Rock Werchter 2025

De echte Elbow poster die ze ondertussen gedeeld hebben zal wel degene zijn die de 'winterstop' ingaat. Vorig jaar kregen we de podiumindeling bij het eerste pakket van het jaar. We lijken min of meer op hetzelfde schema te zitten als toen.
Ik verwacht eerlijk gezegd morgen meteen weer een pakketje, getrokken door Weezer, Franz Ferdinand en Nia Archives. Samen met de datum verkoop voor de glamping en dan winterstop in 👍

Goldband in 2022, op de plaats van main opener was eigenlijk echt tof. Daarna ging het snel bergaf. Dat optreden toen had net dat 'ietsje' (wat je niet kan benoemen) dat het hem deed.
Ja, ik lag die dag op zaterdag samen met hem in hetzelfde ziekenhuis. Om dezelfde rede. Mijn enkel gebroken. Niet bij goldband, maar een andere band. Was wel lomp van me.

• Wow
Waarderingen: Thisso
Volgens mij, totaal verwaarloosbaar, gaat het dit worden:

Donderdag line up Main stage gekend, behalve de opener. Jacob Collier al een geluk niet in een te groot lettertype. Opvallend dat Deftones er nog tussen is gekomen.

Vrijdag is Underworld duidelijk Barn afsluiter. Er komt nog wel iets tussen Green Day en Simple Minds lijkt me. Weezer kan ook perfect Barn worden. Purple Disco Machine afsluiter KluB C.

Zaterdag:
Main: Sam Fender - (Oscar) - RAYE - Goldband - Franz Ferdinand - … - …
Barn: Maribou State (deze spot is heel grote verrassing) - Elbow - Beth Gibbons - Amenra - … - …

Zondag kennen we laatste 4 namen Main stage denk ik en hoop ik. Rufus barn afsluiter, wel top rijtje achter elkaar in KluB C precies: Goose - Overmono - Nia Archives

Er staan precies meer DTRH namen (je snapt me wel) op RW dan op DTRH, heel bewuste keuze voor veel elektronica. Jamie xx op donderdag lijkt me nog een logische.
Ben je zeker dat dat donderdag allemaal main gaat zijn? Ik heb het gevoel dat iggy pop de barn gaat afsluiten omdat hij zo laag staat op de website. Jacob dat me leuk lijkt maar waar ik nog nooit van heb gehoord lijkt me ook een optrede voor een tent. En amyl zou ik eventueel als slope headliner zien. Die zijn toch niet zo heel bekend of mainstream. Ik zie while she sleeps zelfs als grotere naam.
Het valt je wss op dat ik enkel donderdag ga.

Ben je zeker dat dat donderdag allemaal main gaat zijn? Ik heb het gevoel dat iggy pop de barn gaat afsluiten omdat hij zo laag staat op de website. Jacob dat me leuk lijkt maar waar ik nog nooit van heb gehoord lijkt me ook een optrede voor een tent. En amyl zou ik eventueel als slope headliner zien. Die zijn toch niet zo heel bekend of mainstream. Ik zie while she sleeps zelfs als grotere naam.
Ik ben er zeker van dat Amyl & the sniffers niet meer op de slope gaan staan.

Mark Ambor maakt nog vermakelijke muziek. Mocht hij wat “ho hey” ertussen zingen ist precies The Lumineers wel naar mijn mening, maar in vergelijking met Jacob Collier een stuk meer mijn ding 👍

• Leuk
Waarderingen: Pauly Robin
Overigens leek Goldband me altijd best nog een prima feestje om mee te pakken op een festival.

Maar ik kan niet zeggen dat aanzwengelen van This is Goldband een aanrader is. Mijn god. Ik wil dood.
Speciaal voor jou openen ze hun show in het Sportpaleis met Requiem vanuit drie lijkkisten (als het dezelfde show is als Ziggo Amsterdam): Zag vandaag prijzen van 27 euro voor staanplaatsen op het middenplein en 17 euro voor zitplaatsen (wel niet de beste) via ticketswap.

• Thinking
Waarderingen: JP5
Is dat niet ergens logisch dat een 30-40-er gemiddeld gezien kapitaalkrachtiger is dan de jongere garde?
Dat is net waar ik ook naar een antwoord zoek of dat echt zo is. Mijn gevoel zegt ergens van ja, ergens van nee. Ja ze zijn kapitaalkrachtiger, maar een festival is zo’n mini reis, geeft iedereen daar niet bakken veel geld uit als je dat op een gemiddelde zou trekken?

Ik ben van niks zeker. Er zijn een aantal dingen duidelijk. Maar denk dat ze Iggy gaan verzetten naar de main. Je hebt geen echte sub die dag, maar alles past wel goed na elkaar.

• Leuk
Waarderingen: Pauly Robin
Dat is net waar ik ook naar een antwoord zoek of dat echt zo is. Mijn gevoel zegt ergens van ja, ergens van nee. Ja ze zijn kapitaalkrachtiger, maar een festival is zo’n mini reis, geeft iedereen daar niet bakken veel geld uit als je dat op een gemiddelde zou trekken?
Ik denk dat we vooral een onderscheid kunnen maken tussen studenten en werkende festivalgangers.
Ik keek op mijn pakweg 21ste ook niet meer op een euro op festivals omdat ik gewoon ging werken.

• Leuk
Waarderingen: zero en pigital
Amyl verkocht de AB uit op 5 minuten. Is volgens mij nog geen enkele Slope act geweest die dat kan zeggen.

Het was eigenlijk best wel leuk, vooral toen het nog nieuw en net uit was. Het werd overal opeens een heel groot feest op een vroeg moment op de dag, iets wat niet per sé werd verwacht. Maar toen hebben ze daarna echt op iedere braderie die er bestaat gestaan. De exclusiviteit eraf en muzikaal is t natuurlijk niet hoogstaand. Het feest was leuk, maar het concept z'n beste tijd nu wel gehad ofzo?

Ik denk overigens dat die shows in ziggo/sportpaleis nog steeds enorme feesten zullen zijn. Als je er bent om los te gaan, met gelijkgestemden, zal het allicht gewoon hartstikke leuk zijn.

Op de weide zal het ook wel weer aan slaan toch. Ik maak er op dat moment waarschijnlijk ook wel zin voor.

Goldband heb ik de afgelopen 4 edities 3 keer op Paaspop gezien, daar is dat een goed werkende act. Op Werchter loop ik daar het liefst met een grote boog omheen

Haha met een grote boog zelfs. 😬 Vanwaar het grote verschil?

Shit, moet morgen naar de tandarts.
Heb een concert van Jacob Collier gezien op Youtube en nu is het glazuur van bijna al mijn tanden eraf.
De tanden waar dat niet gebeurde heb ik van ellende er zelf maar uitgeslagen.

Ik weet niet wat ik moet zeggen. Kan niet omschrijven wat ik heb gezien.
Gemaakte spontaniteit, een soort kerkdienst, aaaaaaaaaaaaaaargh.

Gemaakt door iemand van hier? Paar kleine dingen verwacht ik zelf anders (Barry afsluiter Klub C) maar dit lijkt me al echt enorm in de goede richting. 👌

Al gooit een nieuw pakketje altijd weer het een en ander overhoop. En er komen natuurlijk altijd nog wel 1 of 2 verrassende (of ondoorgrondelijke) keuzes uit de hoed die we niet zagen aankomen.

Als London Grammar idd gaat komen verwachten we die dus als Barn afsluiter tegenover Linkin Park?

Mattman content mee??

Users who are viewing this thread