Pinkpop 2024

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
596
569
Ik zag vandaag wat weekend-doorverkooptickets via TM staan voor €142,80, was alleen te laat omdat m'n achterban niet snel genoeg was ☺️
Maar dat is nog eens interessant voor n weekendkaart, dus dat ga ik zeker in de gaten houden want veel goedkoper zullen ze niet worden denk ik...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Ik zag vandaag wat weekend-doorverkooptickets via TM staan voor €142,80, was alleen te laat omdat m'n achterban niet snel genoeg was ☺️
Maar dat is nog eens interessant voor n weekendkaart, dus dat ga ik zeker in de gaten houden want veel goedkoper zullen ze niet worden denk ik...
da's wel heel goedkoop... wow

er staan nu ook 6 zaterdagtickets voor 130,- (15 onder de prijs)
 

Vusjke88

Playlistbediener
31 jan 2024
9
3
Ook op ticketswap kreeg ik een paar keer een melding voor een weekendticket rond de 200. Net te laat vooralsnog.
 

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
308
405

Je kan ervan vinden wat je wil, maar dit is wel 'n showtje hoor.
Helemaal mee-eens, hier word ik wel enthousiast van. En als hij deze productie meeneemt, weten we ook waar flink wat budget naar toe is gegaan.

Ooit al gezien op LL14 toen erg verlegen en leek verbaasd dat het helemaal vol stond…dat is nu wel anders 🤣.

Van Lollapalooza staat er nog wel meer op zoals Limp Bizkit en Hozier. Tja, niet meer dan onderhoudend
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.527
1.991
En dan ook nog samen met Ed Sheeran. 2 grote namen ( maar wel nog niet uitverkocht, wat ik bizar blijf vinden).
Blijkbaar dan toch ook weer niet zó populair voor de doelgroep die het zou moeten aanspreken. Blijkt maar weer hoe snel Pinkpop het moeilijk krijgt zodra een Metallica of Foo Fighters ontbreekt.
Corrigeer me als het niet klopt, maar volgens mij verkocht Justin Bieber toen als een malle, waar dus Ed Sheeran of Imagine Dragons dat blijkbaar niet doen.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
580
298
Ik hoor hier inderdaad ook vrijwel niemand enthousiast zijn over Sam, al erkent iedereen dat het een grote naam is.
Ik denk dat bv Queens of the Stone age of Nothing but Thieves veel beter bij Pinkpop past, de mainstream rock namen.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.217
4.472
Blijkbaar dan toch ook weer niet zó populair voor de doelgroep die het zou moeten aanspreken. Blijkt maar weer hoe snel Pinkpop het moeilijk krijgt zodra een Metallica of Foo Fighters ontbreekt.
Corrigeer me als het niet klopt, maar volgens mij verkocht Justin Bieber toen als een malle, waar dus Ed Sheeran of Imagine Dragons dat blijkbaar niet doen.
Ed Sheeran was wel al vrij vaak in de buurt, Justin Bieber toen wat minder? De ticketprijzen heb sindsdien ook een ongekend stijgende lijn meegemaakt. Ik denk daarbij dat de Metallica of FF liefhebber toch wat ouder is (en dus minder ontvankelijk voor hippere alternatieven) en wellicht meer vermogend is dan de doelgroep van Ed Sheeran of Sam Smith.

Lastige spagaat wel waarin Pinkpop verkeert, je kunt niet eeuwig met Metallica en FF blijven komen, maar tegelijkertijd lijkt Pinkpop niet het festival dat een nieuwe, jongere, doelgroep weet te bereiken.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Lastige spagaat wel waarin Pinkpop verkeert, je kunt niet eeuwig met Metallica en FF blijven komen, maar tegelijkertijd lijkt Pinkpop niet het festival dat een nieuwe, jongere, doelgroep weet te bereiken.
Dit vat 'm wel mooi samen ja. De grootste discussie doorheen de jaren op dit forum; maar ook de meest relevante. Althans toch in het PP en RW topic.
 

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
171
79
Ed Sheeran was wel al vrij vaak in de buurt, Justin Bieber toen wat minder? De ticketprijzen heb sindsdien ook een ongekend stijgende lijn meegemaakt. Ik denk daarbij dat de Metallica of FF liefhebber toch wat ouder is (en dus minder ontvankelijk voor hippere alternatieven) en wellicht meer vermogend is dan de doelgroep van Ed Sheeran of Sam Smith.

Lastige spagaat wel waarin Pinkpop verkeert, je kunt niet eeuwig met Metallica en FF blijven komen, maar tegelijkertijd lijkt Pinkpop niet het festival dat een nieuwe, jongere, doelgroep weet te bereiken.
Inderdaad lastig, maar als je keuzes maakt voor Calvin Hariis ipv opkomende Rock artiesten (ja, die bestaat nog) of iets zoals Queens of the Stone Age dan ben je iets anders aan het doen dan een jongere soortgelijke doelgroep aan het bereiken. Je bent je hele festival/brand aan het veranderen. Er zijn tig festivals waar je de DJ/Hip-hop/Rap/USB artiesten kunnen bekijken. Ze zijn nu hun huidige doelgroep aan het wegjagen. Wij zien waar het over 5 jaar is.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.698
Inderdaad lastig, maar als je keuzes maakt voor Calvin Hariis ipv opkomende Rock artiesten (ja, die bestaat nog) of iets zoals Queens of the Stone Age dan ben je iets anders aan het doen dan een jongere soortgelijke doelgroep aan het bereiken. Je bent je hele festival/brand aan het veranderen. Er zijn tig festivals waar je de DJ/Hip-hop/Rap/USB artiesten kunnen bekijken. Ze zijn nu hun huidige doelgroep aan het wegjagen. Wij zien waar het over 5 jaar is.
Noem 5 geloofwaardige "opkomende" rock artiesten die dit jaar Pinkpop konden afsluiten. Of weet je, noem er eens 2. Je praat tevens weer onzin, want ik zie bijster weinig hiphop en rap op pinkpop, er staat veel meer rock dan hiphop zelfs. Nu jij weer.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.217
4.472
Inderdaad lastig, maar als je keuzes maakt voor Calvin Hariis ipv opkomende Rock artiesten (ja, die bestaat nog) of iets zoals Queens of the Stone Age dan ben je iets anders aan het doen dan een jongere soortgelijke doelgroep aan het bereiken. Je bent je hele festival/brand aan het veranderen. Er zijn tig festivals waar je de DJ/Hip-hop/Rap/USB artiesten kunnen bekijken. Ze zijn nu hun huidige doelgroep aan het wegjagen. Wij zien waar het over 5 jaar is.
QOTSA stond er vorig jaar, verkocht ook niet als een trein..
Imagine Dragons of Nothing but thieves lijkt dit ook niet voor elkaar te krijgen.
 

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
171
79
Noem 5 geloofwaardige "opkomende" rock artiesten die dit jaar Pinkpop konden afsluiten. Of weet je, noem er eens 2. Je praat tevens weer onzin, want ik zie bijster weinig hiphop en rap op pinkpop, er staat veel meer rock dan hiphop zelfs. Nu jij weer.
Mij excuses meneer muziekgod. Ik wilde niet een andere mening dan jij hebben, Vergeef mij.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.698
Mij excuses meneer muziekgod. Ik wilde niet een andere mening dan jij hebben, Vergeef mij.
Ga dan de discussie op een normale manier aan? Je roept onzin en vervalt vervolgens in clichés als "ik heb een andere mening". Een andere mening mag, maar een beetje onderbouwing is misschien wel fijn anders gaat dit forum op een soort kermis lijken.
 

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
700
919
Er zijn tig festivals waar je de DJ/Hip-hop/Rap/USB artiesten kunnen bekijken. Ze zijn nu hun huidige doelgroep aan het wegjagen. Wij zien waar het over 5 jaar is.
Zet Stormzy nog aan de bovenkant die zaterdag en is gewoon prima programmering hoor. Undercard valt me ook wat tegen tot dusver, dus ook op dat vlak nog veel marge mogelijk naar de toekomst toe.

Maar het feit dat je hip-hop artiesten en rappers onder hetzelfde categoriseert als USB-artiesten, ja, dat vind ik jammer. Jack Harlow, Dave, Stormzy of bv Dizzee Rascal zouden echt wel niet misstaan vind ik!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken