Graspop Metal Meeting 2025

Graspop. Ik zie ze er op vrijdag nog wel bij worden gezet.

21:40 - 23:00 Falling In Reverse, North Stage

23:10 - 00:30 Slipknot, South Stage

00:40 - 02:00 The Prodigy, North Stage

Zoiets zou prima kunnen toch? Of is die gozer van FIR te arrogant daarvoor?
Denk eerder dat Slipknot hun ego daarvoor te groot is, die sluiten volgens mij altijd de dag af. Daarnaast hebben ze geen vergunning om door te gaan tot 2 uur 's nachts denk ik.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Niet met de mains. Maar de marquee gaat toch langer door?
(Niet dat daar een main band gaat staan)

Maar de vergunning zitten wat anders in elkaar dan 1 tijd gok ik

Nee, vorige editie stopte de mainstage ten laatste om 01:30 en de marquee iedere dag om 00:00.
En de coverbands dan zoals bizkitpark. Die zitten toch daarna toch?
Kan me herinneren dat ik toch heel laat uit de marquee gekomen ben op de eerste donderdag een paar jaar geleden

En de coverbands dan zoals bizkitpark. Die zitten toch daarna toch?
Kan me herinneren dat ik toch heel laat uit de marquee gekomen ben op de eerste donderdag een paar jaar geleden
Die staan in de Metal Dome. Maar idd wel nog tot diep in de nacht.

Graspop. Ik zie ze er op vrijdag nog wel bij worden gezet.

21:40 - 23:00 Falling In Reverse, North Stage

23:10 - 00:30 Slipknot, South Stage

00:40 - 02:00 The Prodigy, North Stage

Zoiets zou prima kunnen toch? Of is die gozer van FIR te arrogant daarvoor?
Bovenal is het Prodigy die arrogant is en Headliner wil zijn, terwijl deze Band slechts en schaduw van zichzelf is! 😂
Headliner Jupiler Stage zou voor hen logischer zijn, tegelijkertijd met FiR zou iedereen zo tevreden zijn! 😀

Bovenal is het Prodigy die arrogant is en Headliner wil zijn, terwijl deze Band slechts en schaduw van zichzelf is! 😂
Headliner Jupiler Stage zou voor hen logischer zijn, tegelijkertijd met FiR zou iedereen zo tevreden zijn! 😀
Dan is de jupiler te klein denk ik en de mainstage leeg. Zet dan nog een grote klepper in de marquee erbij.

• Leuk
Waarderingen: Steph85
Dan is de jupiler te klein denk ik en de mainstage leeg. Zet dan nog een grote klepper in de marquee erbij.
We zullen zien... 😉
Voorlopig is The Prodigy nog niet aangekondigd en misschien ook niet... Het enige wat ik hoop is dat er tijdens FiR interssante bands op de Jupiler Stage en de Marquee zullen staan, zodat iedereen blij is. 😁

• Leuk
Waarderingen: Nightrage en saurus
De zondag is dan ook niet meer de metaldag, dat is nu de dinsdag met Gojira (vorig jaar Korn).
Op Lokerse Feesten heeft iedere dag een ander 'thema'. Voor de zondag met EC en Pendulum is dat zoiets als 'hardere, elektronische, dansbare, metalachtige bands'.

Overigens mag LF dan een relatief klein festival zijn, ze hebben naar verluidt wel een behoorlijk budget beschikbaar (met dan Alcatraz dacht ik).
Budget van Lokerse is enorm, als een band toert in augustus en Pukkelpop past niet in het schema, dan leggen ze in Lokeren wel voldoende centen op tafel.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Wat als we ipv eindloze FiR discussies ons eens gaan richten op het tippen van nummers of artiesten die er staan, misschien ontdekken we nog eens wat leuks met z'n allen :)

Ik zal beginnen met mijn tip van de dag, lekker nummertje van hun nieuwe album:

Goed plan!

Een artiest waar ik nog heel weinig over heb gelezen hier, maar waar ik zelf zeker warm voor loop is Charlotte Wessels. Zij heeft in mijn ogen één van de meest interessante albums van 2024 uitgebracht en gaat daar op Graspop ongetwijfeld veel werk van spelen. Het is een heel divers album, met uiteraard een hoop moment die doen denken aan Charlotte haar tijd bij Delain. Maar haar eigen werk is veel meer dan een kopie van, ze experimenteert er op los met hoorbare invloeden uit allerlei stromingen, zoals pop, indie en artrock. Ook qua lyrics vind ik het een prachtig album, omdat Charlotte de luisteraar bij diverse nummers een inkijkje geeft in haar angsten en onzekerheden, zoals op het prachtige 'The Crying Room', mijn favoriet van het album. Maar luister ook zeker naar Chasing Sunsets, The Exorcism, Ode to the West Wind (met gastbijdrage van Alissa White-Gluz van Arch Enemy) en Soft Revolution.

Ik wil als tip Hot Milk geven. Voor mij een hele unexpected band tijdens het inluisteren! Op basis van de naam had ik verwacht dat ik het niks zou vinden en het genre wat Graspop eraan geeft, maakte me ook totaal niet enthousiast.

Maar toen ik ging luisteren bleken ze echt onwijs catchy te zijn! Ik typ op mobiel terwijl ik in de rij sta voor de 013 dus kan zo snel even geen linkjes delen 😂 Maar believe me, worth a try!

Mooi initiatief. Dan wil ik graag Jerry Cantrell extra onder de aandacht brengen. Zijn nieuwe album is (weer) enorm genieten, maar Degredation Trip blijft mijn favoriet. Tijdens zijn huidige tour staan er zo'n 2 à 3 nummers van dat album op de setlist (en zo'n 5 Dirt nummers van AIC). Vooral het prachtige Angel Eyes moet live wel voor het nodige kippenvel zorgen.

Ik wil als tip Hot Milk geven. Voor mij een hele unexpected band tijdens het inluisteren! Op basis van de naam had ik verwacht dat ik het niks zou vinden en het genre wat Graspop eraan geeft, maakte me ook totaal niet enthousiast.

Maar toen ik ging luisteren bleken ze echt onwijs catchy te zijn! Ik typ op mobiel terwijl ik in de rij sta voor de 013 dus kan zo snel even geen linkjes delen 😂 Maar believe me, worth a try!
Veel plezier bij cradle of filth.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Mooi initiatief. Dan wil ik graag Jerry Cantrell extra onder de aandacht brengen. Zijn nieuwe album is (weer) enorm genieten, maar Degredation Trip blijft mijn favoriet. Tijdens zijn huidige tour staan er zo'n 2 à 3 nummers van dat album op de setlist (en zo'n 5 Dirt nummers van AIC). Vooral het prachtige Angel Eyes moet live wel voor het nodige kippenvel zorgen.

Voor mij die sound van vilified echt Jerry maar ook Alice.

Ps: gaat dit de enige artiest zijn die ( gewend is om) zittend te zingen tijden graspop?

Fleshwater (donderdag) is een interessante naam en tot nu toe de ontdekking van de line-up voor mij. De band vermengt alternative metal met shoegaze en post-hardcore (denk aan Deftones) en bestaat uit o.a. twee vocalisten, waarvan de vrouwelijke vocaliste de boventoon voert. De band heeft nog niet veel materiaal uitgebracht: pas één LP en één EP (met overlap aan nummers), totale speelduur is nog geen uur lang. Dus als je dit leuk vindt, dan is de kans groot dat je favoriete nummers aan bod komen.

Users who are viewing this thread