Top 2000

Jij doet wel echt je uiterste best een stevig anti-woke geluid te laten klinken he? Ik vind het niet bepaald snob om te constateren dat het nogal merkwaardig is dat Marco (weliswaar vrijgesproken o.b.v. gebrek aan steunbewijs, maar het vonnis en de twijfelachtige apps zijn wel gewoon voor iedereen leesbaar) 6x in de top 100 staat, terwijl er maar 3x een vrouw in staat.
Zeg me dat het niet zo is. Ik ben ook geen Borsato fan. Radio 2 is gewoon veel meer mainstream en ja onderscheid tussen vrijspraak en wat er daadwerkelijk is gebeurt is niet iets wat blijkbaar mensen meenemen in hun beslissing om massaal weer op Marco B. te stemmen.
Jij doet wel echt je uiterste best een stevig anti-woke geluid te laten klinken he? Ik vind het niet bepaald snob om te constateren dat het nogal merkwaardig is dat Marco (weliswaar vrijgesproken o.b.v. gebrek aan steunbewijs, maar het vonnis en de twijfelachtige apps zijn wel gewoon voor iedereen leesbaar) 6x in de top 100 staat, terwijl er maar 3x een vrouw in staat.

Snob2000 van vorig jaar eens nagelopen, maar daar geldt volgens mij hetzelfde voor. Paar uitzonderingen, maar over het algemeen ook daar blank en man.

En het alternatief van Veronica? De Top V-1000. Zal wel hetzelfde zijn ook daar

Misschien leuk als we op het forum een top 100(?) maken met alleen maar vrouwen?

Ik ben alleen niet zo bijzonder handig met Excel om dergelijke lijsten te verwerken en scores op te tellen.
Ik ben, het zal niet verbazen, voor. Ik kan (/wil) alleen ook echt niks met Excel.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Misschien leuk als we op het forum een top 100(?) maken met alleen maar vrouwen?

Ik ben alleen niet zo bijzonder handig met Excel om dergelijke lijsten te verwerken en scores op te tellen.
Ik ben, het zal niet verbazen, voor. Ik kan (/wil) alleen ook echt niks met Excel.

Wil er best eens voor gaan zitten, wat zijn de eisen aan de vrouwen? Telt een Fleetwood Mac ook, moet er een vrouw zingen of een vrouw in de band voldoende?

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Wil er best eens voor gaan zitten, wat zijn de eisen aan de vrouwen? Telt een Fleetwood Mac ook, moet er een vrouw zingen of een vrouw in de band voldoende?
Hmm, misschien een frontvrouw? Wat denk jij/denken jullie? Fleetwood Mac of The XX zou dan kunnen?

Hmm, misschien een frontvrouw? Wat denk jij/denken jullie? Fleetwood Mac of The XX zou dan kunnen?

Lijkt me iets van zang door een vrouw, maar een duet met man is dan weer prima wel?

Edit: bij zo’n duet denk ik dan ook aan een artiest featuring zangeres, waarbij een deel van de vocals door een vrouw wordt gedaan, zoals een Avantasia ft. Floor Jansen of iets dergelijks.

• Leuk
Als we het beperken tot volledig vrouwelijke bands wordt het wel lastig denk ik (hallo 4 non blondes & destiny's child) dus vrouwelijke (co)frontvrouw lijkt me prima! Duet kan ik ook wel mee leven. Mogen uiteraard ook transvrouwen zijn (dacht ik even aan ivm de aankondiging van ANOHNI in Carré net)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Ja, misschien doen dat een vrouw in ieder geval een (significant) deel hoorbaar moet zijn? Denk dat we er wel uitkomen.

• Leuk
Waarderingen: AngieH
Ja, misschien doen dat een vrouw in ieder geval een (significant) deel hoorbaar moet zijn? Denk dat we er wel uitkomen.
Ja ben wel voor! In dat soort gevallen zouden Fleetwood Mac (met Stevie & Christine) zeker kwalificeren en the xx (met Romy) ook

• Leuk
Misschien dat @WesleyNoH als lijstjeskoning hier ook nog tips heeft, hoe aan te pakken.

Of ben jij er erg bedreven in @Koekdoos ? In dat geval, mijn excuses ;). Ik weet niet of je bedoelde dat je wel een poging wilde ondernemen of dat het een eitje voor je is.

Persoonlijk vind ik een vrouw in de band onvoldoende. B.V. the Smashing Pumpkins met een bassiste niet, Nightwish met een frontvrouw wel. Zijn ongetwijfeld wat twijfelgevallen.

Persoonlijk vind ik een vrouw in de band onvoldoende. B.V. the Smashing Pumpkins met een bassiste niet, Nightwish met een frontvrouw wel. Zijn ongetwijfeld wat twijfelgevallen.
Een vrouwelijk bandlid lijkt me ook onvoldoende. Band met 1 of meerdere vrouwen, maar een zingende frontman: nee

Band met 1 of meerdere mannen, maar een zingende frontvrouw (cranberries, sonic youth etc): ja.

Bij bijv. Fleetwood Mac is het wel lastig. Go your own way vind ik eigenlijk typisch een Lindsey nummer (wat het strikt genomen ook is, want de tegenhanger van Stevie's Dreams), maar denk dat we daar dan maar gewoon ons gezonde verstand moeten gebruiken.

Ja, eens! Wat mij betreft moet een vrouwelijke sound zijn, vocaal dus.

Misschien dat @WesleyNoH als lijstjeskoning hier ook nog tips heeft, hoe aan te pakken.

Of ben jij er erg bedreven in @Koekdoos ? In dat geval, mijn excuses ;). Ik weet niet of je bedoelde dat je wel een poging wilde ondernemen of dat het een eitje voor je is.

Ik zou gewoon alles handmatig invoeren en optellen, dus tips zijn altijd welkom. Maar handmatig lukt anders ook wel, houd me van de straat.

Frontvrouw, duet, een featuring vrouw die zingt zijn een beetje de categorieën dus. Ongetwijfeld zal er iemand met een instrumentaal nummer komen, dus dan moet het aantoonbaar door een vrouw geschreven zijn of iets dergelijks.

Ik zal zelf verder niet elk nummer gaan controleren, dus dat laat ik ook een beetje een teameffort zijn om twijfelgevallen in iemands lijst aan te kaarten en te bespreken…

Zal richting het weekend wel een topic openen met een deadline tot ergens eind januari of iets dergelijks.

Ik zou gewoon alles handmatig invoeren en optellen, dus tips zijn altijd welkom. Maar handmatig lukt anders ook wel, houd me van de straat.

Frontvrouw, duet, een featuring vrouw die zingt zijn een beetje de categorieën dus. Ongetwijfeld zal er iemand met een instrumentaal nummer komen, dus dan moet het aantoonbaar door een vrouw geschreven zijn of iets dergelijks.

Ik zal zelf verder niet elk nummer gaan controleren, dus dat laat ik ook een beetje een teameffort zijn om twijfelgevallen in iemands lijst aan te kaarten en te bespreken…

Zal richting het weekend wel een topic openen met een deadline tot ergens eind januari of iets dergelijks.
Leuk 👏🏽 misschien is het voor jou dan handig dat er een maximaal aantal nummers ingeleverd mag worden, bijv. 25?

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Leuk 👏🏽 misschien is het voor jou dan handig dat er een maximaal aantal nummers ingeleverd mag worden, bijv. 25?

Dacht zelf aan 50, ligt er beetje aan ook hoeveel lijstjes er komen. Maar ik heb komend jaar genoeg tijd om tussendoor alles te verwerken.

Maar het staat vrij om ook gewoon een top100 aan te leveren. Dan kan ik altijd nog ervoor kiezen om het uit te breiden.

Users who are viewing this thread