Eurovision

• Onderwerp starter Onderwerp starter JB.
  • Startdatum Startdatum
Behoorlijk weinig.

Dit topic kunnen we ook weer afstoffen inmiddels me dunkt. Wat zijn de favorietjes van dit jaar?

Ik heb alleen die van Claude gehoord, probeer eigenlijk altijd alles pas bij de halve finales voor het eerst te horen

Na dat gedoe met Joost vorig jaar en daarbij ook dat recente nieuws over de regenboogvlaggen heb ik voor het eerst in jaren eigenlijk niet echt op de planning staan om te gaan kijken. Het interesseert toch wat minder dan anders. Helpt ook niet mee dat het nummer van Claude weinig bijzonders is.

Zijn er meer mensen die dat gevoel hebben en (een jaartje?) skippen?

• Leuk
Waarderingen: Blommie en Mark's Kal
Ik merk wel dat ik er minder zin in heb. Afgelopen jaar was ook echt klote (terwijl de muziek juist voor Songfestivalbegrippen top was). Heb even een rondje geluisterd voor dit jaar maar loop er niet echt warm voor.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ik heb het gevoel alsof er per jaar steeds krampachtiger wordt vastgehouden aan het idee dat het songfestival niet politiek mag zijn. Terwijl volgens mij muziek per definitie politiek is, daar verandert een regel niks aan. En hoe strenger ze op die regel gaan zijn bij de EBU, hoe meer mensen er boos om worden (terecht overigens). En hoe meer er een vervelend gevoel bij het songfestival komt kijken.

Ik probeer er nog wel zin in te hebben, want het is zo'n nostalgisch leuke week...

Toch maar aan het kijken…niveautje weer.

Ik snap de staging/opbouw van Nederland niet. Zo saai in het begin en prachtig aan het eind.

Ligt het aan mij of was dit echt een heel saaie halve finale? Zweden en Estland waren tof, Nederland en IJsland ook oké, maar daar stopt het.

Onze inzending was niet mijn ding, maar toch altijd jammer als de finale zonder vertegenwoordiger uit eigen land is.

• Leuk
Waarderingen: piep
Afgelopen dinsdag niet iets gezien waarbij blij van werd.
Eindelijk enthousiasme van mijn kant. Litouwen.
Katarsis. Straks even checken naar andere nummers.

Ik merk wel dat ik er minder zin in heb. Afgelopen jaar was ook echt klote (terwijl de muziek juist voor Songfestivalbegrippen top was). Heb even een rondje geluisterd voor dit jaar maar loop er niet echt warm voor.
De mooiste Eurovision ever was de editie die Nederland organiseerde in Ahoy, met Måneskin als winnaar.

Hoe strak was die show geregisseerd. Dat was pure klasse.

• Geweldig
Waarderingen: swissepfan
Deze halve finale is al stukken beter dan dinsdag.

Litouwen is inderdaad een bandje. Malta en Oostenrijk vond ik ook wel ok.

• Leuk
Waarderingen: slyke
Na dat gedoe met Joost vorig jaar en daarbij ook dat recente nieuws over de regenboogvlaggen heb ik voor het eerst in jaren eigenlijk niet echt op de planning staan om te gaan kijken. Het interesseert toch wat minder dan anders. Helpt ook niet mee dat het nummer van Claude weinig bijzonders is.

Jep dit "feest" heeft afgedaan bij mij. Apolitiek mn gat. Rusland bannen, regenboogvlag bannen, Israël wel laten meedoen (waarvan hun inzending ook nog eens zo politiek als iets is). Al die keuzes zijn ook gewoon politiek.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan

Users who are viewing this thread