Pinkpop 2024

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.696
morgen avond uitreiking Limburgse Popprijs, dus ook eerste naam (opener) Pinkpop 2025 bij de winnaar categorie "De Belofte"?
Norah Rhodes zou verdiend zijn, in Belgie had zoiets al de Nieuwe Lichting gewonnen. Fijne artieste.
 

SureD

Playlistbediener
12 jun 2023
33
24
Wij zijn van PP overgelopen naar Bospop… mijn vrouw en ik gingen sinds 2010 regelmatig naar Pinkpop. Zij komt uit Zuid Limburg en ging in de 90’s ook naar PP, ik kom uit Noord Limburg en ging vroeger naar Bospop.

We hebben in de periode 2010-2019 meestal wel een dag, en in sommige jaren een heel weekend gedaan. Veel grote namen gezien… Rammstein 2x, Metallica 2x, FF, Bruce, Rolling Stones, Paul McCartney, Pearl Jam 2x, Fleetwood Mac, Green Day, Volbeat 2x etc. Door de jaren heen is met name het publiek veranderd… van laid back gezellig naar familiepicknicks en soms zelfs een ronduit opgefokte sfeer (vechtpartijen tijdens Paul McC zelfs).

In 2022 hebben we een weekend PP gedaan, en een weekend Bospop gedaan om te vieren dat de covid ellende over was.. maar wat een verschil! Waar PP werken is (wat wil ik zien, hoe kom ik daar - wanneer eten we - hoe kom ik aan water als het warm is etc.) is Bospop heerlijk relaxed. Ok de lineup is vergane glorie (maar dat zijn wij inmiddels ook, al trekken we met ons gemiddeld midden 40 de gemiddelde leeftijd daar naar beneden), maar het is zoveel gezelliger - ook qua mensen. Sinds 2022 geen PP meer gedaan, komende zomer derde keer een weekend Bospop!
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.482
2.961
Nu al bezig met het nieuwe jaar? Eerst maar eens proberen om 2024 tot een succes te maken lijkt me. Al is het voor de aanwezigen ook wel chill als het terrein eens 50-55k mensen bevat: je kunt je kont nog niet keren als het is uitverkocht. Wordt trouwens de hoogste tijd dat ze eens in een andere week dan Graspop gaan zitten (of natuurlijk andersom beredeneren; zolang iemand maar een weekje opschuift en niet allebei). Met Keane, Acda en de Munnik, Maneskin en Royal Blood had ik me wel goed kunnen vermaken bijvoorbeeld.
 

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
356
282
Tof voor haar. Zag haar onlangs in het voorprogramma van Droom Dit. Podiumpresentatie mag wel iets flitsender, maar daar krijgt ze nog hulp bij.
Gaat ze inderdaad mee aan de slag. Ze gaf aan meer muzikanten op het podium erbij te willen hebben wanneer ze live speelt.
 

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
695
915
Nu al bezig met het nieuwe jaar? Eerst maar eens proberen om 2024 tot een succes te maken lijkt me.
Logisch als zoiets bekend wordt dat dit hier ook passeert op het forum. Dit jaar is wat het is, ik kijk er naar uit, maar of het een gevulde weide zal zijn dat betwijfel ik. Either way denk ik dat 1 minder inkomstenjaar normaliter op te vangen moet zijn door een groot en solide festival, dus laat ons hopen dat ze zich volgend jaar “herpakken” door grotere namen of een duidelijke (re)branding 👍
 

jitsevljds

Campingartiest
14 okt 2023
56
29
ik kijk heel erg uit naar limp bizkit, lijkt me echt vet om mee te maken. Op welk podium zou limp bizkit komen te staan?
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.696
Tof voor haar. Zag haar onlangs in het voorprogramma van Droom Dit. Podiumpresentatie mag wel iets flitsender, maar daar krijgt ze nog hulp bij.
Prima act, wel wat dun inderdaad. Met wat meer zelfvertrouwen kan dat een prima pop act worden, totaal van deze tijd.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
ik ga ook proberen vooraan te staan, krijg er al veel zin in toen ik het filmpje op hun insta zag!

Heel vet filmpje en gaaf dat iedereen mee zingt, maar dit ook wel een beetje de show van Limb Bizket zoals ik hem de laatste 2x gezien heb.
Vooral op nostalgie heel tof, maar Fredje kan het allemaal niet meer bijbenen en laat veel aan het publiek of band over, moet af en toe ook even bijkomen. Doet verder trouwens niks af van de muziek hoor, want zoals ik al zei, alle nummers zijn tof en worden gedragen door het publiek.
 

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
695
915
Ja, heel erg warm word ik net niet door dit filmpje. Meezingen allemaal fun and games, maar kom vooral voor de live-performance te horen (anders ga ik wel naar een karaokebar 😅)
 

Rootje

Nieuw lid
23 apr 2022
3
2
Pinkoop is verworden tot het Tros Muziekfeest op het plein. Angstige programmering zonder het geweld dat Pinkpop groot heeft gemaakt. Waarom wil iedereen hetzelfde festival organiseren. Deze artiesten zie je deze zomer op elk festival in Nederland staan. Er is amper meer onderscheid en als zelfs mijn buurvrouw overweegt om ook naar PP te gaan dit jaar zegt dat echt genoeg.
Er is een groot publiek in Nederland dat iets zwaarders wil zien en dat is heel goed publiek. Zonder gezeur en met genoeg geld om uit te geven. Dus ook commercieel veel slimmer.
Na bijna 30 jaar slaan wij nu echt over en ik ben bang dat dit ook voor goed zal zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • Mtvw