Rock Werchter 2026

Franz vorige keer ook gewoon KlubC niet? Denk dat geen van die 3 bands op de main zullen staan eerlijk gezegd.

Main op zowel vrijdag als zaterdag krijgen ook een iets 'poppier' insteek zo te zien.
Denk dat Franz toen gewisseld is van spot met Russ. Zodat die vroeger door kon.

Wat me opvalt. Voorlopig nog maar 2 1/2 Belgische acts bekend gemaakt. The Haunted Youth en Tom Smith.😎 En over Zwangere Guy gekeken. Thanks Jimmywe.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: dann en RuneBrico
DO:
TWOD, All Them Witches, Blood Incantation

VR:
TLDP, Wolf Alice, Social Distortion (FKA Twigs mogelijk voor de indrukwekkende dansshow)

ZA:
The Haunted Youth

ZO:
The Cure, Moby, APC, Paul Kalkbrenner, Mogwai, Ethel Cain (David Byrne mogelijk, al heb ik een haat-liefde verhouding met zijn stem/zang)

Jaaa helemaal happy met deze nieuwe drop! Ik had direct al een kaartje gekocht zodra dat kon, en nu komen er echt alleen maar meer topartiesten bij! Ik vroeg me af: zijn er nog meer mensen die solo naar RW gaan? :) of is daar een subforum voor ofzo? Thanks alvast!
Er is al een thread over alleen gaan, daar kan je misschien verder gaan.
En anders maak je er gewoon 1 zelf aan, mag natuurlijk altijd.

• Leuk
Waarderingen: Hanne
Ik heb van de week weer eens shake your money maker en the southern harmony and musical companion van the black crowes in z'n geheel gedraaid. Wat een albums zijn dat zeg! Als er één band is waarvan ik (waarschijnlijk tegen beter weten in) nog hoop dat ze doorkomen. De kaartjes gaan al gekocht worden, maar die zouden het affiche echt afmaken voor me
Kan zeker nog. In hun agenda staan 2, 3 en 4 juli nog open. En 5 juli spelen ze in Duitsland, op maar 5u rijden van Werchter.

• Leuk
Waarderingen: jarnemelk
Alles lijkt me wel duidelijk aan de volgorde te zien. Ethel Cain stevent af op hoge spot KluB C, idem Lauren Spencer Smith.
All Them Witches en Blood Incatation is nog een? Ik zie die niet de eerste 2 spots in de Barn op zich nemen, maar in Werchter kan zoiets wel.

Nog 50 namen te gaan. Grote hoofdlijnen liggen er nu quasi volledig. 24 Slope acts, paar Belgen, namen die we nooit zagen komen.

FKA Twigs was de verrassing waar een aantal om vroegen. Al aantal jaar dat die hier meermaals op tafel werd gelegd, maar zoals altijd, op lange termijn komt het er wel eens van.

Thursday

Main - Mumford & Sons, The War on Drugs, The Lumineers, Kasabian, Zwangere Guy

The Barn - The Prodigy, Jade, Loyle Carner, The Vaccines,

Klub C - Tom Smith, Dylan Gossett, Yard Act

?? - All them witches, Blood Incarnation,

Friday:

Main - The XX, Lewis Capaldi, Teddy Swims, Royel Otis, The Last Dinner Party, Wolf Alice, Kingfsher

The Barn - FKA Twigs, Franz Ferdinand, Social Distorion, Lauren Spencer Smith

?? - Agnes Obel, Paris Paloma

Saturday:

Main - Gorrilaz, Twenty One Pilots, Halsey, Renee Rapp, Kneecap, Palaye Royale

Barn - Pixies, Matt Berninger, The Haunted Youth, Dogstar

Klub C - CMAT, Beirut, Kokoroko

Sunday:

Main - The Cure, Moby, A Perfect Circle, Rise Against

The Barn - Paul Kalkbrenner, David Byrne, Mogwai, Sierra Ferrell

Klub C - Ethel Cain, Joy Crookes

Any hints of what I might have wrong?

Users who are viewing this thread