Top 2000

IMG_3691.jpeg

Nijmegen zet de Sjonnies op 1!
Zeeland Rollercoaster van Danny Vera. In West-Friesland zingen ze graag over bloemkolen.
Limburgers zingen Limburgs.
En er is ook een gemeente waar ze Marco Borsato op 1 zetten.

• Geweldig
Waarderingen: RubenFrusciante
Laatst bewerkt:
  • Confetti
Waarderingen: Paddy
28, mooie score toch? Er staan nou eenmaal zoveel Marco nummers in de lijst dat er helaas wat klassiekers moeten sneuvelen 🤪

En van die 28 maar 8 die ik niet kan meekrijgen omdat ze midden in de nacht zijn, is ook wel eens erger geweest!

Opvallend dat Telegraph Road van Dire Straits langzaam richting de top 10 gaat. Ook opvallend, hij werd 2 keer volledig gedraaid op radio 2 net voor en tijdens de stemweek....

• Winning
Waarderingen: BatMutsje
Nog even over Borsato:
Was de Waarheid bijna naar de uitgang geholpen, staat die opeens op 35!

IMG_3695.jpeg

Oprecht medelijden met Emmely, die zowel Dochters als De waarheid moet gaan draaien tijdens haar laatste shift op 31 december 🫠
Die nummers had ik dan wel weer bij Ruud willen hebben, omdat hij daar ongetwijfeld volle bak sarcastisch in was gegaan.

Wie was er jaren terug de DJ die iets zei in de vorm van "Marco Borsato, daar heb ik geen zin in" om het nummer vervolgens te skippen of iets dergelijks?

Wie was er jaren terug de DJ die iets zei in de vorm van "Marco Borsato, daar heb ik geen zin in" om het nummer vervolgens te skippen of iets dergelijks?
Rob Stenders
Ophef over Top 2000, Rob Stenders kapt Borsato al na één minuut af: ‘Dit kan niet’ | Show | AD.nl https://share.google/NeyIq74HWyDP8Havn

Detail. Was een nummer samen met Ali B.

Laatst bewerkt:
Nog even over Borsato:
Was de Waarheid bijna naar de uitgang geholpen, staat die opeens op 35!

Bekijk bijlage 17764
Hij is volgens de wet vrijgesproken, hoe hij met het andere gezin is omgegaan is wel opzienbarend. Men vindt het blijkbaar niet erg genoeg om daar niet meer op te stemmen. Je krijgt alleen wel veel dubbele betekenissen van de teksten van zijn liedjes.

Klopt. 10x vrouwen in de top 100 (3x Fleetwood Mac meegerekend), waarvan 3x solo (Miss Montreal, Amy Winehouse, Dolly Parton). Mis dan toch wel bijv. een Kate Bush, Joni Mitchell of een Aretha Franklin. Overigens ook maar 2 niet-witte artiesten in de top 100 (Michael Kiwanuka en Prince). Er valt aan diversiteit kortom nog wel wat te winnen. Maar goed, zoals de mensen hierboven ook terecht zeggen; over smaak valt natuurlijk ook niet te twisten.
Voor de diversiteit verwijs ik je naar de Snob2000.

Voor de diversiteit verwijs ik je naar de Snob2000.
Jij doet wel echt je uiterste best een stevig anti-woke geluid te laten klinken he? Ik vind het niet bepaald snob om te constateren dat het nogal merkwaardig is dat Marco (weliswaar vrijgesproken o.b.v. gebrek aan steunbewijs, maar het vonnis en de twijfelachtige apps zijn wel gewoon voor iedereen leesbaar) 6x in de top 100 staat, terwijl er maar 3x een vrouw in staat.

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong en Oasiss
Precies dat. Ik kan me heel erg opwinden over die nummer van René Karst erin. Tegelijkertijd vind ik het ook wel wat hebben. Zo'n top2000 is een afspiegeling van de gebeurtenissen van het gehele jaar. En eerlijk is eerlijk. De hoeveelheid kwaliteitsmuziek is óók toegenomen in de Top2000. Ik volg het al sinds de eerst editie en de hoeveelheid Nederlandse en Franse chansons in de eerst edities was ook schrikbarend en van de gehele jaren 90 stond er niks in. Nu hebben we oa best veel Radiohead, Nirvana, Pearl Jam, Pink Floyd (stond er ook niet in) en zelf Porcupine Tree. Dus als wij die nummers krijgen gun ik die andere luisteraars hun pleziertjes wel. Die moeten door 24 minuten Echoes heen ploeteren of 13 minuten PT.
Echoes..
Gelukkig tussen 3.00 en 4.00. Prima tijdstip

Users who are viewing this thread