Pinkpop 2024

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
174
80
Ga dan de discussie op een normale manier aan? Je roept onzin en vervalt vervolgens in clichés als "ik heb een andere mening". Een andere mening mag, maar een beetje onderbouwing is misschien wel fijn anders gaat dit forum op een soort kermis lijken.
Dat is jouw mening ook, toch? Dus je beslist wat onderbouwing is en wat niet? Misschien moet je je regelementen hier ergens publiceren zodat wij weten of het wel bij jouw maatstaven voldoen. Misschien je eigen forum beginnen? Dan zal je rust hebben. Zelfs beter begin je eigen column/blog.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.239
4.515
Zet Stormzy nog aan de bovenkant die zaterdag en is gewoon prima programmering hoor. Undercard valt me ook wat tegen tot dusver, dus ook op dat vlak nog veel marge mogelijk naar de toekomst toe.

Maar het feit dat je hip-hop artiesten en rappers onder hetzelfde categoriseert als USB-artiesten, ja, dat vind ik jammer. Jack Harlow, Dave, Stormzy of bv Dizzee Rascal zouden echt wel niet misstaan vind ik!
Vind Stormzy, Jack Harlow en Dave leuke suggesties, maar denk je dat het tot een significante verbetering van de kaartverkoop zou leiden?
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.026
3.707
Dat is jouw mening ook, toch? Dus je beslist wat onderbouwing is en wat niet? Misschien moet je je regelementen hier ergens publiceren zodat wij weten of het wel bij jouw maatstaven voldoen. Misschien je eigen forum beginnen? Dan zal je rust hebben. Zelfs beter begin je eigen column/blog.
redenen of argumenten die je ergens voor geeft - via: https://www.encyclo.nl/begrip/onder...je,nu toe elke wetenschappelijke onderbouwing.

Dusseh, laat maar. Heeft weinig zin om met iemand de discussieren die zowel blind als doof lijkt voor elke vorm van dicussie.
 

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
742
969
Vind Stormzy, Jack Harlow en Dave leuke suggesties, maar denk je dat het tot een significante verbetering van de kaartverkoop zou leiden?
Nee, maar zou volgens mij wel goed zijn voor de publieke opinie. Ik ga (voor het eerst) en heb tijdens het inluisteren echt het gevoel dat ik naar TikTok-artiesten ga met hier en daar eens een echt gekende naam die nu ook weer niet zo spannend is.

Misschien ligt het aan mij, maar een hip-hop act boeken vind ik net blijk geven van durf en persoonlijk zou ik daar ook heel blij mee zijn. Nu vind ik het allemaal wat eenheidsworst, maar mss valt dit vaker voor bij Pinkpop en vergelijk ik teveel met Rock Werchter. Dus mocht het zo zijn, doorprik gerust mijn bubbel 😅
 

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
174
80
Noem 5 geloofwaardige "opkomende" rock artiesten die dit jaar Pinkpop konden afsluiten. Of weet je, noem er eens 2. Je praat tevens weer onzin, want ik zie bijster weinig hiphop en rap op pinkpop, er staat veel meer rock dan hiphop zelfs. Nu jij weer.
  1. Sea Girls: Hun snelle opkomst in de indie-rockscene is opmerkelijk, gemarkeerd door energieke singles en een boeiend debuutalbum dat in de top van de Britse hitlijsten terechtkwam. Hun vermogen om menigten aan te trekken met boeiende optredens en herkenbare teksten maakt hen opvallend.
  2. Dorothy: Deze band maakt golven met zijn mix van klassieke rockinvloeden en moderne flair, en heeft lof verdiend voor krachtige live-optredens en meeslepende muziek. Dorothy Martins bevelende stem en het ruige geluid van de band hebben de aandacht getrokken van opmerkelijke figuren in de muziekindustrie, wat verder hun opkomende status aangeeft.
  3. Meet Me @ The Altar: Hun unieke mix van pop-punk en metal, samen met hun energieke optredens, onderscheidt hen. Nadat ze online zijn begonnen en snel een volging hebben gekregen voor hun pakkende, harde nummers, zijn ze erkend voor het betreden van nieuwe grond in hun genre.
  4. Ayron Jones: Met een geluid dat grunge, rock en een beetje soul mengt, is Jones erkend voor zijn gitaarvaardigheden en songwriting. Zijn opkomst in de muziekscene van Seattle en daarbuiten, inclusief het toppen van rockhitlijsten, toont zijn potentieel als toekomstige rockster aan.
  5. The Regrettes: Bekend om hun garage rock geluid doordrenkt met punk en pop-elementen, hebben The Regrettes een naam voor zichzelf gemaakt met hun energieke muziek en empowering boodschappen. Hun groeiende populariteit, gemarkeerd door pakkende liedjes die thema's van feminisme en zelfbekrachtiging aanpakken, wijst op hun potentieel voor groter succes.
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
174
80
Leuke namen, al ken ik ze niet allemaal, maar kan je met de beste wil te wereld niet classificeren als “afsluit-materiaal” voor een festival zoals Pinkpop. Hoogstens om een tent mee af te sluiten imo
Niet allemaal zeker niet. Maar dat kan je zeggen voor up en coming artiesten voor elke genre, toch?

Daarom was het meer een discussie iets dan absolute waarheid. Maar ik merk dat er mensen hier zitten die alles letterlijk neemt. Dus misschien in de toekomst alleen posten in vorm van wetenschappelijke artikelen met referencies en gevalideerde teksten.
 
Laatst bewerkt:

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.507
6.183
Niet allemaal zeker niet. Maar dat kan je zeggen voor up en coming artiesten voor elke genre, toch?

Daarom was het meer een discussie iets dan absolute waarheid. Maar ik merk dat er mensen hier zitten die alles letterlijk neemt. Dus misschien in de toekomst alleen posten in vorm van wewtenschappelijke artikelen met referencies en gevalideerde teksten.
Kom eens met een rijtje geschikte, tourende opkomende rockacts die hadden kunnen afsluiten. Geen van de namen die je noemt zijn headliners.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.239
4.515
Maar ik merk dat er mensen hier zitten die alles letterlijk neemt. Dus misschien in de toekomst alleen posten in vorm van wewtenschappelijke artikelen met referencies en gevalideerde teksten.
Je punt is wel gemaakt..

Maar blijft toch overeind dat het voor Pinkpop enorm lastig is nieuwe headliners te programmeren, ook in het genre rock is dat niet te doen.
 

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
174
80
Kom eens met een rijtje geschikte, tourende opkomende rockacts die hadden kunnen afsluiten.
Wat bedoel je precies?

Geschikt volgens welke eisen?
Tourende? Dit jaar, ooit, in de toekomst, in het verleden, in Europa enz?
Defineer wat je bedoeld met opkomende graag.
Rock acts: specifeike sub-genres ook?

enz enz. Dan zijn er geen misverstanden.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.507
6.183
Jij schreef
als je keuzes maakt voor Calvin Hariis ipv opkomende Rock artiesten (ja, die bestaat nog) of iets zoals Queens of the Stone Age dan ben je iets anders aan het doen dan een jongere soortgelijke doelgroep aan het bereiken.

Ik ben benieuwd welke, in juni tourende opkomende rockartiesten, Pinkpop hadden kunnen headlinen ipv Calvin Harris.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.026
3.707
Wat bedoel je precies?

Geschikt volgens welke eisen?
Tourende? Dit jaar, ooit, in de toekomst, in het verleden, in Europa enz?
Defineer wat je bedoeld met opkomende graag.
Rock acts: specifeike sub-genres ook?

enz enz. Dan zijn er geen misverstanden.
Je zei zelf net "als je voor Calvin Harris kiest ipv opkomende rock artiesten". Dan weet je zelf toch 'n beetje wat je bedoelt met opkomend? De vraag is simpel denk ik, wat waren volgens jou dan de alternatieven voor Calvin Harris?
 

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
368
302
Kom eens met een rijtje geschikte, tourende opkomende rockacts die hadden kunnen afsluiten. Geen van de namen die je noemt zijn headliners.

Mijn poging voor de 5:
Maneskin
Nothing but Thieves
Olivia Rodrigo (volgens Wikipedia pop rock dus ik tel het gewoon mee, anders red je de 5 nooit)
BMTH (is dit nog wel opkomend?)
Sam Fender (misschien in NL toch nog te klein)

Oftewel ik weet er eigenlijk maar 2 en die hebben ze geboekt. De rest is al een stretch.
 

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
742
969
Kom eens met een rijtje geschikte, tourende opkomende rockacts die hadden kunnen afsluiten. Geen van de namen die je noemt zijn headliners.
Ik zal ook effe nadenken hierover… Ik denk aan Fontaines DC die ik wel het tweede podium zou zien afsluiten. Sam Fender idem, maar die tourt niet deze zomer denk ik. Euhm ja, dan houdt het al een beetje op denk ik 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
174
80
Je zei zelf net "als je voor Calvin Harris kiest ipv opkomende rock artiesten". Dan weet je zelf toch 'n beetje wat je bedoelt met opkomend? De vraag is simpel denk ik, wat waren volgens jou dan de alternatieven voor Calvin Harris?
Gaat niet wat ik eronder verstaan, meer belangrijk is wat je eronder verstaat, toch? Anders ga je minachtend doen en dat willen wij vooral niet hebben. Dus voor mindere mensen zoasls ik graag heel goed uitleggen wat je wilt zodat ik eraan kan voldoen.
 

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
742
969
Mijn poging voor de 5:
Maneskin
Nothing but Thieves
Olivia Rodrigo (volgens Wikipedia pop rock dus ik tel het gewoon mee, anders red je de 5 nooit)
BMTH (is dit nog wel opkomend?)
Sam Fender (misschien in NL toch nog te klein)

Oftewel ik weet er eigenlijk maar 2 en die hebben ze geboekt. De rest is al een stretch.
Mits een (ongetwijfeld) goede show op Graspop zie ik BMTH de status van stevige co-head vergaren. Bij Olivia Rodrigo was het dit jaar de laatste optie voor festivals vrees ik en ook geen rock, wat Wikipedia ook zegt 🤭 Sam Fender haalde ik zelf ook aan, maar dus niet aan het touren volgens mij. Je zou ook nog naar iemand zoals Noah Kahan of David Kushner kunnen kijken, al denk ik bij hen eerder aan het genre indie ipv rock 🤔
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.507
6.183
Gaat niet wat ik eronder verstaan, meer belangrijk is wat je eronder verstaat, toch? Anders ga je minachtend doen en dat willen wij vooral niet hebben. Dus voor mindere mensen zoasls ik graag heel goed uitleggen wat je wilt zodat ik eraan kan voldoen.
Nevermind.

Mijn poging voor de 5:
Maneskin
Nothing but Thieves
Olivia Rodrigo (volgens Wikipedia pop rock dus ik tel het gewoon mee, anders red je de 5 nooit)
BMTH (is dit nog wel opkomend?)
Sam Fender (misschien in NL toch nog te klein)

Oftewel ik weet er eigenlijk maar 2 en die hebben ze geboekt. De rest is al een stretch.

Greta Van Fleet misschien? Al weet ik niet of die touren.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
Gaat niet wat ik eronder verstaan, meer belangrijk is wat je eronder verstaat, toch? Anders ga je minachtend doen en dat willen wij vooral niet hebben. Dus voor mindere mensen zoasls ik graag heel goed uitleggen wat je wilt zodat ik eraan kan voldoen.
Maak vooral niet de denkfout dat je een minder mens bent JPF. Ik vind je inbreng waardevol 👍
 
  • Leuk
Waarderingen: JPF

Gebruikers die dit onderwerp bekijken