Rock Werchter 2024

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.963
8.611
Dit dus. Slowdive-PJ Harvey en Archive-dEUS achtereenvolgens in de tenten zijn mijn grote angst om iets ervan te missen!
Ik zou -in beide gevallen- toch mooi op tijd bij de tweede naam (dus PJ Harvey en dEUS) staan. Lijken me geen acts die je ergens helemaal achteraan wil meemaken.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.339
5.873
Paar erg mooie slots. Sampha en Janelle gaan echt prachtshows weggeven. Ik zou zeggen: mis deze 2 zeker niet!

Maar waar ik eigenlijk nog het meeste FOMO van ga hebben (want de kans dat ik alsnog ga is nu wel erg mini geworden), is dEUS in die Barn. Jaren hoop ik op een slot van deze bazen op RW, na hun lichte tegenvaller in 2012. Nu hebben ze echt een mooi slot gekregen, lekker lang, en ik verwacht dat die daar een dijk van een show gaan wegzetten. Misschien wel eentje voor in de boeken. Die vrijdag is de slechtste RW dag ooit voor mij, maar dEUS zou veel goedmaken.
Ik zit uit interesse ook even in de clashfinder te struinen en ik deel je observaties. Vrijdag is het zwakst, zaterdag het best, onder de streep echt niet genoeg om mijn interesse voor Werchter te laten herleven. En ze presteren het om zelfs een paar lelijke clashes in te plannen, terwijl er maar zo weinig is wat ik überhaupt zou willen zien 😅

Als ik zou gaan, zou het vooral voor de Barn shows zijn: Eefje de Visser, dEUS, Jessie Ware, Janelle Monáe, Froukje, Jungle… Zaterdag zouden dan voor mij ook nog de beste Klub C naam (Marc Rebillet) en de beste Slope naam (Prins S. en de Geit) staan. En de beste headliner, daartussen is de ranking voor mij Dua Lipa > Foo Fighters > Lenny Kravitz > Måneskin. Dus een zaterdag dagticket zou nog het enige zijn waarbij ik misschien het gevoel zou hebben waar voor mijn geld te krijgen.

Maar goed, er zijn gelukkig genoeg andere festivals om enthousiast over te zijn voor mij. Toch heb ik ook enkele jaren erg genoten van Werchter, vandaar dat mijn interesse wel blijft bestaan. In ieder geval heel veel plezier gewenst aan iedereen die wel gaat! En voor mij volgend jaar weer een kans.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.963
8.611
Tenzij ze de Barn open maken natuurlijk...
Ja, precies. Maar dan zou ik alsnog -bij deze 2 dan- wel echt binnen en op een goede plek willen staan. Zo'n PJ Harvey wil je niet vanop de achterste rij beleven zeg maar.
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
555
410
Wat is dat toch, dat je toch gaat kijken waar je heen zou gaan, zelfs als je geen kaartjes hebt xD
Ale je het zo in de breedte ziet, is het toch weer een geweldige line-up, zeker voor de gemiddelde werchterganger denk ik (@pinkop organisatoren: kijken we mee?

Wat mijn schema zou zijn, zonder me heel erg verdiept te hebben, (!) bij hoogtepuntjes:

donderdag: The gaslight Anthem, Meute(!), Johnny Marr, Black Pumas, Slowidve(!), Pj Harvey, (!) Jane's Addiction, Lenny Kravitz
Allemaal (!) nog nooit gezien, ik zou bijna nog een donderdagkaart scoren
Vrijdag: The beaches, Simple plan, Bad Omens/Tom Odell, dEUS(!), Tom Morello(!), Snow Patrol, Maneskin
Ik denk de minste dag, maar met Simple plan (nooit gezien, maar werkt perfect op zo'n weide), maar zeker dEUS en Tom Morello toch wel wat pareltjes
Zaterdag: The last Dinner Party (!), The Kooks, Nothing but Thieves, Avril Lavigne (!), The Blaze, Prins S. en de Geit, Dua Lipa (!)
De uitroeptekens spreken eigenlijk voor zich, Dua Lipa wordt een wereld show, The Last Dinner Party idem (staan nog vrij vroeg) en Avril Lavigne, tsjaa, een mens moet af en toe hard meeblerren toch?
Zondag: Froukje (!), Idles, Michael Kiwanuka (!), Foo Fighters
De eerdere namen op de zondag me weinig in verdiept, maar froukje in Michael in de barn is feest. Jungle en Parcels tijden de foo fighters is wel heel spijtig, maar ja, in tegenstelling tot velen anderen hier, hoor ik Dave graag lullen (en spelen,ahaha)
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.988
2.027
Al paar jaar geleden dat ik zoveel aangeduid heb, op iedere dag zit het schema redelijk vol.
Op zaterdag geven ze mij ruim de tijd om zonder spijt aan te schuiven voor Roisin Murphy en ik hoop dat er daarna nog plek is voor Benjamin Clementine.
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
408
542
Opvallend in de timeslots van Slope en Main stage is dat er na een optreden op de Slope altijd 5 minuten pauze is voordat het optreden op Main begint. Blijkbaar vorig jaar toch last gehad met soundbleed.

EDIT: het was vorig jaar ook al zo.
 
Laatst bewerkt:

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.988
2.027
Zelfs met die 2 factoren vlieg je niet van opener naar op 1 na laatste op een festival van de grootte Werchter.
Moet je er wel bij zeggen dat ze toen oorspronkelijk een aantal posities hoger gepland stonden.

Zijn toen van dag moeten wisselen en helemaal van voor in de rij gaan staan maar met een overweldigend optreden.
Sub is wat te hoog natuurlijk maar dat gaat een spetterend feest worden.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
568
534
Zelfs met die 2 factoren vlieg je niet van opener naar op 1 na laatste op een festival van de grootte Werchter.
Ze zouden eerst niet openen maar om 16:00 spelen.

Ze hadden ook prima een spot lager kunnen staan hoor, maar misplaatst vind ik het niet.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.169
10.496
Ik zou -in beide gevallen- toch mooi op tijd bij de tweede naam (dus PJ Harvey en dEUS) staan. Lijken me geen acts die je ergens helemaal achteraan wil meemaken.
Voor de eerste ben ik met je eens maar Archive wil ik wel echt van begin tot eind vooraan meemaken. Daarna met zweet in de bilnaat naar de Barn rennen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken