Pinkpop 2024

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.229
743
lijstje ziet er zeer realistisch uit
vraag me alleen af of er idd zoveel acts op stage 4 gaan spelen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.029
6.064
vraag me alleen af of er idd zoveel acts op stage 4 gaan spelen
ja daar wringt de schoen...
ik ga er voorlopig van uit dat Zuid en Noord om en om spelen, da's logisch.
De tent zal wel 'gewoon' gelijktijdig spelen met Noord.
Dan blijven er in de tijdspanne die overblijft 7 a 8 acts over, kan imo niet anders dan dat dat voor Stage 4 is.

2023 speelde Stage 4 nog 6 acts van ca 12:30 (half uur na start) tot ca 22:45 (ruim 1:15 voor het einde)
Acts stage 4 spelen normaal ca 45 minuten, vorig jaar zat er ook telkens 45 minuten tussen de acts.
Zou je de tijd tussen de acts kunnen knijpen naar ca 35 minuten ipv 45 minuten, kunnen er op een dag al 2 acts meer op stage 4 spelen, dus 8 ipv 6.
ongeveer zo iets :
12:30-13:15 / 13;50-14:35 / 15:10-15:55 / 16:30-17:15 / 17:50-18:35 / 19:10-19:55 / 20:30-21:15 / 21:50-22:35 ?
 

festirock

Support act
1 dec 2015
843
572
Ik denk dat begrijpend lezen niet heel moeilijk is hier. The Analogues spelen de Beatles muziek beter dan Paul McCartney dat nu doet. Dat is alles wat ik ermee wilde zeggen en dat zal ook mijn mening blijven.
Nee hoor. Denk dat je eens moet kijken naar Glastonbury vorig jaar. Was zelf aanwezig en dat gaat een coverband niet evenaren. Geef maar het origineel.
(Trouwens coverband op een groot podium van een major festival...hoeft niet)
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
931
443
Een cover of tributeband hoort wat mij betreft niet thuis op een groot podium van een major festival. Zeker als er al zo weinig podia en acts staan. Hoe goed de desbetreffende band ook is. Het is vind ik zonde van zo'n plek, zie liever een band die groot is geworden door eigen nieuwe muziek en producties.

Als je een festival met meer dan 5 podia hebt en er is een soort tribute stage is of het is onderdeel van je nachtprogramma, dan kan ik het nog begrijpen.
Helemaal mee eens, voor mij geeft het maar 1 origineel en dat is Sir Paul.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

johnnydee

Campingartiest
16 nov 2022
97
67
Nee hoor. Denk dat je eens moet kijken naar Glastonbury vorig jaar. Was zelf aanwezig en dat gaat een coverband niet evenaren. Geef maar het origineel.
(Trouwens coverband op een groot podium van een major festival...hoeft niet)
Inderdaad een fantastisch optreden van McCartney op Glastonbury. Heb het al een aantal keren teruggekeken. Natuurlijk speelt ook de show hierin eeg grote rol. (krijg kippenvel bij het virtuele duet met John lennon in I got a feeling). Maar je moet wel toegeven dat zijn stem de laatste jaren zwakker klinkt. Mag ook wel op je 80ste. Uiteraard zou ik ook het liefst McCartney op Pinkpop zien, maar the Analogues zijn een mooi alternatief.
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
379
209
Mijn verwachting van de podium indeling....
Op basis van Dennis z'n lijstje maar eens even gekeken waar je me kan vinden... dik gedrukt is MUST See. cursief graag zien (mits geen clashes)
de rest hoef ik niet persé te zien, maar als ik er toevallig blijf hangen is dat ook prima (ken ik ook nog niet en moet ik me ff in verdiepen)
rood blijf ik vandaan....

Vrijdag
Zuid
Måneskin • Avril Lavigne • YungbludBabymetal • Nathaniel Rateliff & The Night Sweats
Noord
Keane • Royal Blood • Acda en de Munnik • Cian Ducrot
Tent
Palaye Royale • Polyphia • S10 • Pommelien Thijs • Jiri11
Stage 4
Skindred • Tinlicker • Aviva • Dagny • Fleddy Melculy • Kawala • Mell VF • Nieve Ella

Zaterdag
Zuid
Calvin Harris
Anouk • Pendulum (live) • The Analogues • De Jeugd Van Tegenwoordig
Noord
Nothing But Thieves • Louis Tomlinson • Against The CurrentCorey TaylorDouwe Bob
Tent
Froukje • John Coffey • Lauren Spencer Smith • Matt Maltese • Oliver Heldens
Stage 4

Chinchilla • Dead Pony • James Marriott • Lottery Winners • Ploegendienst • Tors • The Vices • Gideon Luciana

Zondag
Zuid
Ed Sheeran • Hozier • Greta Van Fleet • Davina Michelle • Ilse DeLange
Noord
Sam Smith Limp BizkitCalum ScottDOOL • The Interrupters
Tent
James Arthur • Jane’s Addiction • Loreen • Meute • Sea Girls
Stage 4
Henry Moodie • ClockClock • Gunmoll • The K’s • Ruby Water • TALK • YĪN YĪN
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
421
115
Mijn verwachting van de podium indeling....

Vrijdag
Zuid
Måneskin • Avril Lavigne • Yungblud • Babymetal • Nathaniel Rateliff & The Night Sweats
Noord
Keane • Royal Blood • Acda en de Munnik • Cian Ducrot
Tent
Palaye Royale • Polyphia • S10 • Pommelien Thijs • Jiri11
Stage 4
Skindred • Tinlicker • Aviva • Dagny • Fleddy Melculy • Kawala • Mell VF • Nieve Ella

Zaterdag
Zuid
Calvin Harris • Anouk • Pendulum (live) • The Analogues • De Jeugd Van Tegenwoordig
Noord
Nothing But Thieves • Louis Tomlinson • Against The Current • Corey Taylor • Douwe Bob
Tent
Froukje • John Coffey • Lauren Spencer Smith • Matt Maltese • Oliver Heldens
Stage 4
Chinchilla • Dead Pony • James Marriott • Lottery Winners • Ploegendienst • Tors • The Vices • Gideon Luciana

Zondag
Zuid
Ed Sheeran • Hozier • Greta Van Fleet • Davina Michelle • Ilse DeLange
Noord
Sam Smith • Limp Bizkit • Calum Scott • DOOL • The Interrupters
Tent
James Arthur • Jane’s Addiction • Loreen • Meute • Sea Girls
Stage 4
Henry Moodie • ClockClock • Gunmoll • The K’s • Ruby Water • TALK • YĪN YĪN
Zou meute niet net als blaze of Glory aantal jaar geleden op het terrein/kalmanlaan spelen?
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.697
Zou meute niet net als blaze of Glory aantal jaar geleden op het terrein/kalmanlaan spelen?
Nee, die hebben gewoon echt een spot op de affiche, en wel terecht. Vind het live best saai, moet ik toegeven, maar de tent zal perfect werken.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
580
298
Pukkelpop meteen uitverkocht...het lijkt alsof alle grote festivals zonder enig probleem uitverkopen behalve Werchter en Pinkpop.
Het concept waarbij geleund wordt op mega headliners werkt duidelijk niet als die headliners er niet zijn. Benieuwd waar dit in de toekomst heen gaat.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.985
2.025
Pukkelpop meteen uitverkocht...het lijkt alsof alle grote festivals zonder enig probleem uitverkopen behalve Werchter en Pinkpop.
Het concept waarbij geleund wordt op mega headliners werkt duidelijk niet als die headliners er niet zijn. Benieuwd waar dit in de toekomst heen gaat.
Bij Werchter gaat de verkoop blijkbaar toch zoals gewoonlijk.

En zitten daar ook al aan de derde van vier dagen die op uitverkopen staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en brutus257

Landgraver

Support act
13 apr 2021
931
443
Pukkelpop meteen uitverkocht...het lijkt alsof alle grote festivals zonder enig probleem uitverkopen behalve Werchter en Pinkpop.
Het concept waarbij geleund wordt op mega headliners werkt duidelijk niet als die headliners er niet zijn. Benieuwd waar dit in de toekomst heen gaat.
Gaan we zien volgend jaar, je blijft dan toch afhankelijk van die "vijver" waar je uit moet putten.Wie is er beschikbaar en willen ze festivals spelen.Komende jaren zullen er toch imo andere headliners op de poster gaan verschijnen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.029
6.064
Gaan we zien volgend jaar, je blijft dan toch afhankelijk van die "vijver" waar je uit moet putten.Wie is er beschikbaar en willen ze festivals spelen.Komende jaren zullen er toch imo andere headliners op de poster gaan verschijnen.
ik verwacht niet dat het aanbod headliners beter gaat worden...
Ben er bang voor dat de tijd dat de stadion headliners op Pinkpop kwamen geheel voorbij is, te hoge gage's waardoor de kosten de spuigaten uitlopen. Kijk naar de ticketprijzen voor Swift, Springsteen, Eagles of AC/DC.

Als aan die absurde prijzen en gage's niets gaat veranderen, dan blijven er voor Pinkpop headliners in deze catagorie over. Dat is toch net een andere catagorie en geen grote stadion acts meer. Kijk naar headliners in Duitsland op Rock am Ring/Rock im Park, of Hurricane/Southside. Kijk over de grens bij IOW of Sziget. Of kijk bij Graspop of Rock Werchter. Of verder over de grens naar de Lollapalooza festivals of de Rock in Rio festivals Daar zitten de headliners waar je voor Pinkpop naar moet kijken imo.

In principe viel Green Day imo in een catagorie die had kunnen passen op Pinkpop, normale staanplaatsen in Gelredome ca 78 euro, geeft aan dat ze qua prijzen en gage zeer waarschijnlijk waren geweest voor Pinkpop.
Als Pearl Jam in EU is in juni 2025, dan schrijf ik ze alvast op voor Pinkpop, Same voor Foo Fighters. Misschien dat zelfs (ja ik ga het zeggen) dat qua prijzen en gage Iron Maiden in de betaalbare lijn zit qua headliner, beschikbaarheid zal minder zijn door de metalfests rond Pinkpop waar de band normaal eerder voor zal kiezen. Metallica is dan weer zo'n act die meer voor de mainstream festivals kiest dan de metalfests, maar ook qua prijzen en gage nog haalbare kaart blijven.

Ik ben zelf dan wel weer enthousiast over Maneskin, maar dat ze zo snel al zo'n beetje overal als headliner opduiken is toch wel een teken dat prijzen en gage's zeer aantrekkelijk waren gezet tegenover de populariteit van de band.
En ik kijk er niet gek van op als Pinkpop bij geen beschikbare Pearl Jam's, Foo Fighters' of Metallica's komende jaren weer grijpt naar "jonge" headliners of dj's die de wenkbrauwen doen fronzen!!
 

HaaEll

Campingartiest
21 nov 2023
51
36
Pukkelpop meteen uitverkocht...het lijkt alsof alle grote festivals zonder enig probleem uitverkopen behalve Werchter en Pinkpop.
Het concept waarbij geleund wordt op mega headliners werkt duidelijk niet als die headliners er niet zijn. Benieuwd waar dit in de toekomst heen gaat.

hele opzet is toch anders. Pukkelpop, Lowlands, Sziget hebben een berg aan podia waardoor heel veel mensen tegelijk naar iets kunnen kijken en/of beleven. Pinkpop en Werchter draai(d)en echt om het hoofdpodium. De laatste jaren zijn ze daar iets van los aan het komen door het aantal podia uit te breiden. Alleen lopen ze dan tegen de problemen van het terrein aan.
Pinkpop en Werchter zullen iets moeten bedenken als ze los willen komen van de megaheadliner. Maybe 2 mainstage podia waardoor ze meer acts kunnen boeken.
Maar heb ook het idee dat er echt een ander publiek komt. Sowieso veel meer jongeren en ook een heel houseprogramma/area. Dat zie ik niet zo snel gebeuren op Pinkpop/Werchter.
 

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
696
916
Tbh, veel gekker dan 4 podia moet het voor mij niet worden. Dus hopelijk veranderen RW & PP niet teveel op dat vlak 😇
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.459
6.122
Als er nu mooie alternatieven tegenover de headliners hadden gestaan had dat de verkoop ook wel ten goede gedaan denk ik.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.029
6.064
Als er nu mooie alternatieven tegenover de headliners hadden gestaan had dat de verkoop ook wel ten goede gedaan denk ik.
ik denk niet dat dat veel uit maakt, de verkoop nu verloopt ook enkel over de bekend gemaakte namen. Ongeacht of een podium of tijdschema bekend is.
De headliners en hoofdnamen triggeren waarschijnlijk minder om naar Pinkpop af te reizen, athans niet voor 'genoeg' mensen.

Ben wel benieuwd hoe de verkoop er voor staat, qua dagkaarten en qua weekendtickets...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken