Graspop Metal Meeting 2024

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.248
10.720
Ik dacht tevreden te kunnen zijn met de hele set van Textures en dan het laatste half uur van Kerry King (Slayer blijft gewoon vet). Zie ik dat de beste man vroeg in zijn set Repentless speelt. Voor mij veruit het beste Slayer nummer en zou ik heel lekker op gaan om weer live te zien. Dit wordt een beslissing in het moment, grote kans dat het toch de hele set van KK wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.447
3.009
Nadat het nieuws zich verspreidde dat ik die zaterdag toch wil gaan, heeft een ongelooflijk aardige kerel mij een slaapplaats aangeboden in een huisje vlak bij Graspop. De groep waarmee zij naar Graspop gaan is uiteindelijk kleiner dan gedacht, dus ze hebben een bed over! Dus ja, het is nu enkel een kwestie van een ticket zien te bemachtigen en ik ben erbij!

Ja dat kan ik me goed voorstellen. Ik heb PWD nooit in een zaal gezien, maar het zou mij echt heel erg verbazen als zij dezelfde euforie los zouden krijgen als zij vorig jaar op Graspop deden. Is bijna onmogelijk.
Die kaart komt wel Jamel! Mooi dat je erbij bent! Keep up the Irons!!
 
  • On fire
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Jamel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.825
7.777
Svartsot (of iets vergelijkbaars) is blijkbaar ook een hele unieke boeking, van wat ik laatst zo kon terug vinden, staan ze eigenlijk voornamelijk in Denemarken met zeer zelden een show daarbuiten. Mocht je van het genre zijn, zeker naar toe gaan zou ik zeggen (Koekdoos methode enzo)

@Jamel wel zonde hoor dat je Babymetal toch moet missen ookal heeft de fomo het van je gewonnen 😜
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.441
6.849
Nou, dat hoeft niet, die tickets zijn zo nog te koop. Kan je ook meteen de echte knallers Bruce en Avantasia meepakken!
Donderdag en vrijdag kan ik geen vrij nemen, helaas. Anders was ik wel het hele weekend gegaan.

Maar met een beetje mazzel ben ik wel op tijd op het terrein om DeathByRomy mee te kunnen pakken! Dat schijnt de nieuwe forumfavoriet te zijn, toch?
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.447
3.009
Ik dacht tevreden te kunnen zijn met de hele set van Textures en dan het laatste half uur van Kerry King (Slayer blijft gewoon vet). Zie ik dat de beste man vroeg in zijn set Repentless speelt. Voor mij veruit het beste Slayer nummer en zou ik heel lekker op gaan om weer live te zien. Dit wordt een beslissing in het moment, grote kans dat het toch de hele set van KK wordt.
En Hate Worldwide staat ook op de setlist.
En wat ik op youtube zag van het optreden op Sick New World. Man! Wat was Rain in Blood strak!!!
 
  • On fire
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Joslittel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.825
7.777
Donderdag en vrijdag kan ik geen vrij nemen, helaas. Anders was ik wel het hele weekend gegaan.

Maar met een beetje mazzel ben ik wel op tijd op het terrein om DeathByRomy mee te kunnen pakken! Dat schijnt de nieuwe forumfavoriet te zijn, toch?

Misschien volgend jaar weer, en anders Alcatraz wel
 
  • Winning
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Jamel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.248
10.720
Svartsot (of iets vergelijkbaars) is blijkbaar ook een hele unieke boeking, van wat ik laatst zo kon terug vinden, staan ze eigenlijk voornamelijk in Denemarken met zeer zelden een show daarbuiten. Mocht je van het genre zijn, zeker naar toe gaan zou ik zeggen (Koekdoos methode enzo)

@Jamel wel zonde hoor dat je Babymetal toch moet missen ookal heeft de fomo het van je gewonnen 😜
Ja Svartsot vind ik heel vet klinken! Hoge verwachtingen van hun show als dagopener. Kan memorabel gaan worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en duck

Yyperi

Campingartiest
14 nov 2023
75
146
Finally had the time to check out the timetable and remove some bands from my playlists. But there are still few difficult clashes that I need to solve.

Thursday:
12:00 – 12:45 South Stage: Solence
12:55 – 13:40 North Stage: Dominum
13:50 – 14:40 South Stage: Silverstein
14:50 – 15:35 Metal Dome: Alien Weaponry
(15:40 – 16:25 Jupiler Stage: Bury Tomorrow)
15:50 – 16:40 South Stage: Babymetal
16:30 – 17:20 Metal Dome: Health
16:50 – 17:45 North Stage: Doro
18:15 – 19:05 Metal Dome: Hanabie
19:10 – 20:15 North Stage: Heart
20:05 – 20:55 Metal Dome: Ne Obliviscaris
20:25 – 21:40 South Stage: Megadeth
20:50 – 21:45 Marquee: Crosses
21:50 – 23:20 North Stage: Alice Cooper
23:30 – 01:00 South Stage: Tool
First real clash is Bury Tomorrow vs. Babymetal. I can see BT @Tuska Festival a week later and probably won't ever have a chance to see Babymetal. But between Alien Weaponry and Health in Metal Dome that Jupiler Stage is much easier than South Stage.
The other clash is Ne Obliviscaris vs. Megadeth vs. Crosses. NeO isn't really my kind of music but I'd like to give them a chance. I've seen Megadeth before but they do have some killer songs. And Crosses is probably the most interesting one. I'll probably start with NeO and give them that chance. If they don't work for me then I'll look into Marquee and see what's happening there and then there's always a chance to catch Megadeth's last few songs.

Friday:
12:00 – 12:40 Metal Dome: Until I Wake
12:00 – 12:45 North Stage: Dynazty
12:55 – 13:40 South Stage: Lansdowne
14:00 – 14:45 Jupiler Stage: Drug Church
14:45 – 15:30 Marquee: Borknagar
14:45 – 15:35 South Stage: P.O.D.
14:50 – 15:35 Metal Dome: The Vintage Caravan
16:45 – 17:30 South Stage: Fear Factory
17:45 – 18:35 North Stage: Bruce Dickinson
18:45 – 19:45 South Stage: Avantasia
19:55 – 21:00 North Stage: Electric Callboy

21:10 – 22:10 South Stage: Turnstile
22:20 – 23:50 North Stage: Judas Priest
22:45 – 00:00 Marquee: Pendulum
00:00 – 01:30 South Stage: Five Finger Death Punch

02:30 – 03:30 Metal Dome: In Your Honor – Foo Fighters Tribute Band

Day starts with Dynazty vs. Until I Wake. No idea yet what I'll do. Maybe I let my friends choose. Then there's a three way battle: P.O.D. vs. Borknagar vs. The Vintage Caravan.
Then there's the horror clash I was afraid: Judas Priest vs. Pendulum. I've never seen Priest and this will probably be the last chance. But I'm not sure I'll get another chance with Pendulum either. Probably start with JP from the side and then it's easy to leave to the Marquee and party with Pendulum.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.201
1.256
Finally had the time to check out the timetable and remove some bands from my playlists. But there are still few difficult clashes that I need to solve.

Thursday:
12:00 – 12:45 South Stage: Solence
12:55 – 13:40 North Stage: Dominum
13:50 – 14:40 South Stage: Silverstein
14:50 – 15:35 Metal Dome: Alien Weaponry
(15:40 – 16:25 Jupiler Stage: Bury Tomorrow)
15:50 – 16:40 South Stage: Babymetal
16:30 – 17:20 Metal Dome: Health
16:50 – 17:45 North Stage: Doro
18:15 – 19:05 Metal Dome: Hanabie
19:10 – 20:15 North Stage: Heart
20:05 – 20:55 Metal Dome: Ne Obliviscaris
20:25 – 21:40 South Stage: Megadeth
20:50 – 21:45 Marquee: Crosses
21:50 – 23:20 North Stage: Alice Cooper
23:30 – 01:00 South Stage: Tool
First real clash is Bury Tomorrow vs. Babymetal. I can see BT @Tuska Festival a week later and probably won't ever have a chance to see Babymetal. But between Alien Weaponry and Health in Metal Dome that Jupiler Stage is much easier than South Stage.
The other clash is Ne Obliviscaris vs. Megadeth vs. Crosses. NeO isn't really my kind of music but I'd like to give them a chance. I've seen Megadeth before but they do have some killer songs. And Crosses is probably the most interesting one. I'll probably start with NeO and give them that chance. If they don't work for me then I'll look into Marquee and see what's happening there and then there's always a chance to catch Megadeth's last few songs.

Friday:
12:00 – 12:40 Metal Dome: Until I Wake
12:00 – 12:45 North Stage: Dynazty
12:55 – 13:40 South Stage: Lansdowne
14:00 – 14:45 Jupiler Stage: Drug Church
14:45 – 15:30 Marquee: Borknagar
14:45 – 15:35 South Stage: P.O.D.
14:50 – 15:35 Metal Dome: The Vintage Caravan
16:45 – 17:30 South Stage: Fear Factory
17:45 – 18:35 North Stage: Bruce Dickinson
18:45 – 19:45 South Stage: Avantasia
19:55 – 21:00 North Stage: Electric Callboy

21:10 – 22:10 South Stage: Turnstile
22:20 – 23:50 North Stage: Judas Priest
22:45 – 00:00 Marquee: Pendulum
00:00 – 01:30 South Stage: Five Finger Death Punch

02:30 – 03:30 Metal Dome: In Your Honor – Foo Fighters Tribute Band

Day starts with Dynazty vs. Until I Wake. No idea yet what I'll do. Maybe I let my friends choose. Then there's a three way battle: P.O.D. vs. Borknagar vs. The Vintage Caravan.
Then there's the horror clash I was afraid: Judas Priest vs. Pendulum. I've never seen Priest and this will probably be the last chance. But I'm not sure I'll get another chance with Pendulum either. Probably start with JP from the side and then it's easy to leave to the Marquee and party with Pendulum.
Vergeet niet er rekening mee te houden dat Pendulum nog maar 10 minuten speelt als Priest gedaan heeft eh 😉
Maar misschien is het nu wel de grote "mmmmeeeuuuuh een feestje moet ge volledig meemaken of tis geen feestje" (dat mag een koeienstem gelezen worden) purist in mij die hier spreekt. Met mijn excuses als u die meuh vertaald moet krijgen in Google Translate.
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: MarcoReusel en Yyperi

won666

Support act
17 mei 2019
1.201
1.256
Het valt mij ook vaak op dat enkele leden hier het woord 'als' in de betekenis van 'of' gebruiken, als in: "Ik weet niet als ik vanavond naar dat feestje ga."
Is dat ook iets typisch Antwerps ofzo? 😁
Ik zou dat zo niet zeggen. Ik zou dan zeggen "of dat". Of zou "of" maar "of dat" is duidelijker want "of" kan ook voor een keuze zijn. Als is meer bij een vergelijking. Vind ik. En ja ik woon vlak bij Antwerpen
 

Davidov90

Campingartiest
21 nov 2023
95
162
Toch een paar clashes voor mij:

- Ice Nine Kills en Vola
- A7X, Wolfmother en Kamelot
- P.O.D. en The Vintage Caravan
- Megadeth en NeO
- Limp Bizkit en de Rode Duivels :LOL:
Maar vooral Judas Priest en Pendulum :cautious: (int vet wat het waarschijnlijk wordt)
 

Skut10

Playlistbediener
26 jan 2024
31
45
Voor mij de grootste clashes:

Tool - Cavalera's
Avantasia - Fit For a King
Judas Priest - Pendulum - Biohazard
Architects - Brutus
Avenged Sevenfold
- Wolfmother
Deep purple - Karnivool

In het vet wat het waarschijnlijk gaat worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07 en MarcoReusel

Ceeweb

Campingartiest
1 jun 2023
95
181
Bekijk bijlage 8882
De contaminatie 'uitprinten' kende ik wel, maar deze nog niet 🤣
Volgens onzetaal.nl is uitprinten gewoon normaal taalgebruik:
Uitprinten voelt voor sommige mensen als een fout: als een verhaspeling (contaminatie) van printen en uitdraaien. Toch voegt uit- in uitprinten voor veel andere mensen echt iets toe.
Het komt in het algemeen vaak voor dat aan werkwoorden een voorzetsel wordt toegevoegd. Zo bestaan ook de werkwoordparen testen en uittesten, proberen en uitproberen en scannen en inscannen. Die neiging om een voorzetsel toe te voegen ontstaat door een behoefte aan ‘expressiviteit’ (meer zeggingskracht). Als je bijvoorbeeld een tekst inscant, leg je de nadruk op wat je doet: je legt het onder de scanner en slaat het als bestand op. En als je zegt dat je een rapport hebt uitgeprint, benadruk je dat het rapport als kant-en-klaar leesvoer klaarligt.
Afprinten is dan wel weer een variatie die vooral in Vlaanderen gebruikt wordt, in Nederland vaker afdrukken, maar beide zijn eigenlijk ook voorbeelden van voorzetsel "af" met een werkwoord.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.441
6.139
Volgens onzetaal.nl is uitprinten gewoon normaal taalgebruik:

Afprinten is dan wel weer een variatie die vooral in Vlaanderen gebruikt wordt, in Nederland vaker afdrukken, maar beide zijn eigenlijk ook voorbeelden van voorzetsel "af" met een werkwoord.
Mijn docent Nederlands op de middelbare school was echt allergisch voor die contaminatie, "uitprinten". Dus door haar triggert het mij ook nog steeds. Maar uiteindelijk moet het praktische gebruik van taal de regels voorschrijven, in plaats van andersom. Want taal is in eerste plaats een sociaal communicatiemiddel. Dus op zich eens met de uitleg die onzetaal.nl er verder aan geeft.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.281
7.612
Geen idee of ie al als aanrader is geplaatst, maar het debuutalbum van crownshift is uit. Geweldig album als je van Symphonic metal houdt!
Eindelijk wat tijd gehad om het album te luisteren, klinkt wel lekker inderdaad! Deze band ga ik wel bij zien. clashed ook niet gelukkig
wel een aanrader van melodeath fans, denk wel dat dit een fijne set gaat worden in de metaldome
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken