Graspop Metal Meeting 2026

Nou ik ben een aardige nu metal liefhebber maar van die blackgold kan ik geen chocola maken.

Voor mij meer gangsta rap met wat gitaren.
Heb ze op hun vorige doorkomst gezien en was dat eigenlijk alweer vergeten tot ze weer opdoken. Dat was echt best een ondermaats optreden waar ik na een kwartiertje vertrokken ben.

I listen seriously from Foreigner to Aborted, Archspire, or Watain. This is really a big one for me meh. I always hated the statement ''it all sounds the same'' but here I really get 0 difference from the songs. Tune to Drop F, put some desonant tones through it and, as a singer, make the sound that normally comes from the brick factory next to the mainstage.

There is probably an audience for it, but a different kind of audience as far as I'm concerned.llW
Well to be honest, describing some of the characteristics of a genre doesn't make an argument for the quality of a song. We can also do that for any other genre out there. For instance, tune down to drop C, add some gutteral and high pitched vocals, a ton of breakdowns, some blasts or a two step riff and you've got a deathcore song.

I can seriously do that for power metal, doom, thrash, heavy, metalcore, black, you name it.

If you want no set characteristics on your music you would end up rejecting anything but avant-garde, experimenal prog and maybe jazz-impro horiented metal bands. (To be fair though, in the underground scenes there are many bands that break stractures all the time, but we are in a Graspop forum, not a Roadburn).

I get it's not to your taste, but don't try to objectify tastes, treat them as they are: different tastes. (Certainly do not do it by quoting the range of what you listen to, if it doesn't include bands in the specific genre - that would be metallic hardcore btw).

Ik ben ook het een en ander aan het inluisteren, hierbij valt mij Lacuna Coil op, heerlijk orkestje vind ik dat. Ik ben erg nieuwsgierig naar hun optreden. KL kan ik niet zoveel mee, maar volgens mij ben ik niet de enige hier, echt balen van TS.
Heb Lacuna Coil ook genoteerd om te zien als een van de undercard bands. Wel een mogelijke clash met Ice Nine Kills, dat zou wel jammer zijn (in dat geval kies ik voor INK).

Vrees nog het meest voor een clash tussen The Gathering en Electric Callboy, hoop zo dat ik ze allebei kan zien, net als Lacuna Coil en Ice Nine Kills!

Als ik de afgelopen 4 jaar langs ga, zou dit niet of misschien deels het geval zijn. Grootste kans op een clash tussen LC en INK maar goede kans dat het meevalt. Duimen!

Heb Lacuna Coil ook genoteerd om te zien als een van de undercard bands. Wel een mogelijke clash met Ice Nine Kills, dat zou wel jammer zijn (in dat geval kies ik voor INK).

Vrees nog het meest voor een clash tussen The Gathering en Electric Callboy, hoop zo dat ik ze allebei kan zien, net als Lacuna Coil en Ice Nine Kills!

Als ik de afgelopen 4 jaar langs ga, zou dit niet of misschien deels het geval zijn. Grootste kans op een clash tussen LC en INK maar goede kans dat het meevalt. Duimen!
Ik hoop dat LC niet clasht met INK, dat is een van de weinige must see's van mijn vrouw en het liefst front barier. Dan wordt het in dat geval INK, en geen LC voor mij maar da's niet erg, er is genoeg anders waar ik me het weekeind prima mee vermaak.

Wat mij opvalt is dat iedereen best wel loopt te zeiken op KL maar het feit is wel als je kijkt naar de rating die wij zelf hebben gegeven over de beste optredens van vorig jaar van de 78 optredens die genoemd zijn zei toch wel op een verdienstelijke plek staan tussen de 20 en 30.

Ik zeg niet dat dat aangeeft dat ze een headliner moeten zijn maar het geeft wel aan dat heel veel mensen het optreden vorig jaar best goed vonden

Annisokay verkoopt tickets voor 20 euro en geven ook een knaloptreden. Het probleem is dat een weekendje Graspop rond de 800 euro kost en dat je dan Knocked Loose als headliner krijgt. Maar goed, ik laat het het weekend niet verpesten hoor

• Leuk
Waarderingen: Lars.
Voor mij twee keer een teleurstelling, geen Tw en KL als vervanger, als ik dan de rest van die vrijdag zie, Zou ik liever de Cavaler's laten afsluiten, Nu staat ze nog wel een +1act voor dat Noth stage die dag, ze kunnen nog altijd een Evanescenseke doen. Fat chance maar een mens kan hopen.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: El_Leipo
Annisokay verkoopt tickets voor 20 euro en geven ook een knaloptreden. Het probleem is dat een weekendje Graspop rond de 800 euro kost en dat je dan Knocked Loose als headliner krijgt. Maar goed, ik laat het het weekend niet verpesten hoor

Dit is een rare vergelijking,....als je vergelijkt moet je het vergelijken met een dag ticket en de andere optredens die je erbij krijgt gedeeld door het dagticket .......

eten drinken slapen reken je ook niet bij annisokay want als ik daar overnacht in het hilton en met een taxi heen ga en me bezat met champagne kost annisokay ook 800 euro

• 100
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Loek123
Denk dat Volbeat, Alter Bridge, Breaking benjamin wel een redelijk trio is voor de ticketverkoop. Neem dan nog de mensen die een ticket hebben gekocht voor TS en de mensen die enthousiast worden van een unieke headlineset van Knocked Loose, en je zal wel een redelijk dagje hebben qua ticketverkoop gok ik.

Denk niet dat het zo'n rampscenario is als men denkt. Als de dag voor 70% uitverkocht is zullen ze ook wel tevreden zijn gok ik, dan hangen die op het laatste moment alsnog gewoon het bordje uitverkocht op net als voorgaande edities

Als ik zelf geen combi was gegaan had ik waarschijnlijk wel een vrijdag ticket gehaald, de combi trivium, alter bridge, breaking benjamin maakt het voor mij de sterkste dag van het jaar. (Al verwacht ik nog steeds wel de zwakste dag qua kaartverkoop)

• Leuk
Waarderingen: Lars. en won666
Hier ben ik er weer mee, dag 2 was er eentje om van te smullen. Vandaag op het menu:

DONDERDAG - VRIJDAG : TRASH METAL

Anthrax:
een band die waarschijnlijk geen introductie meer nodig heeft op dit forum, toch heb ik er nooit echt veel naar geluisterd. Deze band is naar mijn mening zeer sterk, de nummers zijn uiteenlopend en er is creatief omgesprongen met de stem van de zanger. Ik werd ook even helemaal teruggenomen naar mijn periode als Tony Hawk Pro Skater verslaafde en zag mezelf terug skaten in legendarische maps in dit spel. Wat opviel aan deze band is de heerlijke grooves van de drummer.

Megadeth: Ja Megadeth... Wat moet hier nog over gezegd worden wat niet gezegd is? Jammer van hun afscheid want toch wel echt een band die altijd graag gezien is, Uiteindelijk mag Dave Mustaine en met uitbreiding wij als publiek heel blij zijn dat hij uit Metallica geflikkerd is zodat wij Megadeth konden krijgen.

Cavalera: Het begon hier al meteen met een enorm snelle en groovy song. Het tempo lag hoog maar ook de kwaliteit van deze band ligt in een stabiele rechte lijn op een hoog niveau. Heerlijke gitaar riffs, vette screams. Enige minpuntje is dat het soms wel wat te veel op elkaar lijkt. Ik dacht op een bepaald moment dat ik 1 nummer van 10 minuten aan het luisteren was maar het bleken 3 nummers te zijn die gewoon ja... Identiek waren? Jammer maar ik kijk er toch naar uit ze te zien!

Trivium: Deze band was in mijn kindertijd al 1 van mijn favorieten, hun oudere albums zijn echt een throwback naar de dagen dat ik met zweetbandjes van bands rond liep op de speelplaats op school terwijl alle andere kinderen door hun ouders gekozen polo's aan hadden om 'deftig' over te komen. Prachtige tijd. Trivium is sowieso 1 van mijn must sees komende editie. WAAR ZIJN MIJN ZWEETBANDJES?!

BARK: Wat meteen op valt is dat deze band enorm klein is terwijl de kwaliteit toch echt wel goed is, catchy songs van begin tot einde. Lekkere vocals, en vooral de mix van de nummers is opmerkelijk goed voor trash metal. Deze band verdiend veel meer dan de 5000 luisteraars per maand op spotify. Ik stel een festileaks meeting voor front row bij hun optreden!

Forbidden: Soms is snel te snel, deze band viel me toch vaak tegen met hun hoge tempo's die zelfs niet helemaal natuurlijk voelde. Leuke vocals wel, lijkt een beetje op Bruce Dickinson. Instrumentaal zit het goed in elkaar maar toch had het BPM wat lager mogen liggen bij sommige songs. Een feest zal het ongetwijfeld wel worden. Wel zonder mij.

Dit was dag 2 van mijn totaal overbodige reviews.

Lekker! Helemaal mee eens... Ik kijk uit naar je review van Trash metal voor de zaterdag en zondag

Dit is een rare vergelijking,....als je vergelijkt moet je het vergelijken met een dag ticket en de andere optredens die je erbij krijgt gedeeld door het dagticket .......

eten drinken slapen reken je ook niet bij annisokay want als ik daar overnacht in het hilton en met een taxi heen ga en me bezat met champagne kost annisokay ook 800 euro
U zegt dat het niet zo erg is dat Knocked Loose nu headliner is omdat ze een goede set hebben, maar ik verwacht op een duur festival grote headliners waarvan de tickets soms te duur zijn om naar een zaalshow te gaan. Zo gek is dat niet hoor

Of ze gaan voor een goedkope optie omdat het toch uitverkoopt. We zijn nog maar februari. Jij gelooft nog in sprookjes precies?
Het zou me verbazen als die dag uitverkoopt. Al maakt dat voor de organisatie niet zo veel uit aangezien ze waarschijnlijk toch wel wat hebben uitgespaard met KL ipv TS.

Vorig jaar hadden we ook gezien dat ze plots tijdens het festival het bordje “uitverkocht” op hebben gehangen puur om te kunnen zeggen dat ze uitverkopen terwijl die dag een heel stuk rustiger was.

Zo, bewogen weekje blijkbaar. Knocked Loose als headliner had ik in de verste verte niet zien aankomen. Kan de band wel verdragen, maar bizarre keuze. Nu, ik blijf bij mijn standpunt: elke band kan headlinen, zolang er een goede show wordt neergezet. Anders is het wel wanneer de ticketprijs al berekend is op de vastgelegde -duurdere- headliners. Hopelijk staat er wat vuur tegenover.. 😁

In ander nieuws: President heeft binnen enkele dagen een nieuw nummer! De setlist wordt 20% langer, dames en heren! 🙃

• Haha
Waarderingen: DaanV
Hier ben ik er weer mee, dag 2 was er eentje om van te smullen. Vandaag op het menu:

DONDERDAG - VRIJDAG : TRASH METAL

Anthrax:
een band die waarschijnlijk geen introductie meer nodig heeft op dit forum, toch heb ik er nooit echt veel naar geluisterd. Deze band is naar mijn mening zeer sterk, de nummers zijn uiteenlopend en er is creatief omgesprongen met de stem van de zanger. Ik werd ook even helemaal teruggenomen naar mijn periode als Tony Hawk Pro Skater verslaafde en zag mezelf terug skaten in legendarische maps in dit spel. Wat opviel aan deze band is de heerlijke grooves van de drummer.

Megadeth: Ja Megadeth... Wat moet hier nog over gezegd worden wat niet gezegd is? Jammer van hun afscheid want toch wel echt een band die altijd graag gezien is, Uiteindelijk mag Dave Mustaine en met uitbreiding wij als publiek heel blij zijn dat hij uit Metallica geflikkerd is zodat wij Megadeth konden krijgen.

Cavalera: Het begon hier al meteen met een enorm snelle en groovy song. Het tempo lag hoog maar ook de kwaliteit van deze band ligt in een stabiele rechte lijn op een hoog niveau. Heerlijke gitaar riffs, vette screams. Enige minpuntje is dat het soms wel wat te veel op elkaar lijkt. Ik dacht op een bepaald moment dat ik 1 nummer van 10 minuten aan het luisteren was maar het bleken 3 nummers te zijn die gewoon ja... Identiek waren? Jammer maar ik kijk er toch naar uit ze te zien!

Trivium: Deze band was in mijn kindertijd al 1 van mijn favorieten, hun oudere albums zijn echt een throwback naar de dagen dat ik met zweetbandjes van bands rond liep op de speelplaats op school terwijl alle andere kinderen door hun ouders gekozen polo's aan hadden om 'deftig' over te komen. Prachtige tijd. Trivium is sowieso 1 van mijn must sees komende editie. WAAR ZIJN MIJN ZWEETBANDJES?!

BARK: Wat meteen op valt is dat deze band enorm klein is terwijl de kwaliteit toch echt wel goed is, catchy songs van begin tot einde. Lekkere vocals, en vooral de mix van de nummers is opmerkelijk goed voor trash metal. Deze band verdiend veel meer dan de 5000 luisteraars per maand op spotify. Ik stel een festileaks meeting voor front row bij hun optreden!

Forbidden: Soms is snel te snel, deze band viel me toch vaak tegen met hun hoge tempo's die zelfs niet helemaal natuurlijk voelde. Leuke vocals wel, lijkt een beetje op Bruce Dickinson. Instrumentaal zit het goed in elkaar maar toch had het BPM wat lager mogen liggen bij sommige songs. Een feest zal het ongetwijfeld wel worden. Wel zonder mij.

Dit was dag 2 van mijn totaal overbodige reviews.
Behoorlijk eens met je deze keer hoor. Meeting bij Bark sla ik over. Ik ga Drowning Pool absoluut niet missen.
En persoonlijk is Trivium voor mij geen thrash. Ze ooit voor het eerst gezien als voorprogramma van Metallica in het Gelredome als ik me niet vergis. Vond het toen al niet veel en het is ook nooit gegroeid bij mij. En ben bij bovengenoemde acts echt heel bang voor de clash Limp Bizkit met Anthrax.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Kan iemand mij overigens een uitleggen hoe het komt dat die groep ‘Wargasm’ al die vette collabs heeft (qua namen toch) maar dat hun muziek echt skijt is? Het ruikt sterk naar nepotisme?

Users who are viewing this thread