Rock Werchter 2026

Wow, wat een drop! FKA Twigs, David Byrne, Agnes Obel, CMAT, Sierra Ferrell, Franz Ferdinand...
Verrassend dat Tom Smith komt, anderhalve maand na het einde van zijn tour en een paar weken voor hij weer met Editors op pad gaat. Zegt wel iets over de band met Werchter.
Sterker nog: Editors zijn al op tour dan (Pinkpop). Dus idd bijzonder dat hij op Werchter tussendoor even solo speelt.

• Leuk
Waarderingen: musicislife en Joss
Dus de barnheads zijn The Prodigy - FKA Twigs - Pixies - Paul Kalkbrenner?
Yes zo interpreteer ik het ook.

The Prodigy en Twigs geven lastige clashes maar fijn dat op zondag Byrne de Barn niet afsluit.

Misschien nog een Barnsub te verwachten op zaterdag? Anders wordt dat Matt Berninger, ook niet verkeerd. Als het postertje komt zal het wel weer wat duidelijker worden...

Zo een Blood Incantation is toch eerder een beleving lijkt me? Ik maak altijd een shuffle playlist maar daarvoor lijkt deze band toch niet in aanmerking te komen precies 😅

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Speelt hij echt solo? Ik zie op de setlists dat hij ook het nodige Editors werk speelt.
Solo maar met nog een gitarist bij hem, redelijk ingetogen. Zal heel ander optreden zijn dan met Editors. Speelt wel enkele nummers van Editors, maar ook Smith & Burrows en veel solowerk.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan en Joss
Jammer van Simz maar voor de rest echt wel een hele rake en heerlijke worp. Zoveel fijne namen!

Ook maar een combi aanschaffen, jammer dat ik de hele donderdag en grootste deel vrijdag moet missen. Maar instromen met Twigs en the XX is allesbehalve verkeerd.

• Leuk
Waarderingen: DirkG
Met vijf keer solo in het voorjaar, een keer op Rock Werchter en drie keer op de festivals met Editors is de tienbeurtenkaart van Tom Smith in België voor 2026 bijna gevuld!

Met vijf keer solo in het voorjaar en drie keer op de festivals met Editors is zijn tienbeurtenkaart in België voor 2026 bijna gevuld!
Te bedenken dat de TW Classic headliners van 2018 er nu solo staan en sindsdien maar 1 ander optreden konden noteren op de Werchter wei. Terwijl ze beide inderdaad een belgisch abonnement hebben. Frappant.

Met vijf keer solo in het voorjaar, een keer op Rock Werchter en drie keer op de festivals met Editors is de tienbeurtenkaart van Tom Smith in België voor 2026 bijna gevuld!
Stond ook dit weekend al wat promoshows te doen in Gent en Heist-Op-Den-Berg in platenwinkels, dus zijn kaart is al vol 😉

Users who are viewing this thread