Rock Werchter 2024

pigital

Dagopener
15 okt 2018
712
645
Zat nog eens naar de geplubliceerde prijslijst te kijken. En biertje €3,50 oke dit is nu eenmaal de nieuwe prijs maar schrok vooral van het eten!!!
Als voorbeeld mini loempia’s 6 stuks €7 en wil je daar een beetje saus bij moet je gewoon €1 extra betalen…. Dat is gewoon ‘taking the piss’ voor je bezoekers. Dat alles duurder is geworden afgelopen jaren geloof ik wel maar met sommige dingen wordt wel heel makkelijk wat geld bovenop gegooid 😳.
Is toch hetzelfde als vorig jaar?
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.402
1.911
In verhouding is het gewoon schandalig. Maar dat is het ook op sportevents of in centrumsteden vind ik.
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
558
418
Zat nog eens naar de geplubliceerde prijslijst te kijken. En biertje €3,50 oke dit is nu eenmaal de nieuwe prijs maar schrok vooral van het eten!!!
Als voorbeeld mini loempia’s 6 stuks €7 en wil je daar een beetje saus bij moet je gewoon €1 extra betalen…. Dat is gewoon ‘taking the piss’ voor je bezoekers. Dat alles duurder is geworden afgelopen jaren geloof ik wel maar met sommige dingen wordt wel heel makkelijk wat geld bovenop gegooid 😳.
Net buiten het terrein eet je een heerlijke bak noedels voor 10-12 euro. Serieuze porties. Eens dat de prijzen schandalig zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: swissepfan

pigital

Dagopener
15 okt 2018
712
645
Ah we zitten weer even in het blokje bitchen over de etensprijzen?
Ja, snap het ook niet goed. Festivalprijzen op grote mainstreams zijn altijd duurder geweest dan ergens anders en alle prijzen zijn sinds vroeger gestegen. En ja festivals moeten ecologischer, of de bekers daar de oplossing zijn op schaal van RW is nog in vraag te stellen. Bovendien, wil je goedkoper gaan zijn er toch opties genoeg? Camping, Delhaize is op fietsafstand, buiten de wei iets gaan eten of drinken, binnensmokkelen,…

Ja het is verandering, maar zonder verandering, frictie en trial&error gaan we sowieso al geen stappen naar voor zetten. De Barn gaat dit weer een niveautje beter zijn dan vorig jaar. De bekercollectie weer wat beter dan vorig jaar. En volgend jaar gaan andere dingen dan ook weer beter gaan.

Krijg hier op het forum van alle negativiteit soms het gevoel dat mensen zich verplicht voelen om naar RW en andere festivals te gaan en veel geld uit te geven.

(Deju, had me voorgenomen me buiten deze discussie te houden en gewoon te lezen, kon het toch niet laten 😈
 

Islaaa

Randprogramma
20 jan 2015
191
98
ik vind dat je juist grote porties krijgt bijv friet stoof, daar heb ik aan gegeten.
Pot pasta krijg ik niet op. Het is duur maar ga eens uit eten, ben je nog veel duurder uit. Op camping A1 viel het ook mee, de food trucks waren wel schandalig duur trouwens.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
845
572
Soms moet je eens niet de kudde volgen en 5min wandelen.
nog nooit langer dan 1min aangeschoven voor eten/drinken/bons (en ik ga al lang naar werchter)
Ik ook niet in het verleden maar vorig jaar bij de eendagsfestivals was het idd meer aanschuiven dan wat anders. Niet bij eten of bons. Wel bij de stand om je beker te gaan afgeven om dan 3 meter verder een nieuwe beker te gaan nemen. Hoe later op de dag hoe groter de files. Hopelijk hebben ze er uit geleerd voor dit jaar
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
689
476
Krijg hier op het forum van alle negativiteit soms het gevoel dat mensen zich verplicht voelen om naar RW en andere festivals te gaan en veel geld uit te geven.

Dat een festival geen trip naar de discount super is, lijkt evident. Maar dat de (in mijn ogen terechte) kritiek op de praktijken van Bevers & Bevers puur wordt afgedaan als negativiteit vind ik wat flauw. Het gaat erom dat je het gevoel krijgt bekocht te worden als je moet bijbetalen voor wat saus bij producten die qua kwaliteit al te wensen over laten en met gigantische winstmarges verkocht worden.

Bijvoorbeeld de stand van The Foodmaker toont elk jaar dat je wel degelijk ook iets deftigs kunt vinden op de wei dat een goede portie heeft en een aanvaardbare prijs-kwaliteitsverhouding. Die zullen ongetwijfeld ook winst maken, maar tenminste krijg je daar niet het gevoel gepluimd te worden.
 

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
174
80
Het kan erger Mojo concerten hebben alles geintegreerd, allemaal losse BV's maar onderdeel van Mojo. Stage opbouw, verlichting, alles. Dus bijvoorbeeld als frontline besluit die willen € 80 vragen om een hijspunt te gebruiken/installeren in de Ziggo Dome voor een concert bij een Mojo boeking dan gaat het zo in de contract voor de boeking. In feite kunnen ze vragen wat ze willen, wil ze Mojo artiest A boeken dan verdienen al de BV's aan de artiest met een vestzak broekzak constructiie. Helemaal geen open markt. Een groot reden waarom concertprijzen zo duur zijn geworden. Hebzucht.
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands en Jamel

reaper

Support act
26 okt 2015
1.099
924
het verschil is vroeger betaalde ik veel op de weide en at ik veel omdat het toen betaalbaarder is.

nu consumeer ik gewoon amper tot niet meer op de wei.
7,7€ voor ne wafel me suiker. doe eens normaal
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.963
8.611
Bekijk bijlage 8619
Moest hier vorig jaar wel erg om lachen. Los van de prijs van de wafel, die poedersuiker 😆
Wel gewoon verder gelopen natuurlijk!
Je hebt nog geen echte poedersuiker gegeten in je leven voordat je de Werchterse poedersuiker heb geproefd. Dag en nacht. Eigenlijk is 1,40 euro voor een laag Werchters ambachtelijk poedersuiker nog een bijzonder koopje. Jammer wel dat deze geheime culinaire tip nu zo breed verspreid werd, gaat de prijs voor dit goedje niet ten goede doen komen de komende jaren.
 

dann

Gouden Tip
3 jan 2018
311
238
Je hebt nog geen echte poedersuiker gegeten in je leven voordat je de Werchterse poedersuiker heb geproefd. Dag en nacht. Eigenlijk is 1,40 euro voor een laag Werchters ambachtelijk poedersuiker nog een bijzonder koopje. Jammer wel dat deze geheime culinaire tip nu zo breed verspreid werd, gaat de prijs voor dit goedje niet ten goede doen komen de komende jaren.
De bikkelharde concurrentie doet prijzen ook gewoon zo kelderen dat consumenten deze bodemprijzen als het nieuwe normaal ervaren terwijl de handelaars break-even draaien of nauwelijks winst maken. Wanneer er dan op de markt gekomen met een marktprijs met gezonde marges, is de consument natuurlijk van slag. Maar al bij al is €1.40 nog bitter weinig voor deze Werchterse poedersuiker.
 
  • Haha
Waarderingen: mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken