Graspop Metal Meeting 2024

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.770
7.597
Zat net even naar de poster te kijken. Dacht zelf ook direct aan de MS voor de Cavalera broeders. Maar als ik zo zit te kijken dan is Marquee headliner helemaal geen rare suggestie. Het gaat m.i. tussen Cavalera en Polyphia gaan wie het alternatief voor Tool gaat worden. En ik denk dat Amaranthe dan de Dome gaat headlinen. En Underoath de Jupiler Stage.

Pff, ik ga niet eens naar Graspop en ik laat me tóch weer verleiden om minutenlang naar die poster te staren en de artiesten in m'n hoofd weg te zetten op de verschillende podia. :LOL:

Wel zonde hoor dat we niet samen vooraan bij Babymetal kunnen staan… (om even weer je fomo te temperen)
 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
356
644
Na wat ik begrijp staan op de South Stage iig TOOL, BMTH, 5FDP en Scorpions.

Niet lullig bedoeld maar dat begrepen wij een aantal maanden geleden bij de bekendmakingen al :ROFLMAO:

22 NOV

SHOCKROCKLEGENDE SLUIT DE NORTH STAGE AF​

Eerder kondigde we Tool aan als afsluiter van onze South Stage op donderdag 20 juni 2024. Met Alice Cooper kunnen we nu ook de afsluiter van onze North Stage aankondigen. De legendarische shock rocker uit Detroit bracht eerder dit jaar met “Road” zijn 29e studio album uit.
 

vellahuus

Playlistbediener
7 okt 2019
44
23
Niet lullig bedoeld maar dat begrepen wij een aantal maanden geleden bij de bekendmakingen al :ROFLMAO:

22 NOV

SHOCKROCKLEGENDE SLUIT DE NORTH STAGE AF​

Eerder kondigde we Tool aan als afsluiter van onze South Stage op donderdag 20 juni 2024. Met Alice Cooper kunnen we nu ook de afsluiter van onze North Stage aankondigen. De legendarische shock rocker uit Detroit bracht eerder dit jaar met “Road” zijn 29e studio album uit.
Oeps, tjsa ik lees niet alles na of ben erg goed op de hoogte van alles dus mijn excuus!!
Dacht dat het het melden wel ff waard was haha:cool:
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.675
5.170
Na wat ik begrijp staan op de South Stage iig TOOL, BMTH, 5FDP en Scorpions.
Klopt, eerstgenoemde headliner staat altijd op South Stage (kant van het VIP-deck), tweede headliner altijd op North Stage.
Volgorde van spelen kan echter wisselen. Vorig jaar sloten alle South Stage headliners ook de dag af, maar het jaar ervoor was dat 50-50.

Wat we verder nog officieus weten is dat Avantasia, Fleddy Melculy en Spoil Engine op een van de main stages zullen staan (vergeet ik er nog?).
Voor de rest blijft het gissen (behalve de meest voor de hand liggende dan).
 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
356
644
Klopt, eerstgenoemde headliner staat altijd op South Stage (kant van het VIP-deck), tweede headliner altijd op North Stage.
Volgorde van spelen kan echter wisselen. Vorig jaar sloten alle South Stage headliners ook de dag af, maar het jaar ervoor was dat 50-50.

Wat we verder nog officieus weten is dat Avantasia, Fleddy Melculy en Spoil Engine op een van de main stages zullen staan (vergeet ik er nog?).
Voor de rest blijft het gissen (behalve de meest voor de hand liggende dan).

JA dat Eisbrecher er zo wie zo niet op 1 van de mains staat
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.258
7.565
JA dat Eisbrecher er zo wie zo niet op 1 van de mains staat
eisbrecher is trouwens wel een vrij hoge mainstage spot die ze nog gaan moeten invullen, benieuwd wat daar gaat staan
al kunnen ze natuurlijk ook een klein bandje boeken en alles doorschuiven
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.770
7.597
Zag dat bij Abbath al wel bij de Nederlandse beschrijving stond dat hij in de Marquee staat en heb uiteraard ook even gezocht of dat hier al bekend was, en dat was het al. Maar ben maar even de andere beschrijvingen langs gegaan om te kijken of er wat opvallende dingen staan.

Bij Abbath dus:
"Het belooft nu al een sneeuwstorm op te leveren die de temperatuur in de Marquee alvast met tien graden zal laten zakken"

Maar bij Architects staat deze vreemde opmerking:
"Samen met While She Sleeps, behoort het Britse Architects tot de top van de NWOBHM-scene"

Asinhell misschien nog een ontdekking van een band uit de deathmetal hoek?:
"Iedereen kent Michael Poulsen natuurlijk als de drijvende kracht achter Volbeat, maar weinig mensen weten dat hij destijds de muziekwereld in rolde met zijn deathmetalband Dominus"

Better Lovers een supergroep van:
"leden van Every Time I Die, The Dillinger Escape Plan en Fit For An Autopsy"

Ook bij Bleed From Within wordt NWOBHM genoemd:
"De NWOBHM is nog steeds in volle gang en Bleed From Within is een van de gezichten van deze beweging"

En na alle bands beginnend van A t/m D had ik geen zin meer :p
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en King810

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.770
7.597
eisbrecher is trouwens wel een vrij hoge mainstage spot die ze nog gaan moeten invullen, benieuwd wat daar gaat staan
al kunnen ze natuurlijk ook een klein bandje boeken en alles doorschuiven

Wilde zeggen dat dat wel mee valt, maar zag inmiddels dat ze op de poster ook al zowat als logoband staan.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.258
7.565
Zag dat bij Abbath al wel bij de Nederlandse beschrijving stond dat hij in de Marquee staat en heb uiteraard ook even gezocht of dat hier al bekend was, en dat was het al. Maar ben maar even de andere beschrijvingen langs gegaan om te kijken of er wat opvallende dingen staan.

Bij Abbath dus:
"Het belooft nu al een sneeuwstorm op te leveren die de temperatuur in de Marquee alvast met tien graden zal laten zakken"

Maar bij Architects staat deze vreemde opmerking:
"Samen met While She Sleeps, behoort het Britse Architects tot de top van de NWOBHM-scene"

Asinhell misschien nog een ontdekking van een band uit de deathmetal hoek?:
"Iedereen kent Michael Poulsen natuurlijk als de drijvende kracht achter Volbeat, maar weinig mensen weten dat hij destijds de muziekwereld in rolde met zijn deathmetalband Dominus"

Better Lovers een supergroep van:
"leden van Every Time I Die, The Dillinger Escape Plan en Fit For An Autopsy"

Ook bij Bleed From Within wordt NWOBHM genoemd:
"De NWOBHM is nog steeds in volle gang en Bleed From Within is een van de gezichten van deze beweging"

En na alle bands beginnend van A t/m D had ik geen zin meer :p
Staat NWOBHM tegenwoordig voor New Wave of British Heavy Metalcore?:ROFLMAO:

Ze hebben overigens dit jaar wel echt volledig ingezet op Britse metalcore, alle grootste Britse metalcore bands staan er wel. Met BMTH, Architects en While She Sleeps heb je de grootste wel te pakken en de wat kleinere Bury Tomorrow en Bleed from within. (en zelfs nog Defects, Monuments)
Om het rijtje compleet te maken hebben ze zelfs BMFV geprobeerd te overtuigen om te komen in een jaar dat ze niet touren zagen we op de kamelot poster, maar dat is ze niet gelukt
 
Laatst bewerkt:

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.770
7.597
Staat NWOBHM tegenwoordig voor New Wave of British Heavy Metalcore?:ROFLMAO:

Ze hebben overigens dit jaar wel echt volledig ingezet op Britse metalcore, alle grootste Britse metalcore bands staat er wel. Met BMTH, Architects en While She Sleeps heb je de grootste wel te pakken en de wat kleinere Bury Tomorrow en Bleed from within. (en zelfs nog Defects, Monuments)
Om het rijtje compleet te maken hebben ze zelfs BMFV geprobeerd te overtuigen om te komen in een jaar dat ze niet touren zagen we op de kamelot poster, maar dat is ze niet gelukt

Dacht dat dat allemaal Amerikanen waren...
 
  • Haha
Waarderingen: MetalLimbo en saurus

Hopper

Playlistbediener
6 sep 2023
17
51
Het is 2 mei! Staat er toevallig iemand met een camera op de Stenehei om de eerste vrachtwagens vast te leggen? 😃
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
465
254
Er zijn niet zo veel grote Amerikaanse metalcore bands vreemd genoeg, het genre wordt voornamelijk gedomineerd door Australië en de Britten.
de eerste metalcore generatie waren wel voornamelijk amerikanen: converge, as i lay dying, killswitch engage, all that remains, ....
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
ik zie het ook wel gebeuren dat Tool alleen speelt, zoals ze met slipknot vorig jaar ook deden. dan polyphia die de marquee afsluit tijdens Alice Cooper
ben benieuwd hoe veel speeltijd Tool krijgt.
Ik denk dat Tool net als op Werchter destijds 90 minuten krijgt.
Polyphia lijkt mij op zich een naam om niet te clashen met Tool. Maar festivals volgen niet altijd mijn logica.


Ik las de recensie van Tool nog eens en o wat was dat toen toch mooi. Steeds meer zin!

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken