@JPF als ik voor me zelf spreek, is voornaamse reden dat ik zou willen weten met hoeveel bezoekers per dag we op terrein zijn. dat is qua inschatten hoe de bezetting/drukte op het terrein gaat zijn. We weten hoe het is met 70.000 op het terrein, maar ook wat een verschil 60.000 maakt. Of zelfs nog eens 5.000 minder een enorm verschil maakt. Rond april kan je al een goede inschatting maken, voordat in juni meestal wel ergens te lezen met hoeveel bezoekers het festival van start gaat.
anderzijds, zeggen de verkoopcijfers iets of de keuze qua programma die Mojo/Pinkpop gemaakt hebben of het juiste keuzes geweest zijn.
hangen de cijfers onder de 50% dan kan dat geen goed nieuws zijn, zitten de cijfers boven de 80% dan is dat voor Pinkpop gewoon prima.
we vinden het op het forum nogal een ding om daar over in discussie te gaan of ten minste van alles qua meningen te roepen over het programma (
en dat is imo helemaal prima!)
misschien zijn er ook met als reden leedvermaak, zo van kijk die andere festivals het bordje uitverkocht uithangen en Pinkpop niet. Om te kunnen benadrukken dat de lineup niet naar hun persoonlijke zin is? wie weet... (
edit, ook als dat gebeurt is dat ook de vrijheid die iemand op het forum nemen mag)