Ik ga mijn punt verduidelijken.
Allereerst heb ik nergens gezegd dat Werchter een slechte organisatie is. Als ik vergelijk met mijn buitenlandse ervaringen, is Werchter op vele vlakken goed georganiseerd (wel zeer inspiratieloos). Maar op dit vlak met de recycling slaan ze de bal naar mijn mening volledig mis.
Ik vergelijk het volledig met de toiletten op een festival. Mensen zijn tamme dieren. Na een show gaat het merendeel naar de dichtsbijzijnde, met als gevolg ellenlange wachtrijen. Stapt 10 minuten verder en ge zit quasi alleen. Is dat een fout van de organisatie? Nee, maar mensen zijn nu éénmaal zo.
Met die bekers gaat het gewoon net hetzelfde zijn. Op de main gaan de mensen echt nie naar een recyclepunt aan the slope stappen om dan eventueel daar pinten te kopen en terug te keren.
En dan komen we gewoon nog op het punt dat er onnodige wachtrijen worden gemaakt. En dat was een groot probleem op tw classic. Er was gewoon veel chaos want die recyclepunten stonden bijna altijd naast de drankstanden. De ene rij wachtenden ging over naar de andere rij wachtenden, waardoor het gewoon veel te druk was.
Als ik hier dan lees dat het een test was om de pijnpunten te detecteren, kon je dat gewoon al op voorhand weten. En dan vind ik (puur mijn mening) dat je als organisatie dat systeem gewoon niet moet invoeren en moet kijken hoe ze het elders doen.
Maar goed, de organisatie mag mijn ongelijk aantonen. Alle pluimen op de hoed als het wel goed komt. Maar ik vrees er voor.