Lowlands 2024

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.598
2.076
Vertel @sjakie en @mgbss? Is namelijk wel een act waar ik benieuwd naar ben.

Hij heeft wat anarchistische trekjes (anti-establishment, als je het ook zo kan noemen, nomenclaturen kan weleens wat verschillen).

Beste voorbeeld wat ik mij zo even voor de geest kan halen was zijn uitspraak m.b.t. Elvis Presley:
- Who here likes Elvis Presley?
- Yeah? Well we hate him, he stole our music and he is a racist biggot who died shitting on the toilet.


Persoonlijk vind ik het altijd wel tof als een muzikant zich ergens hard voor maakt wat niet als een gehele act aanvoelt.
Vooral ook lachend dit beweren vond ik erg onsmakelijk. Nou ken ik Elvis als artiest niet zo goed, maar ik ben na het concert uit nieuwsgierigheid toch even gaan zoeken. Ik kon weinig bronnen vinden die deze bewering echt sterk maakten.
En het muziek stelen vind ik ook een vrij belachelijk standpunt. Ten eerste omdat Elvis volgens mij uitgesproken bewondering had voor enkele zwarte grootheden in die scene. Ten tweede omdat een genre koppelen aan huidskleur, juist iets is wat ze willen bestrijden toch?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.410
1.090
Vooral ook lachend dit beweren vond ik erg onsmakelijk. Nou ken ik Elvis als artiest niet zo goed, maar ik ben na het concert uit nieuwsgierigheid toch even gaan zoeken. Ik kon weinig bronnen vinden die deze bewering echt sterk maakten.
En het muziek stelen vind ik ook een vrij belachelijk standpunt. Ten eerste omdat Elvis volgens mij uitgesproken bewondering had voor enkele zwarte grootheden in die scene. Ten tweede omdat een genre koppelen aan huidskleur, juist iets is wat ze willen bestrijden toch?
Okay, best lastig wat ik hiervan ga vinden. Is het met een knipoog of is dit echt zijn overtuiging. Leven en laten leven is mijn motto, maar dat is makkelijk gezegd vanuit mijn standpunt. Geen idee hoe hij dat ziet of voelt. Het maakt het voor mij eigenlijk alleen maar interessanter om te gaan kijken. Hoewel ik van mijzelf weet dat ik totaal afknap op bands die met het vingertje wijzen, wil ik dit toch zelf ervaren. (Als het blokkenschema het toelaat 🤣).
 
  • Leuk
Waarderingen: jaigalaar

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.598
2.076
Okay, best lastig wat ik hiervan ga vinden. Is het met een knipoog of is dit echt zijn overtuiging. Leven en laten leven is mijn motto, maar dat is makkelijk gezegd vanuit mijn standpunt. Geen idee hoe hij dat ziet of voelt. Het maakt het voor mij eigenlijk alleen maar interessanter om te gaan kijken. Hoewel ik van mijzelf weet dat ik totaal afknap op bands die met het vingertje wijzen, wil ik dit toch zelf ervaren. (Als het blokkenschema het toelaat 🤣).
Ik zou zeggen; vooral gaan kijken en je eigen conclusie trekken 😄
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.360
1.813
Hij heeft wat anarchistische trekjes (anti-establishment, als je het ook zo kan noemen, nomenclaturen kan weleens wat verschillen).

Beste voorbeeld wat ik mij zo even voor de geest kan halen was zijn uitspraak m.b.t. Elvis Presley:
- Who here likes Elvis Presley?
- Yeah? Well we hate him, he stole our music and he is a racist biggot who died shitting on the toilet.


Persoonlijk vind ik het altijd wel tof als een muzikant zich ergens hard voor maakt wat niet als een gehele act aanvoelt.
Ik heb ze één keer live gezien en ik vond het erg vermakelijk. Enorm veel energie.

Geen idee of hij tussendoor heeft zitten kletsen en zo ja waarover, vaak versta je nauwelijks wat er geroepen wordt tussen nummers door.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Novis95

Campingartiest
11 mei 2023
87
226
Tja. Er zijn genoeg bands en artiesten met wie ik het op politiek of filosofisch vlak niet eens ben. Dat hoeft voor mij ook niet om de muziek, de boodschap of de liveshow te waarderen. Ik vind het vaak juist wel cool als iemand zo gepassioneerd is over een standpunt, boodschap of verhaal, omdat dit het zo veel persoonlijker maakt en een stukje 'achtergrond' geeft bij de muziek van een artiest. Zeker in de genres die ik tof vind zitten nogal wat artiesten met meningen of boodschappen die ik zelf niet 1-2-3 zou onderschrijven, maar dat maakt het voor mij juist interessant. Ik heb in ieder geval nog nooit persoonlijk aanstoot genomen aan uitspraken van een artiest.
 

jaigalaar

Campingartiest
18 feb 2020
62
59
Okay, best lastig wat ik hiervan ga vinden. Is het met een knipoog of is dit echt zijn overtuiging. Leven en laten leven is mijn motto, maar dat is makkelijk gezegd vanuit mijn standpunt. Geen idee hoe hij dat ziet of voelt. Het maakt het voor mij eigenlijk alleen maar interessanter om te gaan kijken. Hoewel ik van mijzelf weet dat ik totaal afknap op bands die met het vingertje wijzen, wil ik dit toch zelf ervaren. (Als het blokkenschema het toelaat 🤣).
Ach ja, zoals ik al zei, vind het altijd wel leuk als een band ook probeert een boodschap over te brengen. De ene keer snijd het hout, de andere keer slaat t de plank mis.

Ben na aanleiding van de, in mijn ogen, geweldige show van hen op DTRH ook naar de Melkweg show geweest en dat was een groot feest. Dus zeker een aanrader!
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en Novis95

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
486
835
Verwachten jullie überhaupt dat er nog middelgrote namen zoals Fontaines DC aangekondigd worden?
Als ik naar de aankondiging kijk van vorig jaar zaten er niet echt meer van dat soort namen in de laatste twee drops van nieuwe namen (Eind mei en halverwege juli). Vooral veel Nederlandse inbreng met o.a. de jeugd van tegenwoordig, John Coffey en Sophie Straat.
 

peter Molenaar

Playlistbediener
4 aug 2023
18
20
Verwachten jullie überhaupt dat er nog middelgrote namen zoals Fontaines DC aangekondigd worden?
Als ik naar de aankondiging kijk van vorig jaar zaten er niet echt meer van dat soort namen in de laatste twee drops van nieuwe namen (Eind mei en halverwege juli). Vooral veel Nederlandse inbreng met o.a. de jeugd van tegenwoordig, John Coffey en Sophie Straat.
Bakar en Cordea zaten ook nog in die laatste drop. Beide niet gezien maar zijn toch nog wel redelijk formaat namen.
 
  • Leuk
Waarderingen: wsslvrwrt

jaigalaar

Campingartiest
18 feb 2020
62
59
Verwachten jullie überhaupt dat er nog middelgrote namen zoals Fontaines DC aangekondigd worden?
Als ik naar de aankondiging kijk van vorig jaar zaten er niet echt meer van dat soort namen in de laatste twee drops van nieuwe namen (Eind mei en halverwege juli). Vooral veel Nederlandse inbreng met o.a. de jeugd van tegenwoordig, John Coffey en Sophie Straat.
Verwacht niet veel nieuwe grote namen meer behalve vervanging voor Maribou State en Denzel Curry, maar dat zullen wellicht ook al binnenlandse artiesten zijn.

In jouw rijtje verwacht ik Prins S en de geit in ieder geval nog wel.
 

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
373
309
Verwacht niet veel nieuwe grote namen meer behalve vervanging voor Maribou State en Denzel Curry, maar dat zullen wellicht ook al binnenlandse artiesten zijn.

In jouw rijtje verwacht ik Prins S en de geit in ieder geval nog wel.
Is er een kans voor Hiqpy? Of is zelfs voor dit soort namen geen overlap met BKS mogelijk?
 

ZiggyStardust93

Campingartiest
21 feb 2023
50
57
Ik hoop in de laatste batch nog een van deze namen te vinden (of in die strekking): DITZ (!!), Egyptian Blue, Heartworms, Protomartyr, Wednesday, Beige Banquet, Chalk, en van Nederlandse bodem HOOFS en Bowl.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: fiesta en teunajax

rrr

Playlistbediener
5 feb 2023
35
50
Wie staan er op de Alpha en kunnen we daar nog een (waarschijnlijk Nederlandse) naam verwachten? Ik kom in ieder geval tot dit lijstje:

Zeker:
Noord Nederlands Orkest, Fred Again.., QOTSA, Goldband, IDLES, Peggy Gou, Nas, Froukje, Jorja Smith

Goed mogelijk:
Skrillex, Big Thief, vervanger Denzel Curry, Sampha, Teddy Swims, Roisin Murphy, Jungle by Night, Sugababes (?)

Heel misschien (maar ik denk Bravo):
Inhaler, J Hus, Soulwax

In principe kan je hier dus de Alpha al wel mee vullen. Wat denken jullie? En zie ik iemand over het hoofd?
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
486
835
Wie staan er op de Alpha en kunnen we daar nog een (waarschijnlijk Nederlandse) naam verwachten? Ik kom in ieder geval tot dit lijstje:

Zeker:
Noord Nederlands Orkest, Fred Again.., QOTSA, Goldband, IDLES, Peggy Gou, Nas, Froukje, Jorja Smith

Goed mogelijk:
Skrillex, Big Thief, vervanger Denzel Curry, Sampha, Teddy Swims, Roisin Murphy, Jungle by Night, Sugababes (?)

Heel misschien (maar ik denk Bravo):
Inhaler, J Hus, Soulwax

In principe kan je hier dus de Alpha al wel mee vullen. Wat denken jullie? En zie ik iemand over het hoofd?
Denk dat die eerste rij inderdaad allemaal in de Alpha staan, Teddy Swims, Jungle by night en Sugababes ook.

Inhaler zou ik wel gek vinden in de Alpha. Vind het sws gek dat ze zo hoog staan op de line-up.
Edit: zie nu pas dat Inhaler een AFAS show heeft gedaan afgelopen jaar. In mijn hoofd was het nogsteeds een band voor Paradiso of 013.
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.769
2.352
Wie staan er op de Alpha en kunnen we daar nog een (waarschijnlijk Nederlandse) naam verwachten? Ik kom in ieder geval tot dit lijstje:

Zeker:
Noord Nederlands Orkest, Fred Again.., QOTSA, Goldband, IDLES, Peggy Gou, Nas, Froukje, Jorja Smith

Goed mogelijk:
Skrillex, Big Thief, vervanger Denzel Curry, Sampha, Teddy Swims, Roisin Murphy, Jungle by Night, Sugababes (?)

Heel misschien (maar ik denk Bravo):
Inhaler, J Hus, Soulwax

In principe kan je hier dus de Alpha al wel mee vullen. Wat denken jullie? En zie ik iemand over het hoofd?
Half Moon Run heeft daar volgens mij al eens gestaan. Confidence Man zou kunnen (denk het niet).
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
486
835
Half Moon Run heeft daar volgens mij al eens gestaan. Confidence Man zou kunnen (denk het niet).
Hoop heel erg dat Half Moon Run niet in de Alpha staat. Denk dat dat volledig doodslaat. Heb ook niet zo'n goed beeld of er veel Lowlandsgangers zijn die Half Moon Run kennen, mijn gevoel zegt, dat dat er niet heel veel zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken