Roadburn 2024

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.766
2.349
Ik heb eerlijk gezegd best veel pendelmomenten dit jaar van de 013 naar Spoorzone. Ook veel dingen in de NEXT dit jaar, waar ik vorig jaar weinig ben geweest (uiteraard wel bij Have A Nice Life).
Die pendelmomenten zijn inderdaad vervelend. Idealiter heb je een paar bands achter elkaar in hetzelfde gebied, maar zeker op zondag is dat gewoon niet mogelijk zonder de Engine Room erbij.

Heeft er iemand nog goede eettips rond Roadburn in de stad?
Ik moet zeggen dat ik tijdens het festival vaak voor snelheid kies. Een flinke gezonde warme maaltijd in de middag thuis en dan iets snels in de avond. Dan kom je toch al gauw op een foodtruck of een shady tentje onderweg uit. Dus ik zit zelf ook nog te wachten op een echte snelle optie, die ook kwalitatief goed is.

Prima opties waar je ook nog wel met enige snelheid kunt eten zijn:
  • Steck013
    • Leuke kroeg met een prima gevarieerde menukaart vlakbij de Little Devil en op 5-10 minuten van de meeste locaties
  • Xu Noodle Bar
    • Favoriet bij veel Roadburn bezoekers, vlakbij 013 en met vaak ook korting op vertoon van je bandje. Zelf nooit geweest, maar ik ken via via de eigenaren
  • LOC Brouwerij
    • Brewpub de Hall of Fame / Koepelhal en sinds enige tijd ook met een prima dinerkaart
  • Gourmet Market
    • Foodhal waar je bij allerlei aanbieders eten kunt bestellen. Handig als iedereen zin heeft in iets anders en je snel wilt beslissen. Recht naast het station, vlakbij Hall of Fame/Koepelhal
Opties waar je wel wat uitgebreider gaat zitten maar heel goed kunt eten:
  • Gist
    • Klein tentje in een zijstraatje van de winkelstraat, sinds een paar maanden open, met een briljante kaart met lokale producten
  • Waanzinnig
    • Sympathiek en betaalbaar restaurantje op 5-10 minuten van 013/Koepelhal
  • Silk Road
    • Afsplitsing van het fantastische Afghaanse restaurant Sarban, op kruipafstand van 013 in het oude Extase pand
En dan nog heel veel suggesties die niet perse geschikt zijn voor tijdens een festival, omdat je dan de halve avond op >15 minuten lopen van het festival zit te tafelen. Die zal ik achterwege laten.
 

residentalien

Randprogramma
2 mrt 2024
119
102
Ik heb eerlijk gezegd best veel pendelmomenten dit jaar van de 013 naar Spoorzone. Ook veel dingen in de NEXT dit jaar, waar ik vorig jaar weinig ben geweest (uiteraard wel bij Have A Nice Life).

Heeft er iemand nog goede eettips rond Roadburn in de stad?
De offroad site heeft wat tips ook https://roadburn.com/offroad/ en wat boven wordt gezegd

Even snel uit mijn hoofd, mijn smaak is niet geweldig maar toch een poging tot

Xu Noodle Bar is goed, snel, (redelijk) goedkoop en zit op de Heuvel dus precies tussen 013 en de Koepelhal. Zit wel stampen vol altijd dus reserveren is altijd een goed idee als je een tijd weet maar de helft van de zaak is altijd open voor walk-ins.

Als je snel iets moet binnen stouwen frietboetiek zit aan het beging van het winkel centrum en heeft de beste friet van het centrum en omtrek

The Cat's Back zit wat verder maar is prima te doen, 'dive-bar' met keuken hebben vaak een roadburn menu wat vorig jaar goede smash burgers waren. Niet altijd even snel met serveren(hangt echt van de dag af) dus neem dat mee)

Gember & Sereh heeft een aantal jaar met een foodtruck gestaan wat OK was. Het restaurant zelf zit op de korte heuvel is beter

Cafe stoffel ook op de korte heuvel heeft prima bar food dat best goed vult

Faja Lobi voor goed Surinaamse eten ook broodjes.


Als je een fiets hebt/zin om te lopen/wilt lunchen op de Korvel zitten Berlijn ('buurt-cafe' met uitstekende keuken) en Dwars de hippe hot dog plek
 
  • Leuk
Waarderingen: Indiaantje89 en teunajax

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.766
2.349
De offroad site heeft wat tips ook https://roadburn.com/offroad/ en wat boven wordt gezegd

Even snel uit mijn hoofd, mijn smaak is niet geweldig maar toch een poging tot

Xu Noodle Bar is goed, snel, (redelijk) goedkoop en zit op de Heuvel dus precies tussen 013 en de Koepelhal. Zit wel stampen vol altijd dus reserveren is altijd een goed idee als je een tijd weet maar de helft van de zaak is altijd open voor walk-ins.

Als je snel iets moet binnen stouwen frietboetiek zit aan het beging van het winkel centrum en heeft de beste friet van het centrum en omtrek

The Cat's Back zit wat verder maar is prima te doen, 'dive-bar' met keuken hebben vaak een roadburn menu wat vorig jaar goede smash burgers waren. Niet altijd even snel met serveren(hangt echt van de dag af) dus neem dat mee)

Gember & Sereh heeft een aantal jaar met een foodtruck gestaan wat OK was. Het restaurant zelf zit op de korte heuvel is beter

Cafe stoffel ook op de korte heuvel heeft prima bar food dat best goed vult

Faja Lobi voor goed Surinaamse eten ook broodjes.


Als je een fiets hebt/zin om te lopen/wilt lunchen op de Korvel zitten Berlijn ('buurt-cafe' met uitstekende keuken) en Dwars de hippe hot dog plek
Berlijn is top ja, maar inderdaad een stukje uit de richting. We woonden er tot voor kort vlakbij maar zijn inmiddels verhuisd naar de andere kant van het spoor, dus komen er nu minder snel. Bij The Cat's Back kom ik ook graag, alleen verbaas ik me altijd over de bierprijzen daar. Ik snap dat ze veel Amerikaanse import hebben maar ze zijn daar net iets te ver mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: residentalien

residentalien

Randprogramma
2 mrt 2024
119
102
Berlijn is top ja, maar inderdaad een stukje uit de richting. We woonden er tot voor kort vlakbij maar zijn inmiddels verhuisd naar de andere kant van het spoor, dus komen er nu minder snel. Bij The Cat's Back kom ik ook graag, alleen verbaas ik me altijd over de bierprijzen daar. Ik snap dat ze veel Amerikaanse import hebben maar ze zijn daar net iets te ver mee.
Ja altijd al zo geweest sinds het beging jammer genoeg, het eten daar tegen is prima prijs voor wat je krijgt en ze proberen echt wel iets leuks neer te zetten kwa menu voor roadburn de afgelopen 2 jaar
 

residentalien

Randprogramma
2 mrt 2024
119
102
Nog wat offroad namen, de Svart showcase blijft denk bij de luister sessie en Q&A

Gomer Pyle, Bonglord en Radeloos///Ziedend naar LOC
Yantras, Fellatio en Richie Dagger naar cul de sac
PRSPCT nacht namen, nog niet op de offroad site wel op die van smederij: Adamant Scream vs Lucy Furr, Slave To Society, DJ Hidden. Tickets voor 6,50 geen idee of dit gratis of niet wordt
 

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
214
186
PRSPCT nacht namen, nog niet op de offroad site wel op die van smederij: Adamant Scream vs Lucy Furr, Slave To Society, DJ Hidden. Tickets voor 6,50 geen idee of dit gratis of niet wordt
Ik had gelezen dat PRSPCT op vrijdag en zaterdag is. Waarbij de vrijdag met bovenstaande namen is en dus tegen betaling, zaterdag gratis toegankelijk en als onderdeel van offroad. De namen op vrijdag vind ik ook wel beter moet ik zeggen, al zijn Limewax en Dolphin ook niet de minste namen. Maar goed, zal er zelf toch niet komen gezien de tijdstippen. Als ik nou in Tilburg verbleef zou een Adamant Scream vs Lucy Furr of DJ Hidden wel leuk zijn geweest zo in de late uurtjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: residentalien

residentalien

Randprogramma
2 mrt 2024
119
102
Ik had gelezen dat PRSPCT op vrijdag en zaterdag is. Waarbij de vrijdag met bovenstaande namen is en dus tegen betaling, zaterdag gratis toegankelijk en als onderdeel van offroad. De namen op vrijdag vind ik ook wel beter moet ik zeggen, al zijn Limewax en Dolphin ook niet de minste namen. Maar goed, zal er zelf toch niet komen gezien de tijdstippen. Als ik nou in Tilburg verbleef zou een Adamant Scream vs Lucy Furr of DJ Hidden wel leuk zijn geweest zo in de late uurtjes.
Ah kijk dat maakt het begrijpelijker en logisch, het is allemaal weer matig terug te vinden weer.
 

Tinus101

Dagopener
21 nov 2022
524
591
De offroad site heeft wat tips ook https://roadburn.com/offroad/ en wat boven wordt gezegd

Even snel uit mijn hoofd, mijn smaak is niet geweldig maar toch een poging tot

Xu Noodle Bar is goed, snel, (redelijk) goedkoop en zit op de Heuvel dus precies tussen 013 en de Koepelhal. Zit wel stampen vol altijd dus reserveren is altijd een goed idee als je een tijd weet maar de helft van de zaak is altijd open voor walk-ins.

Als je snel iets moet binnen stouwen frietboetiek zit aan het beging van het winkel centrum en heeft de beste friet van het centrum en omtrek

The Cat's Back zit wat verder maar is prima te doen, 'dive-bar' met keuken hebben vaak een roadburn menu wat vorig jaar goede smash burgers waren. Niet altijd even snel met serveren(hangt echt van de dag af) dus neem dat mee)

Gember & Sereh heeft een aantal jaar met een foodtruck gestaan wat OK was. Het restaurant zelf zit op de korte heuvel is beter

Cafe stoffel ook op de korte heuvel heeft prima bar food dat best goed vult

Faja Lobi voor goed Surinaamse eten ook broodjes.


Als je een fiets hebt/zin om te lopen/wilt lunchen op de Korvel zitten Berlijn ('buurt-cafe' met uitstekende keuken) en Dwars de hippe hot dog plek
Ga zelf niet naar Roadburn maar woon in Tilburg en zou als tip een frietje halen bij Bram Ladage. Zit op een kleine 3 minuten lopen van 013 af en je krijgt er echt een lekkere portie
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.638
11.395
Nieuws. Jammerlijk nieuws wel, want Broeder Dieleman is echt een waardeloze vervanger. Mag ik dat vinden? Vast wel :)
We’re sad to announce that John Francis Flynn has had to withdraw from playing Roadburn due to a medical issue.
As per his management: “John is unable to perform at Roadburn due to a serious, ongoing issue with his back. He has been advised not to travel. John is gutted to be missing more concerts but it will help with a full recovery”
We send him lots of love and strength and hope to welcome him to Roadburn in the future.
Stepping into the slot will be broeder Dieleman, who will perform his distinctive, evocative folk songs, including tracks from his latest release ‘Oh mijn ziel’ (‘Oh My Soul’) alongside Baby Dee. Whether this will be your first experience of broeder Dieleman’s music, or you are a return visitor to his pastoral offerings, there is something special in store.
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.382
5.079
Ja matig, derde jaar ook al achter elkaar voor Dieleman? Al had ik ook Agriculture op mijn schema staan.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.766
2.349
Iemand heeft de clashfinder bijgewerkt met de boodschap: "Adding secret show after Chelsea Wolfe, as noted in the booklet".

Geen idee of het boekje al ergens te vinden is, maar vorig jaar werden er ook al bij voorbaat vraagtekens in gezet en er is nog ruimte na Chelsea Wolfe in de Main.

Boekje inmiddels hier: https://roadburn.com/booklet/
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.766
2.349
Uit het boekje:
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1712848262648.jpg
    FB_IMG_1712848262648.jpg
    60,3 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.382
5.079
Haha mooi, ik ben benieuwd. Kan alleen op dit festival he, gewoon na de headliner nog een secret act even neer zetten. Ik ga zeker even spotten.
 

residentalien

Randprogramma
2 mrt 2024
119
102
Kleine toevoeging aan offroad met cats back namen

BHPL – 18 april – 21:00 – 21:45
Dit Nederlandse duo heeft een actief verleden in verschillende hardcore- en metalbands. Omdat ze daarnaast een gedeelde interesse hadden in donkere elektronische muziek, werd BHPL geboren. Met invloeden variërend van DAF tot Swans en Sarin begon het duo rauwe en schurende elektronische muziek te maken; zwaar gefocust op beukende ritmes en rauwe baslijnen, afgewerkt met veel distortion.

Raderkraft – 18 april -22:30 – 23:15
Zijn live-act wordt omschreven als rauw, hard en dansbaar. Koude maar melodieuze electro invloeden worden gecombineerd met catchy hooks op het up-tempo ritme van 80s punk. Zijn sound werd onlangs treffend in een recensie omschreven als een moderne kruisbestuiving tussen het Duiste DAF en het Belgische Arbeit Adelt! Gewapend met pulserende drumbeats, stuwende baslijnen en Nederlands/Duitse vocalen neemt Raderkraft je mee van die Autobahn tot diep in de melkweg!

The Cat’s Offroad Block Party – 21 april -14:00 – 20:00
In samenwerking met Maìz organiseert The Cat’s Back een gezellige middag vol fijne muziek en heerlijke taco’s. DJ Flamboyant draait alternatieve tunes op het zonnige terras.

Tof Raderkraft is erg leuk

Eet tips zijn ook uitgebreid met wat Roadburn kortingen!
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

residentalien

Randprogramma
2 mrt 2024
119
102
nog een ding; dit is het eerst in tig jaar dat ik weer een volle roadburn pak en is het nog steeds rijen voor de deuren. Afgelopen jaren vond ik het veel minder worden maar heb wat krappe dingen kwa tijd in de NEXT bijvoorbeeld en dat was vroeger altijd een drama om binnen te komen(ook al is dat sindsdien uitgebreid, de roadburn's dat de Batcave/stage01 er nog was waren ervaringen die ik nog mee draag dagelijks). Paradox is eentje waar je altijd goed op tijd moet zijn maar Tereminal/main zijn zo groot dat je praktisch er binnen kunnen lopen.

Vraag me alleen af of Hall Of Fame, Next of the engine room er nog steeds goed op tijd ervoor moet zijn .
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken