Korte recap dag 1 vanuit de trein:
Begonnen bij Hexvessel, viel een beetje tegen, kon er niet helemaal inkomen. Maar het was niet verkeerd. Toen nog even naar Sunrise Patriot Motion, best leuk! Maar weer vroeg weg om de hele set van Wiegedood mee te pakken. Bijzondere ervaring, vond het ook zeker wel mooi. Alleen had enige hoofdpijn en kan niet zeggen dat ik de film helemaal kon volgen. Maar heb achteraf nog het plot gelezen en dat verduidelijkte al een boel.
Toen Arms and Sleepers meegepakt, zoals Teun eerder al zei: klinkt prettig maar niet heel bijzonder. Scalers had ik eerder al vermeld, maar dit was precies wat ik nodig had na de set van Arms and Sleepers. Toen even wezen eten en op tijd bij clipping. gaan staan voor mijn set van de dag. Fenomenaal. Counterfeit Madison voegde ook veel toe aan het optreden. Vandaag ook zeker weer aanwezig!
Snel naar White Ward gerend om daar vervolgens 20 minuten in de rij te staan, maar dat was het wel waard. Ondanks het ontbreken van de live sax, was het alsnog heel sterk. Vervolgens op hoog tempo weer naar Chelsea Wolfe gelopen, hier moet ik mij helaas toch wel deels bij JK79 aansluiten. Kon er op het begin heel moeilijk inkomen, stem verdween voor mijn gevoel een beetje tussen alle instrumenten. Naar mate het vorderde werd dit gelukkig wel beter. Maar als je dan de laatste twee nummers zonder band hoort, realiseer je je wat een fantastische muzikant ze eigenlijk ook is. Uiteindelijk met alles bij elkaar toch wel een prima optreden, maar mijn verwachtingen lagen toch net iets hoger.
Nog afgesloten met een stukje Thantifaxath wat zeker vermakelijk was, maar dit waren een 2-3 nummers dus een heel goed oordeel kan ik niet geven. Throwing Bricks stond helaas een te lange rij en 10 minuten Backxwash had ook niet veel zin ivm laatste trein. Dus toen nog een plaat gekocht en naar huis gegaan.
1. Clipping.
2. White Ward
3. Scaler
4. Chelsea Wolfe
5. Thantifaxath
6. Wiegedood
7. Sunrise Patriot Motion
8. Arms and Sleepers
9. Hexvessel
Edit: De Dutch disease was zeker wel merkbaar ja. Vooral bij clipping. waren er een paar heel erg stoned constant luidruchtig aan het lachen, terwijl Daveed voor zijn leven staat te rappen op een relatief stille beat. Echt strontvervelend.