Roadburn 2024

JK79

Gouden Tip
11 sep 2021
497
1.223
Nu aan het aftellen vooraan bij Hexvessel. Het wachten is eindelijk voorbij en als het weer zo blijft met af en toe wat zon dan zou het helemaal perfect zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fluxion en wenteldave

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
204
178
Ben onderweg, zal (hopelijk maar een) klein stukje van Hexvessel missen. Heb net mijn kaartje op ticketswap gekocht, waarop staat klantnaam 013, prijs €0 en prijssoort gast. Hoop dat dit verder geen probleem oplevert... op hoop van zegen dan maar.

In ieder geval: heel veel plezier allemaal!
 
  • Leuk
Waarderingen: JK79

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.044
Ben onderweg, zal (hopelijk maar een) klein stukje van Hexvessel missen. Heb net mijn kaartje op ticketswap gekocht, waarop staat klantnaam 013, prijs €0 en prijssoort gast. Hoop dat dit verder geen probleem oplevert... op hoop van zegen dan maar.

In ieder geval: heel veel plezier allemaal!
Bij het spoorzone gebied kun je gewoon naar binnen lopen, echt 0 controle daar. Had mijn polsband onder mijn mouw en niemand die er naar gevraagd heeft. Hexvessel it is, zin in!
 

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
204
178
Twijfelde nog tussen Uboa en Scaler, maar ben blij dat ik voor Scaler ben gegaan. Snap nu ook wel dat ze dit op de main hebben gezet. De visuals en show maakte het echt af. Super energieke set.

Verder ook Hexvessel + Wiegedood geweest en nog bij Arms and Sleepers. Heel veel zin in clipping. zo!
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.259
3.827
Inter Fucking Arma. Voor dit soort 'traditionele' bands ga ik nog altijd graag naar Roadburn. AOTY for sure.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
607
447
Goed interview met Walter en marketing man Mijndert Rodolf op Oor trouwens. Intersant stukje over waarom de lineup veranderd ook



Ik denk de enige en wat mij betreft meest logische keuze qua richting. Ik heb me iets te laat ingeluisterd en ontdek nu toch wel dat ik er zeker een dagje bij had willen zijn (Agriculture!). Ik vind de afwisseling tussen gitaren en elektronisch, maar beide wel noisy, juist heerlijk verfrissend. Mensen die metal luisteren moeten over hun grenzen heen en mensen die meer aan de elektronische kant zitten moeten hetzelfde doen. Prachtig dat er een festival is die die groepen bij elkaar brengt?
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.744
2.331
Eerste dag met een paar zeer prima dingen, maar weinig echte uitschieters. Helpt ook niet mee dat ik met mijn hoofd half in onze verbouwing zit.

Dag begonnen bij Hexvessel. Ooit eerder gezien na de verwoestende show van Lingua Ignota. Stonden daardoor niet hoog op mijn lijstje en het deed me nu ook niet veel. Op tijd een plekje gezocht bij Sunrise Patriot Motion en mijn eerste The Walter van de dag gepakt. Prima show. Daarna twijfelde ik even over het vervolg en kwam ik bij de Hall of Fame terecht, waar ik Mirusi Mergina eigenlijk heel fijn vond.

Toen naar 013 voor een prettig klinkend maar weinig bijzonder Arms and Sleepers. Daarna wat meer energie gezocht bij Scaler. Raar dat ze in de Main stonden maar ze kregen de zaal aardig mee. Stukje Void Ov Voices gezien, maar dat was 'm niet. Na een linzenburger terug naar de Hall of Fame voor een ontwapenende show van Brigid Mae Power. Vervolgens was het dringen op bij White Ward binnen te komen. Die maakten het wel waar.

Terug bij 013 had Chelsea Wolfe het complete publiek verzameld in de Main. Ze heeft een fantastische stem maar ik kwam er niet helemaal in. Na driekwartier naar de Koepelhal gegaan voor Thantifaxat. Klonken goed maar het was niet de eerste 'mysterieuze' black metal band in de Terminal. Binnenkomen bij Throwing Bricks was geen beginnen aan en mijn energie was op. Dus rond 23u richting huis gegaan.

Vandaag eerst nog werken en dan hopelijk starten bij Home Front.

1. White Ward
2. Scaler
3. Brigid Mae Power
4. Mirusi Mergina
5. Chelsea Wolfe
6. Thantifaxat
7. Sunrise Patriot Motion
8. Arms and Sleepers
9. Hexvessel
10. Void Ov Voices
 

residentalien

Campingartiest
2 mrt 2024
86
67
Uitstekende eerste dag, Hexvessel was niet mijn ding nog steeds en met void ov voices kreeg Attila het voor elkaar om ongeveer de kleinste niet paradox/hall of fame zaal half leeg te spelen wat knap was. Echt weinig mega uitschieters maar Clipping(zeker met die Counterfeit Madison nummers/solospot) was echt een show waar roadburn er meer van kan gebruiken.

Jammer genoeg ontaard gemist daardoor maar de Throwing Bricks show in Hall was heel erg goed wat een vooruitgang in 4 jaar. Chelsea Wolfe was goed maar het klinkt echt teveel als Portishead voor metalheads nu en ik ben geen fan van die reworks van die oude nummers. Er zit dan ook een flinke stap tussen nummer 8 en 9

1. Clipping
2. Throwing Bricks
3. Body Void
4. UBOA's meltdown
5. Spill Gold
7. eye flys
8. Chelsea Wolfe
9. Hexvessel
9. Void Ov Voices

Blackwash alleen de laatste 15-20 minuten gezien was tof
 

residentalien

Campingartiest
2 mrt 2024
86
67
Inter Fucking Arma. Voor dit soort 'traditionele' bands ga ik nog altijd graag naar Roadburn. AOTY for sure.
Vorige tour hier was Little Devil buiten roadburn om en dat was niet echt uitverkocht. Toffe band maar jammer genoeg echt alleen voor dit soort zalen(zoals zovelen) tijdesn roadburn
 

JK79

Gouden Tip
11 sep 2021
497
1.223
Begonnen bij Hexvessel en zat er meteen goed in. Stond vooraan tegen het hek dus kreeg het lekker mee allemaal. Klein stukje Infinity Ring gecheckt maar dat kon mij niet pakken dus in de main gaan wachten op Wiegedood. Weinig van verwacht maar het was de moeite waard om mee te maken. Daarna Sean Mulrooney meegepakt in Hall of Fame en dat was wel aardig maar niet memorabel. Voor Brigid Mae Power een lekkere curry gegeten en daarna op tijd weer de zaal in. Voor dit optreden sluit ik mij aan bij wat Teun erover aangeeft. Meteen daarna door naar White Ward en dat was een prima keuze. Een pletwals van geluid over je heen alleen helaas iets eerder weg om op tijd bij Chelsea Wolfe te zijn (achteraf spijt van). Fan van haar werk maar kon er aan het begin helemaal niet inkomen. Waarschijnlijk deels door het verwerken van White Ward maar ook haar stem kwam aan het begin niet goed uit de verf. Laatste 2 nummer waarbij ze alleen met een gitaar op het podium stond waren geweldig en ik vraag mij dan af waarom een band als je die eigenlijk helemaal niet nodig hebt. Visuals waren wel geweldig bij het optreden. Daarna meteen door naar Royal Thunder en dat was een lekkere set om de dag mee af te sluiten.

1. White Ward
2. Wiegedood
3. Brigid Mae Power
4. Hexvessel
5. Royal Thunder
6. Chelsea Wolfe
7. Sean Mulrooney
8. Infinity Ring

Jammer genoeg een paar keer van plek moeten wisselen door de Dutch Disease die zich ook naar andere talen aan het verspreiden is.
 

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
204
178
Korte recap dag 1 vanuit de trein:

Begonnen bij Hexvessel, viel een beetje tegen, kon er niet helemaal inkomen. Maar het was niet verkeerd. Toen nog even naar Sunrise Patriot Motion, best leuk! Maar weer vroeg weg om de hele set van Wiegedood mee te pakken. Bijzondere ervaring, vond het ook zeker wel mooi. Alleen had enige hoofdpijn en kan niet zeggen dat ik de film helemaal kon volgen. Maar heb achteraf nog het plot gelezen en dat verduidelijkte al een boel.

Toen Arms and Sleepers meegepakt, zoals Teun eerder al zei: klinkt prettig maar niet heel bijzonder. Scalers had ik eerder al vermeld, maar dit was precies wat ik nodig had na de set van Arms and Sleepers. Toen even wezen eten en op tijd bij clipping. gaan staan voor mijn set van de dag. Fenomenaal. Counterfeit Madison voegde ook veel toe aan het optreden. Vandaag ook zeker weer aanwezig!

Snel naar White Ward gerend om daar vervolgens 20 minuten in de rij te staan, maar dat was het wel waard. Ondanks het ontbreken van de live sax, was het alsnog heel sterk. Vervolgens op hoog tempo weer naar Chelsea Wolfe gelopen, hier moet ik mij helaas toch wel deels bij JK79 aansluiten. Kon er op het begin heel moeilijk inkomen, stem verdween voor mijn gevoel een beetje tussen alle instrumenten. Naar mate het vorderde werd dit gelukkig wel beter. Maar als je dan de laatste twee nummers zonder band hoort, realiseer je je wat een fantastische muzikant ze eigenlijk ook is. Uiteindelijk met alles bij elkaar toch wel een prima optreden, maar mijn verwachtingen lagen toch net iets hoger.

Nog afgesloten met een stukje Thantifaxath wat zeker vermakelijk was, maar dit waren een 2-3 nummers dus een heel goed oordeel kan ik niet geven. Throwing Bricks stond helaas een te lange rij en 10 minuten Backxwash had ook niet veel zin ivm laatste trein. Dus toen nog een plaat gekocht en naar huis gegaan.

1. Clipping.
2. White Ward
3. Scaler
4. Chelsea Wolfe
5. Thantifaxath
6. Wiegedood
7. Sunrise Patriot Motion
8. Arms and Sleepers
9. Hexvessel

Edit: De Dutch disease was zeker wel merkbaar ja. Vooral bij clipping. waren er een paar heel erg stoned constant luidruchtig aan het lachen, terwijl Daveed voor zijn leven staat te rappen op een relatief stille beat. Echt strontvervelend.
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken