Best Kept Secret 2025

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.859
4.820
Hmm, ik blijf de geruchtenmolen rond Thom Yorke wel interessant vinden.

Hoorde van mensen dat er toch wel een dikke kans bestaat dat The Smile niet echt van plan is om door te touren, zelfs na het uitbrengen van het nieuwe album (het is meer een tijdelijk afscheidscadeautje). Thom Yorke doet t/m eind november nog een solo tour maar daarna blijft t redelijk stil. Ook bij alle andere bandleden blijft het stil richting 2025. Nu begreep ik wel dat er het een en ander aan het borrelen is in kamp Radiohead (en het repeteren is daar een symptoom van), maar dat zelfde kamp weet alles altijd wel goed geheim te houden.

Er zijn verder niet echt festivals in Nederland die goed bij Radiohead passen. Ik denk dat BKS dan de beste optie is en met het 30 en 25 jarig jubileum van The bends en Kid A, hebben ze ook best een goede reden om weer samen te komen op het podium. Waar ik eerst erg skeptisch was begint er nu toch wel een kleine hoop te ontbranden.
Zul je zien dat MOJO ze in de Ziggo Dome zet...
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
606
626
Ik verwacht sowieso een popnaam als headliner. Iets als Froukje of Charlie XCX.
Hopelijk daarnaast twee indie headliners al is de spoeling dun want welke indie darling kan die spot aan met voldoende publiek voor de neus? Dan kom je toch al snel op namen die hier al vaak voorbij kwamen maar er al eerder stonden. Weer Nick, National of Bon Iver maakt me nou ook niet direct enthousiast, hoe goed ze ook zijn. Het vermoedelijke mislopen van Fontaines DC (als ik de geruchten hier mag geloven) blijft pijnlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: gretz en Matthijs

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.798
9.749
Als ze niet op BKS staan is Ziggo Dome veruit de beste plek om ze te zien denk ik. (Ja oke weer AFAS zou nog vetter zijn, maar gaat niet gebeuren)
Als er echt een 'reünie' komt, en ze doen festivals (en dus geen zaalshows), dan denk ik dat Pinkpop of een losse grote show op een grasveld de enige mogelijkheden zijn, eerlijk gezegd. Ik ken ook wel de uitspraken van die programmatoren, maar denk dat dat het enige festival is die ze al kunnen betalen.

BKS was een one en done vrees ik. Andere tijden voor dat festival.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.872
3.225
Als er echt een 'reünie' komt, en ze doen festivals (en dus geen zaalshows), dan denk ik dat Pinkpop of een losse grote show op een grasveld de enige mogelijkheden zijn, eerlijk gezegd. Ik ken ook wel de uitspraken van die programmatoren, maar denk dat dat het enige festival is die ze al kunnen betalen.

BKS was een one en done vrees ik. Andere tijden voor dat festival.
Een eigen grasveld show is natuurlijk wel meer gedoe dan een festivalshow. Stel er zou geen festival zijn dat het aandurft / het geld neer kan tellen, is een zaalshow qua productie een stuk makkelijker te regelen. Tenzij er natuurlijk ergens een podium kant en klaar staat waar ze zo in kunnen prikken en waar de toog ook al klaarstaat. (En nee Spoorzone Tilburg, dit is geen open oproep om het te proberen)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.798
9.749
Een eigen grasveld show is natuurlijk wel meer gedoe dan een festivalshow. Stel er zou geen festival zijn dat het aandurft / het geld neer kan tellen, is een zaalshow qua productie een stuk makkelijker te regelen. Tenzij er natuurlijk ergens een podium kant en klaar staat waar ze zo in kunnen prikken en waar de toog ook al klaarstaat. (En nee Spoorzone Tilburg, dit is geen open oproep om het te proberen)
Ik zie het meer als wat een Green Day dit jaar deed in Groningen, of Muse in 2023 in het Malieveld.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.532
2.676
Radiohead kan in 2025 elk festival in Nederland headlinen. Echter, als ze ergens anders dan BKS zouden staan dan zou dat een totale mismatch met het publiek zijn.
Dat was vorig jaar ook een argument voor The National. En die zijn toch naar DTRH gegaan.
 

Matthijs

Dagopener
10 dec 2015
524
493
Ik verwacht sowieso een popnaam als headliner. Iets als Froukje of Charlie XCX.
Hopelijk daarnaast twee indie headliners al is de spoeling dun want welke indie darling kan die spot aan met voldoende publiek voor de neus? Dan kom je toch al snel op namen die hier al vaak voorbij kwamen maar er al eerder stonden. Weer Nick, National of Bon Iver maakt me nou ook niet direct enthousiast, hoe goed ze ook zijn. Het vermoedelijke mislopen van Fontaines DC (als ik de geruchten hier mag geloven) blijft pijnlijk.
Eens, de spoeling voor die spot is dus en daarom zou ik zelf best vrede hebben met de opzet van dit jaar: dat type naam als laatste in TWO en dan daarna iets op ONE richting dance/pop.
 

Frankenstein

Playlistbediener
9 sep 2024
7
11
even los van het feit dat ze de afgelopen jaren steeds wel op een NL festival stonden, zou Big Thief voor jullie een optie zijn als (kleine) headliner? de naam is al een paar keer voorbij gekomen, maar echte discussie over of ze headliner waardig zijn is nog niet gevoerd volgens mij. Zou zelf gokken dat dat bij een kleine (maar voor BKS wel belangrijke) doelgroep positief onthaald zou worden, maar dat ze voor het grote publiek toch wat te onbekend zijn om een dag te dragen. Tegelijkertijd zou dat prima kunnen passen bij de filosofie zoals meneer Maurits dat verwoorde in het slotinterview van dit jaar, waarin hij de headliners vooral als kerst op de taart ziet ipv een naam die een dag moet kunnen dragen. Dus met een goed gevuld programma voor die dag, zie ik het wel gebeuren. Op voorwaarde dat er dan inderdaad nieuw werk ligt, maar daar lijkt het wel op geloof ik
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.532
2.676
even los van het feit dat ze de afgelopen jaren steeds wel op een NL festival stonden, zou Big Thief voor jullie een optie zijn als (kleine) headliner? de naam is al een paar keer voorbij gekomen, maar echte discussie over of ze headliner waardig zijn is nog niet gevoerd volgens mij. Zou zelf gokken dat dat bij een kleine (maar voor BKS wel belangrijke) doelgroep positief onthaald zou worden, maar dat ze voor het grote publiek toch wat te onbekend zijn om een dag te dragen. Tegelijkertijd zou dat prima kunnen passen bij de filosofie zoals meneer Maurits dat verwoorde in het slotinterview van dit jaar, waarin hij de headliners vooral als kerst op de taart ziet ipv een naam die een dag moet kunnen dragen. Dus met een goed gevuld programma voor die dag, zie ik het wel gebeuren. Op voorwaarde dat er dan inderdaad nieuw werk ligt, maar daar lijkt het wel op geloof ik
Graag als TWO afsluiter, zoals PJ Harvey dit jaar. Met een langere set (5 of 6 kwartier).
 

submarine

Playlistbediener
30 apr 2019
40
48
even los van het feit dat ze de afgelopen jaren steeds wel op een NL festival stonden, zou Big Thief voor jullie een optie zijn als (kleine) headliner? de naam is al een paar keer voorbij gekomen, maar echte discussie over of ze headliner waardig zijn is nog niet gevoerd volgens mij. Zou zelf gokken dat dat bij een kleine (maar voor BKS wel belangrijke) doelgroep positief onthaald zou worden, maar dat ze voor het grote publiek toch wat te onbekend zijn om een dag te dragen. Tegelijkertijd zou dat prima kunnen passen bij de filosofie zoals meneer Maurits dat verwoorde in het slotinterview van dit jaar, waarin hij de headliners vooral als kerst op de taart ziet ipv een naam die een dag moet kunnen dragen. Dus met een goed gevuld programma voor die dag, zie ik het wel gebeuren. Op voorwaarde dat er dan inderdaad nieuw werk ligt, maar daar lijkt het wel op geloof ik
Graag, maar ik zie het niet snel gebeuren. (Voor)laatste op de TWO of voorlaatste op de ONE lijkt mij op dit moment gewoon de correcte spot. Als kleine headliner heeft Big Thief imo (nog?) niet wat bv. Fontaines DC op dit moment te bieden heeft. Ik zie hun plafond eerder in de buurt liggen van de spots die o.a. Beach House voorlopig kreeg.
 

gretz

Campingartiest
5 mrt 2019
84
94
En een beetje een mismatch was het ook wel.
Jep, al zou het rond de heuvel ongetwijfeld voller hebben gestaan als ze op vrijdag of zaterdag mochten headlinen. Hielp ook niet mee dat ze het weekend ervoor nog op Live /s Live speelden (waar wel dagkaarten voor te verkrijgen zijn). Normaal trekt een band als The National genoeg dagbezoekers naar een festival, maar dat zit er bij DTRH helaas niet in 😁 Ken maar een handjevol fans die enkel de DTRH-zondag waren afgereisd om hun favoriete band nog eens te zien, dat is wel een dure grap
 

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
408
426
Ik heb zelf ook voor Live /s Live vrijdag gekozen. Ik denk dat de meeste mensen die ik ken die naar DTRH zijn geweest nog steeds niet weten wat voor band The National nou eigenlijk is.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.798
9.749
Jep, al zou het rond de heuvel ongetwijfeld voller hebben gestaan als ze op vrijdag of zaterdag mochten headlinen. Hielp ook niet mee dat ze het weekend ervoor nog op Live /s Live speelden (waar wel dagkaarten voor te verkrijgen zijn). Normaal trekt een band als The National genoeg dagbezoekers naar een festival, maar dat zit er bij DTRH helaas niet in 😁 Ken maar een handjevol fans die enkel de DTRH-zondag waren afgereisd om hun favoriete band nog eens te zien, dat is wel een dure grap
Dat is het 'probleem' van dat festival ja. Als je lievelingsartiest ervoor geboekt wordt, moet je meteen een weekend zien vrij te maken.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.872
3.225
Dat is het 'probleem' van dat festival ja. Als je lievelingsartiest ervoor geboekt wordt, moet je meteen een weekend zien vrij te maken.
Blijft een vloek en een zegen. Als bezoeker vind ik het heel fijn, maar kan mij voorstellen dat het als fan van sommige artiesten toch een bittere pil is.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.798
9.749
Blijft een vloek en een zegen. Als bezoeker vind ik het heel fijn, maar kan mij voorstellen dat het als fan van sommige artiesten toch een bittere pil is.
Ja, heeft vast ook wel wat voordelen hoor (alhoewel). Maar met dagtickets hadden er meer The National fans op dat veld gestaan (waar je nu al bijna moest uitwijken naar een buurland of gewoon een heel weekend moest gaan). Dit naast het feit dat ook gewoon veel mensen na 2-3 dagen vroeger naar huis gaan op zo'n weekend.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken