je eigen muzieksmaak staat soms je objectiviteit over wat majors programmeren in de weg.
Eens met deze. Met mijn Glasto ambities hoop ik van harte dat ze daar staan! Is voor LP zelf natuurlijk ook een belangrijke spot om mee te pakken om hun doorstart in de picture te zetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel en Timmetje

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.852
4.809
Past zeker. De kracht van Glastonbury is diversiteit. Linkin Park is onder een groot deel van het publiek van Glastonbury gewoon een grote naam. Je eigen muzieksmaak staat soms je objectiviteit over wat majors programmeren in de weg.
Al verwacht ik ze dan eerder op de Other Stage, zoals QOTSA vorig jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.669
827
Ook in het geval van Queen is het geen coverband. Het is Queen, dat nummers van Queen speelt, met een nieuwe zanger.
Dat klopt dus niet, er zijn nog maar 2 orginele leden over van een band die uit 4 personen bestond.
Er de meeste nrs zijn sowieso door de oorspronkelijke zanger geschreven.
Dus ja, het blijft mijns inziens een veredelde coverband
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.971
8.902
Als ik zie wat hun livestream op het wereldwijde web losmaakte, dan denk ik dat ze zeker in hun eerste rondje op de allergrootste podia kunnen gaan staan en dat het verkoopt. Ze waren met meerdere termen (Linkin Park, Chester) de hele dag trending op X. Zowel op Youtube als op Spotify is The Emptiness Machine op dit moment al meer dan 7 miljoen keer gestreamd. Het is hier in Nederland op elk groot mainstream medium nieuws. Zomaar wat signalen dat dit wel degelijk iets heel groots is.

Over wel of geen headliner, een succesvolle doorstart of niet, dat bepaalt uiteindelijk het publiek. Het kan best dat straks de eerste hype voorbij is, Emily toch een beetje tegenvalt en die nieuwe plaat helemaal kut is. Dan gaan ze vanzelf weer zakken op de affiches en in kleinere venues spelen. Of ze stoppen er weer mee, kan ook. Of het is een daverend succes en ze zijn straks weer één van de allergrootste en populairste bands van de wereld, dat kan ook. Of het valt er uiteindelijk een beetje tussenin. We gaan het wel zien. Maar nogmaals, uiteindelijk zal altijd het publiek bepalen hoe succesvol die doorstart gaat zijn en op welke plekken ze op de langere termijn gaan staan.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.738
8.653
Dat klopt dus niet, er zijn nog maar 2 orginele leden over van een band die uit 4 personen bestond.
Er de meeste nrs zijn sowieso door de oorspronkelijke zanger geschreven.
Dus ja, het blijft mijns inziens een veredelde coverband
Wat een onzin, Brian May speelt nog gewoon bij de band en heeft ongeveer de helft van de nummers geschreven.
Queen een coverband noemen gaat gewoon nergens over
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.971
8.902
Dus ja, het blijft mijns inziens een veredelde coverband
Misschien ben ik een beetje een muggenzifter, maar een coverband is linksom of rechtsom niet de juiste term. Even los van het feit of ik het inhoudelijk met het punt eens ben, zou de juiste term dan in elk geval een tribute band zijn, in plaats van coverband.

 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken