Graspop Metal Meeting 2026

Kan iemand mij overigens een uitleggen hoe het komt dat die groep ‘Wargasm’ al die vette collabs heeft (qua namen toch) maar dat hun muziek echt skijt is? Het ruikt sterk naar nepotisme?
I like the music from Wargasm and also their energy on the stage.

One of my must see bands on Sunday 🤘

• Leuk
Waarderingen: Valthys
Kan iemand mij overigens een uitleggen hoe het komt dat die groep ‘Wargasm’ al die vette collabs heeft (qua namen toch) maar dat hun muziek echt skijt is? Het ruikt sterk naar nepotisme?
Ik kan ze ook wel pruimen. Waar zou het nepotisme vandaan komen (vraag ik als onwetende nieuwe luisteraar)?

Laatst bewerkt:
Ik kan ze ook wel pruimen. Waar zou het nepotisme vandaan komen (vraag ik als onwetende nieuwe luisteraar)?
De zanger van wargasm is zoon van de bassist van de sex pistols. Voor de rest geen idee of hun success daar iets mee te maken heeft.

• Leuk
Waarderingen: CedricH
U zegt dat het niet zo erg is dat Knocked Loose nu headliner is omdat ze een goede set hebben, maar ik verwacht op een duur festival grote headliners waarvan de tickets soms te duur zijn om naar een zaalshow te gaan. Zo gek is dat niet hoor
TERING !!!!

sorry dat ik nu pissig word door je eigen lompe vergelijking moet je niet mijn woorden gaan verdraaien

ik zei

Ik zeg niet dat dat aangeeft dat ze een headliner moeten zijn maar het geeft wel aan dat heel veel mensen het optreden vorig jaar best goed vonden

pffff damnnnn

• Thinking
  • Cool
Waarderingen: napril69 en MetalLimbo
Graag ook wat positiefs over Blackgold. In 2023 heb ik zo goed als de hele donderdag en een klein stukje van Guns N' Roses meegepikt om daarna naar huis te rijden. Ik moest namelijk de dag nadien nog in de voormiddag gaan werken. Op vrijdag ben ik meteen na het werk terug richting Graspop gereden. Toen ik aankwam begonnen ze net met hun set op de Jupiler Stage. Nee, er was niet veel volk. Ik kon zelfs meteen richting de voorste rijen lopen. Maar ze waren echt wel welkom. Het klikte gewoon.

Ik vermoed dat ik ze deze editie, voor exact dezelfde redenen, helaas zal moeten missen. Maar mocht er niks anders spelen en mocht je fan zijn van nu-metal, geef ze eens een kans. Liefst vooraan. Ik zal het mezelf iig niet beklagen dat ik toen ben gaan kijken.

Ik vond hun optreden ook best goed, dit jaar sta ik er gewoon terug 👌🏻

• Leuk
Waarderingen: jvandeweyer en Piebe71
Took me some days to think about the KL dilemma. Personally I really like KL but I think there's a huge gap between them and the kind of band that should be headlining GMM (don't care if it's North or South). Behemoth was a similar situation but at least they have a powerful show with theatrical and fire stuff and they also made the special set over the tower so for me it was a a good headline show. Knocked Loose on the other side have sober stage production and don't think they ever played more than 60/65 minutes shows so that could be another handicap for a headline show. Last negative point is that they already played last year. I think that maybe they were the best option they had but I expected a "bigger" band.

Another question I have is why GMM didn't add any band to the lineup with this announcement. It was the perfect chance to fill the missing bands and show the complete lineup. Do you think they still don't have those bands? Or maybe those bands are big enough to wait for a separate announcement.

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo en Projunk
Goed, dan maar gewoon een toekomstige metaldome suggestie.

Gisteren bij Møl geweest en hadden een goeie sound en de zanger viel niet op aan te merken die was goed bij stem.
Show was niet bijzonder in een kleine zaal van de effenaar, de eerste helft bleven ze redelijk verstopt door de licht effecten.

Maar de muziek ligt heel erg in lijn met dat van Dayseeker. Maar deze Deense 4 mans formatie is nog wat kleiner zou dus vroeg in de metaldome kunnen staan wat mij betreft.

• On fire
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Loek123
Another question I have is why GMM didn't add any band to the lineup with this announcement. It was the perfect chance to fill the missing bands and show the complete lineup. Do you think they still don't have those bands? Or maybe those bands are big enough to wait for a separate announcement.
Verwacht geen grote namen er meer bij, een paar openers alleen nog.
Denk dat het meer te maken heeft met de communicatie naar alle bands toe. Zullen waarschijnlijk al een datum en tijd hebben afgesproken (noem even als voorbeeld 12 maart om 4 uur) waarop ze die bands aankondigen. Als ze dat ineens vervroegen naar 9 februari moeten ze dat snel communiceren naar het management van die bands.
Denk dat ze ook niet te lang wilden wachten met KL aankondigen zodat de ticketverkoop gewoon door zou gaan. Zullen tocj wel wat twijfelaars hebben gewacht tot de vervanger voor TS aangekondigd was voordat ze een kaartje haalden.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Verwacht geen grote namen er meer bij, een paar openers alleen nog.
Denk dat het meer te maken heeft met de communicatie naar alle bands toe. Zullen waarschijnlijk al een datum en tijd hebben afgesproken (noem even als voorbeeld 12 maart om 4 uur) waarop ze die bands aankondigen. Als ze dat ineens vervroegen naar 9 februari moeten ze dat snel communiceren naar het management van die bands.
Denk dat ze ook niet te lang wilden wachten met KL aankondigen zodat de ticketverkoop gewoon door zou gaan. Zullen tocj wel wat twijfelaars hebben gewacht tot de vervanger voor TS aangekondigd was voordat ze een kaartje haalden.
Ik zou de vervanging van TS door KL zo lang mogelijk stil hebben gehouden

Ik denk ook dat je vrijdag vooral teert op de combo vb ,bb en ab (🙃) en dat knocked loose leuk is voor de fans maar een grote kans dat het b-trio voor de kaartverkoop zorgt. Ts of kl hun impact gaat toch minder zijn denkik.

Al is het wel zonde dat dit nu zorgt voor een avond die ik niet kan afsluiten aan de main, wat met ts wel had geweest.

Als zal ik mss blij zijn datk vrijdag wat vroeger naar huis kan met nog 2 dagen op het programma.

TERING !!!!

sorry dat ik nu pissig word door je eigen lompe vergelijking moet je niet mijn woorden gaan verdraaien

ik zei

Ik zeg niet dat dat aangeeft dat ze een headliner moeten zijn maar het geeft wel aan dat heel veel mensen het optreden vorig jaar best goed vonden

pffff damnnnn
Take It Easy Ok GIF by TV Land

Took me some days to think about the KL dilemma. Personally I really like KL but I think there's a huge gap between them and the kind of band that should be headlining GMM (don't care if it's North or South). Behemoth was a similar situation but at least they have a powerful show with theatrical and fire stuff and they also made the special set over the tower so for me it was a a good headline show. Knocked Loose on the other side have sober stage production and don't think they ever played more than 60/65 minutes shows so that could be another handicap for a headline show. Last negative point is that they already played last year. I think that maybe they were the best option they had but I expected a "bigger" band.

KL mag dan wel zijn aangekondigd als headliner, maar ze zullen niet al te veel speeltijd krijgen, ga ik vanuit.
Hoogstens een uur en een kwartier, maar het zou me ook niet verbazen als het maar een uur zou zijn, zoals Ghost in 2018.
Ik weet niet hoe lang Twisted Sister zou spelen (anderhalf uur?), maar ik denk dat ze dan eerder nog een kwartiertje extra aan AB en/of BB geven.
Al is het wel zonde dat dit nu zorgt voor een avond die ik niet kan afsluiten aan de main, wat met ts wel had geweest.

Als zal ik mss blij zijn datk vrijdag wat vroeger naar huis kan met nog 2 dagen op het programma.
Ik denk dat Volbeat wel gewoon de dag gaat afsluiten, of skip je die dan ook?

Goed, dan maar gewoon een toekomstige metaldome suggestie.

Gisteren bij Møl geweest en hadden een goeie sound en de zanger viel niet op aan te merken die was goed bij stem.
Show was niet bijzonder in een kleine zaal van de effenaar, de eerste helft bleven ze redelijk verstopt door de licht effecten.

But the music is very much in line with that of Dayseeker. But this Danish 4-man formation is a bit narrower so it could be in the metal dome early as far as I'm concerned.I
I very much like Møl too! Very good band and I feel they are really establishing their personal sound with their new album. I suppose though that by "similar to Dayseeker" you mean similar to Deafheaven, but yeah I agree they would fit the Dome very well!

• Leuk
  • 100
Waarderingen: Projunk en MetalLimbo
KL mag dan wel zijn aangekondigd als headliner, maar ze zullen niet al te veel speeltijd krijgen, ga ik vanuit.
Hoogstens een uur en een kwartier, maar het zou me ook niet verbazen als het maar een uur zou zijn, zoals Ghost in 2018.
Ik weet niet hoe lang Twisted Sister zou spelen (anderhalf uur?), maar ik denk dat ze dan eerder nog een kwartiertje extra aan AB en/of BB geven.

Was dat uurtje Ghost ook niet omdat Guns N' Roses nog een marathonconcert moest starten?

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo

Ah ja dat zal idd normaal wel. dat hebk misschien miszien. Nee, daar kijk ik enorm naar uit 😊

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Users who are viewing this thread