Roadburn 2024

residentalien

Randprogramma
2 mrt 2024
119
102
Eerste namen voor de terugkeer van gratis programmering offroad ook:
*Yama reunie in buitenbeentje
*Ramses3000 donderdag avond in de Pont
*zaterdag avond/nacht PRSPCT avond in de Smederij nog geen namen zover ik kan zien
*Middag Svart Records in NWE vorst nog zonder acts maar wel een luister partij voor de nieuwe Kati Rán en een interview
*Docile Bodies, Vonder, Dead Duck, Thristle sifter op de camping
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.638
11.395
Wacht even, wacht even, wacht even. Een middagje Svart Records? Ik zie heel veel kansen voor Kairon; IRSE!
 
  • Geweldig
Waarderingen: Mark's Kal

residentalien

Randprogramma
2 mrt 2024
119
102
Wacht even, wacht even, wacht even. Een middagje Svart Records? Ik zie heel veel kansen voor Kairon; IRSE!
Zover hebben ze het vooral over 'mensen van het label ontmoeten' etc etc maar ik zie dit ook wel gebeuren want dit lijkt wel erg kalig zo. De NWE Vorst is ook een prima locatie voor muziek zie recent murf/murw en in het verleden incubate
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

residentalien

Randprogramma
2 mrt 2024
119
102
Tijd schemas volgende week trouwens is net eruit gestuurd in een 'guide through roadburn' waar ze de lineup doornemen. Leuk als je nog wat namen niet kent/gaten gaat vullen in je schema
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.638
11.395
't Is ook niet alsof het een klein slagveld is, het is een waar bloedbad. Echt heel veel clashes (>tien minuten) en ik ga (voorlopig) nog geen eens. Ik heb een bloedhekel aan festivals.

Donderdag:
Wiegedood - Mirusi Mergana
Arms and Sleepers - Seán Mulrooney
Seán Mulrooney - UBOA
Lord Spikeheart - Spill Gold
Chelsea Wolfe - Thantifaxath (en dan slaan we die vijf minuten van SG en CW nog even over).

Vrijdag:
Fluisteraars - Mat McNerney
Blood Incantation - MIAUX
Blood Incantation - Lucy Kruger & the Lost Boys
DOOL - Hedvig Mollestad Trio
Xiu Xiu - Hedvig Mollestad Trio
HEALTH - clipping - Tusmørke - Pruillip (wtf...)
Patriarchy - Stormo - Echoes of Zoo (ook... kolere)

Zaterdag:
UBOA - Ottla - Richard Dawson
Richard Dawson - Birds in Row
Birds in Row - Lankum
Lankum - Ni
Ni - Ragana
Blood Incantation - Kavus Torabi - Raw Fish's Heavy Jazz Jam - HIDE (wederom wtf...)

Zondag:
Laster - Habitants
Die Wilde Jagd & Metropole Orkest - Verwoed
Verwoed - Neptunian Maximalism
Grails - deathcrash
Fluisteraars - JeGong
The Jesus and Mary Chain - UBOA
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.766
2.349
  • Poeh die zaterdag is echt stampvol. Vooral de Birds in Row - Lankum clash is zuur...
  • Zondag baal ik van de clash tussen TJAMC en Bevis Frond. Daarnaast is het vrij irritant dat de Terminal en de Hall of Fame tegelijkertijd zijn. Door de afwezigheid van de Engine Room loop je anders elke keer een heel eind op-en-neer.
  • Vrijdag kan ik pas vanaf 17u en dat levert toch al het missen van Fluisteraars, Benefits, Fuck Money, Ragana & Drowse en deels Home Front op
  • Donderdag start jammer genoeg wel heel langzaam. Tot Arms & Sleepers veel namen die ik al ooit gezien heb of weinig interesse in heb

Grove planning:
Donderdag
1710940562774.png
Vrijdag
1710940690197.png
Zaterdag
1710940714572.png
Zondag

1710940762055.png
 
Laatst bewerkt:
  • Verdrietig
Waarderingen: wenteldave

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
214
186
Juist de Blood Incantation set waar ik graag bij zou willen zijn, is op zaterdag als mijn laatste trein al is geweest. En dan ook nog eens tegelijk met Frail Body, dus die moet ik ook missen. En dan wel de Khanate set primetime waar ik i.v.m. het volume mogelijk niet heen durf (ga het wel even aanhoren), met weinig daar tegenover (oké, de dingen die er tegenover staan heb ik ook nog niet geluisterd). Lankum en Birds in Row ook echt een verschrikkelijke clash. Chelsea Wolfe en Thantifaxath zelfde verhaal.

Verder vanavond even rustig naar kijken, maar dit zijn met een snelle blik even de ergste.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: wenteldave

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.382
5.077
Donderdag: Hexvessel performing Polar Veil > Wiegedood performing the live soundtrack to A Page of Madness > Uboa, Inter Arma, White Ward, Chelsea Wolfe
Vrijdag: Benefits > Ragana & Drowse present The Ash from Mount Saint Helens > Miaux > Blood Incantation performing Timewave Zero > Forest Swords > King Yosef > Xiu Xiu presents The Police Bear Such Resembiance To Those They Pursue > Health > Pruillip > Albert Jupiter
Zaterdag: Knoll > Couch Slut performing You Could Do It Tonight > Deepsky > Agriculture > Richard Dawson
Birds In Row performing Gris Klein > Lana Del Rabies > Khanate > Full FEarth > Blood Incantation A Career spanning set of their metal catalogue
Zondag: Laster > Use Knife > Verwoed performing the Mother > Neptunian Maximalism resent Le Sacre Du Soleil Invaincu > Devil Master > Fluisters / JeGong > Jesus & Mary Chain > Dödsrit > Cloakroom

Dit gaat hem hier worden.
 
  • Geweldig
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.638
11.395
Waar missen we de geheime slots?
Op donderdag na Chelsea Wolfe op de main. Zou me niet verbazen als dat toch alsnog Bell Witch gaat zijn, aangezien ze die dag vrij zijn en de dag ervoor in de Effenaar spelen. Op dezelfde dag heb je dan ook nog na White Ward een heel grote spot.

Op vrijdag in Hall of Fame tijdens Xiu Xiu en Hedvig Mollestad. Misschien nog net daarvoor in Paradox als ze er zin in hebben. Voor de rest zie ik niet al te veel ruimte. Ja, alleen voor de eerste acts op main, maar dat lijkt me heel onwaarschijnlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Indiaantje89

residentalien

Randprogramma
2 mrt 2024
119
102
Lankum kan gelukkig in Utrecht nog voor mij voor de rest wordt het veel rennen

3 keer UBOA ook kan altijd nog omgewisseld worden maar komen allemaal goed uit en speelt heel weinig live+wil het graag live zien


Donderdag

Hexvessel >Infinity Ring >Body Void ?> UBOA>Clipping>Spill Gold>Chelsea Wolfe>Throwing Bricks>Eye Flys


Vrijdag

benefits>Regina & Drowse>Fuck Money>Death Goals>Deaf Club>Forrest Swords stukje>Xiu Xiu>Health>Clipping>Partirachy


Zaterdag

Couch Slut>Sun Rot>Argiculture of John Fracnis Flyn>UBOA>Birds in a Row>Ragana>Dworse of Cult Leader>Frail Body


Zondag:

Use Knife> Maximalism>Grails>Hilary Woods>Jesus and the mary chain>UBOA>Clockroom of Gros Coeur
 

residentalien

Randprogramma
2 mrt 2024
119
102
en voor de camping
Wednesday April 17
12.00 – 19.00 Goolse Groeve | 60’s 70’s vinyl set

Thursday April 18
9.00 – 10.00 Le INIT | Snooze set
10.00 – 14.00 Le INITDJ set

Friday April 19
9.00 – 10.00 Goolse Groeve | Snooze set
9.00 – 12.00 Goolse Groeve | Psychedelic vinyl set
12.00 – 12.45 ENMA | LIive on stage
13.15 – 14.00 Docile Bodies | Live on stage

Saturday April 20
09.00 – 10.00 Goolse Groeve | Snooze Set
10.00 – 12.00 Railroad Radiow | Heavy vinyl set
12.00 – 12.45 VONDER | Live on stage
13.15 – 14.00 Dead Duck | Live on stage

Sunday April 21
09.00 – 10.00 Le INIT | Snooze set
10.00 – 12.00 Le INIT | DJ Set
12.00 – 12.45 Thistle Sifter | Live on stage
13.15 – 14.00 The Ax Effect | Live on stage
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.766
2.349
Waar missen we de geheime slots?
Heb hem even naast de timetable van vorig jaar gelegd (incl. secret shows toen) en zie de volgende verschillen/gaten:
  • Donderdag om 23.40 in Hall of Fame (nu niks na 23.10)
  • Donderdag om 23.30 in Main (nu niks na 22.30), hoewel dat toen ook geen volle zaal was
  • Vrijdag om 1.45 in Next (nu niks na 0.50), maar dat was toen ook vrij uniek met Sierra
  • Vrijdag rond 19.50 in Hall of Fame (nu een heel gat)
  • Vrijdag rond 18.00 in Paradox (destijds ook maar 3 acts, maar zit nu wel een gat)
  • Zondag voor Die Wilde Jagd in Main (destijds 5 acts, maar eerste begon ook om 15u)
Verder stonden er vorig jaar zondag in de Next meer acts, maar Neptunian Maximalism speelt nu gewoon lang. Op zaterdag stond er in Paradox meer, maar er is nu ook geen duidelijk gat.

Ik verwacht in het hoofdprogramma eigenlijk maximaal 2 secret sets (vorig jaar Bell Witch, Have a Nice Life en Zulu in de grootste 5 zalen). Misschien dat er op de offroad locaties wat extra shows plaatsvinden. Er zijn al wat shows bekend, maar ik kan me voorstellen dat er nog ruimte over is.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.638
11.395
't Is ook niet alsof het een klein slagveld is, het is een waar bloedbad. Echt heel veel clashes (>tien minuten) en ik ga (voorlopig) nog geen eens. Ik heb een bloedhekel aan festivals.

Donderdag:
Wiegedood - Mirusi Mergana
Arms and Sleepers - Seán Mulrooney
Seán Mulrooney - UBOA
Lord Spikeheart - Spill Gold
Chelsea Wolfe - Thantifaxath (en dan slaan we die vijf minuten van SG en CW nog even over).

Vrijdag:
Fluisteraars - Mat McNerney
Blood Incantation - MIAUX
Blood Incantation - Lucy Kruger & the Lost Boys
DOOL - Hedvig Mollestad Trio
Xiu Xiu - Hedvig Mollestad Trio
HEALTH - clipping - Tusmørke - Pruillip (wtf...)
Patriarchy - Stormo - Echoes of Zoo (ook... kolere)

Zaterdag:
UBOA - Ottla - Richard Dawson
Richard Dawson - Birds in Row
Birds in Row - Lankum
Lankum - Ni
Ni - Ragana
Blood Incantation - Kavus Torabi - Raw Fish's Heavy Jazz Jam - HIDE (wederom wtf...)

Zondag:
Laster - Habitants
Die Wilde Jagd & Metropole Orkest - Verwoed
Verwoed - Neptunian Maximalism
Grails - deathcrash
Fluisteraars - JeGong
The Jesus and Mary Chain - UBOA
Denk dat dit 'm uiteindelijk zou worden. Misschien dat ik nog een dagje doe, alleen lastig kiezen welke dat dan zou zijn.

Donderdag:
Hexvessel (Performing Polar Veil) > The Infinity Ring > Wiegedood (Performing the Live Soundtrack to A Page of Madness) > Seán Mulrooney > ? > Brigid Mae Power > clipping. > Spill Gold > Chelsea Wolfe > Thantifaxath

Ik realiseer me nu trouwens pas dat SCALER het vroege Scalping is. En een clash gemist, zie ik: Brigid Mae Power vs. Inter Arma.

Vrijdag
Benefits > Ragana & Drowse (Present The Ash Amount From Saint Helens) > Mat McNerney (Presents Music for Gloaming: A Nocturne by the Hexvessel Folk Assembly) > Blood Incantation (Performing Timewave Zero) > Forest Swords > DOOL (Performing The Shape of Fluidity) > Xiu Xiu (Presents The police bear such resemblance to those they pursue) > HEALTH > Tusmørke > Echoes of Zoo > Patriarchy

Xiu Xiu is toch iets zeldzamer dan Hedvig Mollestad, hoe goed die laatste ook is. Ook hier blijkbaar Albert Jupiter gemist: luistert lekker weg.

Zaterdag
KNOLL > Coach Slut (Performing You Could Do It Tonight) > Annelies Monsoré > Kavus Torabi (Presents Lion of the Lord's Elect) > TAKH > Ottla > Birds in Row (Performing Gris Klein) > Ni > Khanate > Raw Fish's Heavy Jazz Jam > HIDE

Lankum vs. Birds in Row doet echt pijn in al m'n vezels, zeker omdat het Gris Klein is. Allebei nog nooit gezien (wat ik bij BiR best knap vind), maar dan koop ik gewoon een ticket voor Lankum in Tivoli. Ken ook weinig van Khanate (en is niet helemaal mijn muziek), maar zo'n lange afwezigheid is altijd goed om mee te maken.

Zondag
Laster (Performing Andermans Mijne) > Die Wilde Jagd With Metropole Orkest (Performing Lux Tenera - A Rite of Joy) > Neptunian Maximalism (Present Le Sacre du Soleil Invaincu) > deathcrash > Grails > Fluisteraars > The Jesus and Mary Chain > UBOA (CALM DOWN) > Cloakroom

Overlap tussen deathcrash en Grails is ook knap lastig, maar beide moet net aan lukken. Cloakroom en Gros Coeur ook pas net opgezet en da's een clash geworden. Denk dat het weekend toegankelijk afsluiten met Cloakroom dan wel op z'n plaats is.
 

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
214
186
Donderdag:
Hexvessel > Sunrise Patriot Motion ? > Wiegedood > Uboa ? > Inter Arma ? > clipping. > White Ward > Chelsea Wolfe > rennen naar Thantifaxath > stukje Throwing Bricks

Vrijdag:
?? > Fluisteraars > ?? > Blood Incantation > Forest Swords > ?? > Xiu Xiu > Health > clipping. > misschien nog een kijkje nemen bij Royal Thunder

Zaterdag:
Knoll > Couch Slut > ?? > Agriculture > Uboa > Torpor? > Birds in Row ...... voor een 10 minuten? of 20? ik weet het niet. > Lankum > rennen naar ni (terwijl het waarschijnlijk regent voor een Paradox die al lang vol zal zijn) > Khanate ? > Cult Leader > huilend naar trein lopen i.v.m. Blood Incantation en Frail Body missen

Zondag:
Laster > Use Knife ? > Die Wilde Jagd ? > Neptuniam Maximalism > Devil Master ? > Grails > Fluisteraars > The Jesus and Mary Chain > Dödsrit > Cloakroom

Ik heb echt nog heel wat in te luisteren. Maar dat kan gelukkig nu iets gerichter doordat de timetable er is. ?? = nog geen idee. ? bij artiest is nog verre van zeker.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.295
3.893
Donderdag:
Wiegedood - Body Void - Scaler - Inter Arma - White Ward - Chelsea Wolfe

Vrijdag:
Blood Incantation - Dool - Xiu Xiu - Health - Royal Thunder

Zaterdag:
Takh - Birds in Row - Lankum - Khanate - Blood Incantation

Zondag:
Die Wilde Jagd - Neptunian Maximalism - Grails - The Jesus and Mary Chain - Dödsrit

Laat me verder verrassen door secret shows en mogelijke nieuwe ontdekkingen.
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
506
1.243
Donderdag:
Hexvessel - Inter Arma/ Brigid Mae Power - White Ward - Chelsea Wolfe - Royal Thunder - Eyes Flys

Vrijdag:
Ragana & Drowse - Mat McNerney - Home Front - Lucy Kruger & The Lost Boys - Forest Swords - Dool - Hedvig Mollestad Trio - Royal Thunder

Zaterdag:
Annelies Monsere - Agriculture/ John Francis Flynn/ Takh - The Keening - Lankum - Ragana - Drowse - Blood Incantation

Zondag:
Habitants - Die Wilde Jagd/ Verwoed - Hilary Woods - Dödsrit - Cloakroom

En dan op zaterdag ook nog Svart records inpassen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.382
5.077
Ik heb eerlijk gezegd best veel pendelmomenten dit jaar van de 013 naar Spoorzone. Ook veel dingen in de NEXT dit jaar, waar ik vorig jaar weinig ben geweest (uiteraard wel bij Have A Nice Life).

Heeft er iemand nog goede eettips rond Roadburn in de stad?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken