Roadburn 2025

Cave In altijd mooi meegenomen, ook al spelen ze inderdaad vaak maar liever hun dan YOB als huisband zoals dat een tijd was.. Jupiter in zijn geheel is wel een hele mooi.

(als Mutoid Man weer kan komen ook graag, laatste keer was 2018 alweer)

Even een rust momentje op hink. De mannen broeders show was goed maar duidelijk dat het een van de eerste was, speciale Live act ze gaan nogal diep in op het kerkelijke van de plaat meer dan ik verwachtte. Tonie die zit te preken, praatzang van Colin en nogal minimale muzikale backing door de hurdy gurdy, trommel, banjo, piano, keyboard orgel en soms een koortje. Niet bepaald een makkelijke act maar als je er in kan komen is het erg tof. Het was seated hier in de grote zaal wat er ook wel bij past.

John Francis Flynn was heel erg goed, zeker met de drummer en een bak droney electronica die hij er live net wat harder over heen gooit echt perfect roadburn voer. Hopelijk lukt het ze hem nogmaals te boeken. Gigantische droogkloot ook tussen de nummers door

Brigid mea power brak een snaar na een aantal nummers die ze niet 1-2-3 kon vervangen dus hoop covers en acapella spul. Nog steeds erg tof wat een stem heeft ze.

nog als toevoeging; Bert Dockx Band was erg goed ook, eigenlijk flying horseman in een net andere line-up(dockx en de Maieu zusjes met wat andere Belgische jazz spelers) maar meer hangend naar folk en velvet underground achtige rock. Mooie mix van goed verwerkte covers en eigen materiaal dat eindeloos soms verdwaalt in zijn eigen ritmes maar altijd tot een goed einde komt. Zal me niet verbazen dat dit nog op de lineup van Paradox en/of Offroad verschijnt nog meer omdat Dockx's jazz project OTTLA vorig jaar al speelde.

Laatst bewerkt:
Dus, een residency voor de komende drie edities. Volgens Becky blijft het in 2025 bij 1 set en is het nog niet bekend hoeveel voor de andere twee edities.

• Leuk
Waarderingen: residentalien
Er komt nog 1 aankondiging dit jaar als ik de eerste zin in de mail goed lees.

Dear Roadburners,​

We have one more announcement to squeeze in before we take a break for Christmas.​

• Wow
Waarderingen: fred alweer..
Er komt nog 1 aankondiging dit jaar als ik de eerste zin in de mail goed lees.

Dear Roadburners,​

We have one more announcement to squeeze in before we take a break for Christmas.​

Have a Nice Life komt vanochtend met data... ;) Doen in ieder geval Dublin aan.

Niet dat dat het gaat worden, want die tour zal wel rond Hellfest gebouwd zijn, maar toch. Wel blij met nog een aankondiging!

Laatst bewerkt:
Ik hoop nog steeds op een extra naam in het rijtje Orchid, City of Caterpillar en consorten.
Oeh, mooi! Hoop zelf nog op iets als Papangu, Major Parkinson, Goat (DeWolff was wel een succes, geloof ik), Kairon, IRSE!, Doctors of Space of Dust Mountain. Het album van Papangu viel wel in de smaak op het kantoor van Roadburn, dus ik heb daar toch lichte hoop op. Ook tijd voor meer jazz, want daar staat nog niet zoveel van op. Iets als Krokofant zou absoluut een fijne naam zijn.

• Leuk
Waarderingen: fred alweer..
Oeh, mooi! Hoop zelf nog op iets als Papangu, Major Parkinson, Goat (DeWolff was wel een succes, geloof ik), Kairon, IRSE!, Doctors of Space of Dust Mountain. Het album van Papangu viel wel in de smaak op het kantoor van Roadburn, dus ik heb daar toch lichte hoop op. Ook tijd voor meer jazz, want daar staat nog niet zoveel van op. Iets als Krokofant zou absoluut een fijne naam zijn.
Jazz komt vaak in de Paradox worp die later komt. Met Fire staat er wel al een top naam.

Ik hoop nog steeds op Dungen en Jeromes Dream van de geannuleerde edities. Al is die eerste nu opeens de elektronische kant opgegaan.

Jazz komt vaak in de Paradox worp die later komt. Met Fire staat er wel al een top naam.

Ik hoop nog steeds op Dungen en Jeromes Dream van de geannuleerde edities. Al is die eerste nu opeens de elektronische kant opgegaan.
Is dat altijd een aparte worp? Staat me niks van bij. Ook top! Met Dungen de nacht in?

• Leuk
Waarderingen: teunajax
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave
Klopt Paradox roadburn boeking wordt gerund door Paradox zelf met goedkeuring van Walter. Die weten echt wel wat aansluit bij Roadburn maar zijn net te klein om een echte actieve zaal voor het festival te zijn en te belangrijk/groot om alleen Offroad te doen. Vindt het zelf een goede middenweg en mensen zijn er altijd over te spreken.

Ik zie The Thing mogelijk meerdere sets doen waarvan een in Paradox maar zal me verbazen als ze geen groter podium ook spelen. Zal mooie full circle voor mijn persoonlijk zijn, 15 jaar geleden nog mijn oren flink laten vergruizen tijdens een The Thing set met Otomo Yoshihide die ook echt wel eens op de her mag.

Jeromes dream graag als nieuwe naam.

Laatst bewerkt:

23 new names added to the 2025 line-up including The Body, Dis Fig, Uniform, The Bug, Xiu Xiu and more​

With this announcement, the lineup for Roadburn 2025 is almost complete. Looking at it as a whole, we have achieved a genuine reflection of the current underground. We have reached the crossroads where 2024 and 2025 come together, whether it’s with album performances, released or unreleased, Roadburn luminaries or younger up-and-coming bands, we are giving a platform to a wide spectrum of artists, redefining heaviness, showcasing growth and the future of our beloved underground.

The artists added to Roadburn 2025 are as follows:

1734526952518.png

Users who are viewing this thread