Best Kept Secret 2024

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.261
2.201
Amper wat nieuws. De Casbah wordt een hangar in White Stripes kleuren. En meer dan 25.000 bezoekers. De bredere koers loont blijkbaar. Fijn om z’n enthousiasme over St. Vincent te horen.
Mooi dat hij enthousiast is over St Vincent. Die drie subs op TWO (St. Vincent, Slowdive, PJ Harvey) dragen voor mij het programma dit jaar. Fijn voor BKS dat ze in deze opzet richting de 25.000 bezoekers gaan, maar laat ze wel vasthouden aan zulke boekingen.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.770
2.357
Schrijf even grof mee terwijl ik luister:
  • Frank Ocean inderdaad backstage vorig jaar. Frank vroeg zelf of hij mocht komen
  • Hoogtepunt 2023: Arlo Parks / Julia Jacklin (met zijn twee kinderen)
  • Laatste puntjes op de i voor dit jaar:
    • 'rustiger dan ooit' (minder stress dan vorige jaren)
    • 'spannende weekenden' (de weekenden voordat in mei echt de laatste loodjes beginnen)
    • 'eind mei heilig moment waarop ze naar het terrein gaan'
    • 'ook weer spannend [geweest] qua grote namen'
    • 'vorig jaar ongeveer 25.000 bezoekers, nu net wat meer'
    • 'eindelijk weer genoeg mensen [personeel] en een fijn team'
    • 'ook weer nostalgisch en ook progressief en breed'
    • 'way to go eindelijk omarmd'
    • 'ontdekkingselement er weer in krijgen. Veel mensen die veel niet kennen en willen ontdekken'
    • 'veel aan het schetsen om nieuwe areas te bedenken', krijgt de ruimte hiervoor doordat er voldoende personeel is
    • 'goede vibes'
  • 'We willen allemaal Paolo Nutini zien'
  • (draaiden Disclosure en gaan PJ Harvey en Justice nog draaien)
  • Maurits wist al aardig lang dat Justice kwam, maar was lang onzeker. Een van zijn droomacts. Lang mee bezig geweest, ze moesten productie nog uitdenken. 'Nog ff knallend eruit op zondag'
  • Hoe geeft Maurits het laatste zetje? 'Meestal gewoon bijpinnen' 'Het programma, het verhaal. Paolo Nutini, PJ Harvey, St. Vincent zijn echt liefhebbers' 'Lekkerste eten in artist village, cocktailbar. Daardoor hopelijk mond-tot-mond naar andere artiesten'
  • De grootste verandering die hij ziet 'veel muziek leeft via een online route waar je totaal geen grip op hebt'
    • Maurits moet goed blijven praten met mensen, want hij leeft thuis aardig offline
    • Royel Otis moest nog verplaatst worden van Secret naar Two na hun virale (cover) hitjes. Ze waren al jaren fan
  • Hij hoopt dat mensen blij zijn met het 'new gen ticket'. Hij is blij dat ze het hebben gedaan. 'Er wordt goed op gereageerd, zijn bijna op'
    • Gelijk even een 'opa vertelt' om ze muzikaal op te voeden met PJ Harvey. 'Indoor show, intiem in de tent'.
  • St. Vincent 'de favoriete artiest van je favoriete artiest', 'Sterke persoonlijkheid, erg inspirerend', 'Hard aan gewerkt, ultieme BKS-naam'
  • Nieuwe tent Playground Love
  • Casbah 'most beloved rock'n'roll skate onderdeel' nieuwe mooie hangar gevonden. Van alles inhangen, White Stripes kleuren
  • Beter voorbereid dan ooit
  • 30/31 mei voor het eerst naar het terrein. Lijkt me persoonlijk rijkelijk laat?
 
Laatst bewerkt:

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.917
1.858
  • Hoe geeft Maurits het laatste zetje? 'Meestal gewoon bijpinnen' 'Het programma, het verhaal. Paolo Nutini, PJ Harvey, St. Vincent zijn echt liefhebbers' 'Lekkerste eten in artist village, cocktailbar. Daardoor hopelijk mond-tot-mond naar andere artiesten'
Grappig, zo praatte die directeur van Draaimolen ook over de backstage.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
  • 'ook weer spannend qua grote namen'
  • Maurits wist al aardig lang dat Justice kwam, maar was lang onzeker. Een van zijn droomacts. Lang mee bezig geweest, ze moesten productie nog uitdenken. 'Nog ff knallend eruit op zondag'
Lijkt er toch weer op dat (net zoals vorig jaar) Disclosure en Paolo Nutini verre van het eerste plan was. Of hoor ik nu gewoon wat ik een beetje wil horen?
 
  • Leuk
Waarderingen: koekebakker en davadude

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.261
2.201
Na Porcelain ID en Droom Dit nu ook positieve aandacht voor neomi (in het OOR elftal, net als eerder Porcelain ID).
Zijn drie mooie afsluitende namen op het podium van Muziekgieterij. Jammer alleen dat ze overlappen met de must sees op TWO...
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
390
307
Beetje laat, maar vond dit wel een mooi format voor een voorlopig schema. Best veel gaat pas blijken op het moment zelf en is o.a. afhankelijk van de nieuwe Casbah:

Must-see
Waarschijnlijk meepakken
Twijfel over clash of überhaupt

Vrijdag

Katy Kirby - Texoprint - English Teacher - Joost Oomen - Chasity Belt/Mannequin Pussy/BadBadNotGood - La Femme - tweede deel Sofia Kourtesis (of al eerder als La Femme op ONE doodvalt) - Minyo Crusaders - St. Vincent/Droom Dit/Baxter Dury - Snõõper (of toch een stukje Disclosure als de Casbah ook dit jaar niet fijn is) - The Armed/Ki/Ki

Zaterdag

Ratboys - CMAT / Grace Cummings - Royel Otis - Infinity Song - stukje Julie Pavon - Fatouma Diawara/Mildlife - The Mary Wallopers - stukje Library Card - Slowdive - Paolo Nutini - Osees/Deijuvhs/Altin Gün - misschien nog Tjade als ik nog energie heb maar in de praktijk haal ik dat tijdstip al jaren niet meer

Zondag

Hopen op een leuke TBA voor de TWO of Session 1 (Sprints zou welkom zijn i.v.m. moeilijke clash later die dag) - Julie Byrne - Ada Oda -(Water From Your Eyes)- Jockstrap - Warhaus - The Haunted Youth - Ali - Amyl & The Sniffers - Tamino - PJ Harvey - Justice / Sprints (dat zijn eigenlijk allebei musts, maarja, kan moeilijk op twee plekken tegelijk zijn)- Floating Points/Coloray

Voor mij een lekker vol en gevarieerd schema.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
533
481
Na Porcelain ID en Droom Dit nu ook positieve aandacht voor neomi (in het OOR elftal, net als eerder Porcelain ID).
Zijn drie mooie afsluitende namen op het podium van Muziekgieterij. Jammer alleen dat ze overlappen met de must sees op TWO...
Klopt, vooral Porcelain ID die clasht met Slowdive is een vervelende. Zal bij mij wel Slowdive worden maar helemaal zeker ben ik nog niet. St Vincent is m'n must see van het weekend samen met Polly Jean en English Teacher dus helaas geen Droom Dit en Neomi.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
533
481
Beetje laat, maar vond dit wel een mooi format voor een voorlopig schema. Best veel gaat pas blijken op het moment zelf en is o.a. afhankelijk van de nieuwe Casbah:

Must-see
Waarschijnlijk meepakken
Twijfel over clash of überhaupt

Vrijdag

Katy Kirby - Texoprint - English Teacher - Joost Oomen - Chasity Belt/Mannequin Pussy/BadBadNotGood - La Femme - tweede deel Sofia Kourtesis (of al eerder als La Femme op ONE doodvalt) - Minyo Crusaders - St. Vincent/Droom Dit/Baxter Dury - Snõõper (of toch een stukje Disclosure als de Casbah ook dit jaar niet fijn is) - The Armed/Ki/Ki

Zaterdag

Ratboys - CMAT / Grace Cummings - Royel Otis - Infinity Song - stukje Julie Pavon - Fatouma Diawara/Mildlife - The Mary Wallopers - stukje Library Card - Slowdive - Paolo Nutini - Osees/Deijuvhs/Altin Gün - misschien nog Tjade als ik nog energie heb maar in de praktijk haal ik dat tijdstip al jaren niet meer

Zondag

Hopen op een leuke TBA voor de TWO of Session 1 (Sprints zou welkom zijn i.v.m. moeilijke clash later die dag) - Julie Byrne - Ada Oda -(Water From Your Eyes)- Jockstrap - Warhaus - The Haunted Youth - Ali - Amyl & The Sniffers - Tamino - PJ Harvey - Justice / Sprints (dat zijn eigenlijk allebei musts, maarja, kan moeilijk op twee plekken tegelijk zijn)- Floating Points/Coloray

Voor mij een lekker vol en gevarieerd schema.
Ook bij mij best veel keuzes ter plekke. Heel veel dingen waar ik benieuwd naar ben waarbij het alle kanten op kan en waarbij de stemming en de benen het zullen bepalen. En ja, die Casbah zal daarin ook wel bepalend zijn. Is de upgrade niet geslaagd (nog iets kunnen zien vanaf rij 10) dan zal ik het meeste daar wel overslaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon en Matthijs

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.391
5.086
Klopt, vooral Porcelain ID die clasht met Slowdive is een vervelende. Zal bij mij wel Slowdive worden maar helemaal zeker ben ik nog niet. St Vincent is m'n must see van het weekend samen met Polly Jean en English Teacher dus helaas geen Droom Dit en Neomi.
Tsja. ik denk dat je Porcelain en en Droom Dit echt nog wel gaat kunnen zien de komende tijd. Daarom verkies ik vaak toch wel de internationale act tegenover de Benelux act in mijn overweging.
 

Aard

Nieuw lid
11 jul 2023
1
2
Beetje laat, maar vond dit wel een mooi format voor een voorlopig schema. Best veel gaat pas blijken op het moment zelf en is o.a. afhankelijk van de nieuwe Casbah:

Must-see
Waarschijnlijk meepakken
Twijfel over clash of überhaupt

Vrijdag

Katy Kirby - Texoprint - English Teacher - Joost Oomen - Chasity Belt/Mannequin Pussy/BadBadNotGood - La Femme - tweede deel Sofia Kourtesis (of al eerder als La Femme op ONE doodvalt) - Minyo Crusaders - St. Vincent/Droom Dit/Baxter Dury - Snõõper (of toch een stukje Disclosure als de Casbah ook dit jaar niet fijn is) - The Armed/Ki/Ki

Zaterdag

Ratboys - CMAT / Grace Cummings - Royel Otis - Infinity Song - stukje Julie Pavon - Fatouma Diawara/Mildlife - The Mary Wallopers - stukje Library Card - Slowdive - Paolo Nutini - Osees/Deijuvhs/Altin Gün - misschien nog Tjade als ik nog energie heb maar in de praktijk haal ik dat tijdstip al jaren niet meer

Zondag

Hopen op een leuke TBA voor de TWO of Session 1 (Sprints zou welkom zijn i.v.m. moeilijke clash later die dag) - Julie Byrne - Ada Oda -(Water From Your Eyes)- Jockstrap - Warhaus - The Haunted Youth - Ali - Amyl & The Sniffers - Tamino - PJ Harvey - Justice / Sprints (dat zijn eigenlijk allebei musts, maarja, kan moeilijk op twee plekken tegelijk zijn)- Floating Points/Coloray

Voor mij een lekker vol en gevarieerd schema.
Ik twijfelde ook tussen CMAT en Grace Cummings, maar dat is voor mij een nobrainer geworden na t nieuwe album van Grace Cummings, geweldige plaat
 
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi en Matthijs

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.770
2.357
Ik twijfelde ook tussen CMAT en Grace Cummings, maar dat is voor mij een nobrainer geworden na t nieuwe album van Grace Cummings, geweldige plaat
Ik neig ook naar Grace Cummings. Wel benieuwd wat er tegenover staat in de Muziekgieterij en daarna in de Casbah
 

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
247
145
Hier een BKS noob. De One is hier toch de Mainstage? Waarom begint deze steeds zo laat om 1630, 1600 en 1530?
Lijkt mij dat hier nog wel een act voor had gepast? Sowieso voor de zaterdag.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.917
1.858
Hier een BKS noob. De One is hier toch de Mainstage? Waarom begint deze steeds zo laat om 1630, 1600 en 1530?
Lijkt mij dat hier nog wel een act voor had gepast? Sowieso voor de zaterdag.
Publiek gaat niet heel snel naar de ONE, dus als je hier vroeg op de dag al acts op programmeert kan het nogwel eens angstvallig stil worden
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken