Graspop Metal Meeting 2026

Was aanwezig op de openingsavond van hun Franse tour in Reims, was verwonderlijk dat de zaal niet uitverkocht was, de bovenste ring was bijna volledig leeg. Niettemin fantastisch optreden gezien.

Gisteren in Lille een volle Zenith allesinds...
En wat een optreden 👌🏻laat maar komen voor de donderdag op Graspop!

Dit zal alvast beslissen als ik komende editie naar Graspop ga of niet...

Indien ja, is dit mijn lijstje:
- Gojira
- Limp Bizkit
- Tom Morello
- Septicflesh
- Thrown

Zou eigenlijk de prijs van het ticket omhoog gaan nog naar 337 euro in januari?

Aangezien de BTW in België vanaf januari niet lang 6 maar 12 perfent bedraagt

Yooo iedereen heb effe het schema van Godsmack erbij genomen, die staan 25 July in Bulgarije. Hopelijk een paar dagen ervoor ook in Dessel :) zal ook mijn must sees even oplijsten.

Donderdag
  • John Coffey
  • Limp bizkit
  • Megadeth
  • Static-x
  • Wind rose
Vrijdag
  • Alter bridge
  • Breaking Benjamin
  • Drowning pool
  • Trivium
  • TS
  • Volbeat
Zaterdag
  • BMTH
  • Feuerschwanz
  • P.O.D
  • Three days grace
Zondag
  • Alice Cooper
  • Def leppard
  • Electric callboy
  • Europe
  • Extreme
  • Foreigner
  • Sabaton
  • Solstafir
dit zijn de echte must sees, heb er nog veel die ik wil zien maar dit zulle momenteel mijn hoogtepunten zijn

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en won666
Yooo iedereen heb effe het schema van Godsmack erbij genomen, die staan 25 July in Bulgarije. Hopelijk een paar dagen ervoor ook in Dessel :) zal ook mijn must sees even oplijsten.

Donderdag
  • John Coffey
  • Limp bizkit
  • Megadeth
  • Static-x
  • Wind rose
Vrijdag
  • Alter bridge
  • Breaking Benjamin
  • Drowning pool
  • Trivium
  • TS
  • Volbeat
Zaterdag
  • BMTH
  • Feuerschwanz
  • P.O.D
  • Three days grace
Zondag
  • Alice Cooper
  • Def leppard
  • Electric callboy
  • Europe
  • Extreme
  • Foreigner
  • Sabaton
  • Solstafir
dit zijn de echte must sees, heb er nog veel die ik wil zien maar dit zulle momenteel mijn hoogtepunten zijn
Een paar dagen! Een maand en een paar dagen zeker?

• Leuk
Waarderingen: Bobthegreen
Ja dat 😂 Eerste keer forum gebruiken stress nam de overhand
No worries. Welcome. En arriveer aub niet op 18 juli in Dessel. Een maandje vroeger valt er meer te doen haha

Ik heb eens gekeken naar Godsmack hun tour voor de zekerheid, maar starten in Europa dus pas 25 juli. Die gaan vrees ik voor Graspop geen maand eerder tot hier komen vrees ik

• Leuk
Waarderingen: Dwarf

Eigenlijk zeer verbaasd dat dit topic nog niet eerder werd aangehaald. Zou het eigenlijk ook wel graag weten, want was eigenlijk van plan mijn combi te kopen in januari 😅 (november en december zijn best wel dure maanden voor mij)

• Leuk
Speaking of which, zoals beloofd nog een overzichtje van potentiële namen die al bevestigd zijn voor andere festivals in dezelfde periode (+/- 3 weken).
(Hoezo 'niet teveel van verwachten'...? 😝)

Disclaimer:
  • Dit overzicht is vanzelfsprekend verre van compleet. Ik heb een selectie gemaakt (ca. 200 uit ruim 1000) van min of meer interessante namen die ik zelf op z'n minst van naam ken, of die anderen reeds genoemd hebben (incl. enkele easter eggjes 😉). Excuses dus als je favoriete band er niet tussen staat, maar laat het gerust weten! 😉
  • Er staan wat namen tussen die wellicht beter/eerder op Werchter zouden passen, maar in mijn ogen niet per se zouden misstaan op GMM. Niet mee eens? Jammer dan.. 💁‍♂️
  • Ik heb een onderscheid gemaakt tussen bands die zowel voor als na GMM zijn aangekondigd en bands die alleen voor óf na GMM aangekondigd zijn. Eerstgenoemde categorie maakt logischerwijs een grotere kans om op GMM te staan dan laatstgenoemde (i.v.m. begin/einde tour). Ik heb geen onderscheid gemaakt tussen Europese en niet-Europese namen, wat uiteraard ook een rol daarbij kan spelen.
  • Ik heb geen rekening gehouden met de precieze beschikbaarheid van bands tijdens het weekend van GMM, of de afstand van festivals. Mochten er logistieke of andere redenen zijn die het onmogelijk of zeer onwaarschijnlijk maken dat een bepaalde band op GMM zou kunnen staan, dan hoor ik dat graag!
  • Er staan geen namen bij die vorig jaar op GMM stonden, of die al aangekondigd zijn voor Alcatraz of Werchter of op andere manieren al uitgesloten zijn.

Bekijk bijlage 17278
Zalig, merci voor het overzicht!

Bands die ik heel graag zie overkomen, o.m. omdat ik ze nog nooit heb gezien:
- Saltatio Mortis
- Acid Bath

Als ontbrekende headliner voor donderdag hoop ik ook op Gojira.

Andere bands die zeker nog mogen komen:
- My Dying Bride: één van mijn lievelingsbands. Zowat elk optreden onvergetelijk en ik heb ze al heel veel gezien. Wel dubbel gevoel met de nieuwe zanger. Hopelijk blijft de magie. Nog geen live beelden bekeken (of durven bekijken), ben er beetje bang voor hoe het klinkt zonder Stainthorpe.
- Ultra Vomit en/of Rectal Smegma: Gutalax was echt wel een feestje op Alcatraz, ik veronderstel dat dit gelijkaardige bands zijn?
- Dogma

Een paar dagen! Een maand en een paar dagen zeker?
Godsmack verwacht ik zeker niet op GMM. Die staan in augustus op Dynamo.
Dus geloof niet dat die 2x in dezelfde hoek gaan staan.

Eigenlijk zeer verbaasd dat dit topic nog niet eerder werd aangehaald. Zou het eigenlijk ook wel graag weten, want was eigenlijk van plan mijn combi te kopen in januari 😅 (november en december zijn best wel dure maanden voor mij)

Inderdaad een goeie vraag voor degene die het nog binnen hebben. Maten van mij moeten ook nog inslaan. Het scheelt toch een slok op een borrel die paar %..

Zoals ik het nu lees is de festival hoek geraakt. Nu is de vraag of GMM het in doorvoer in 2026.
Doen ze dat niet dan teren ze in op eigen geld/winst wat het zal afgedragen moeten worden.
Maar kan een tactiek zijn om geen scheve ogen tussen verschil in aankoop in 1 jaargang te veroorzaken.

Maar Skully gaat ook geraakt worden, ik denk dat die nu op de 4 euro gaat zitten

Laatst bewerkt:
Dynamo sluit graspop niet uit want verschillende landen. Hebben wel vaker overlap. Alleen is Godsmack helaas niet in Europa in juni.

Laatst bewerkt:
Zou Therapy? Op Graspop kunnen terecht komen?

Staan de 18e in Spanje. Dus za of zondag eventueel? (Missing act op de main?)
Als ze komen zou ik ze in de metaldome of marquee zetten denk indoor een topshow gaat zijn in de namiddag op de mainstage zie ik het niet werken.

• Leuk
Waarderingen: Lars.

Aangezien Werchter gisteren gepost heeft dat ze de prijzen mogelijk gaan verhogen in Januari zie ik graspop wel volgen ja.

Inderdaad een goeie vraag voor degene die het nog binnen hebben. Maten van mij moeten ook nog inslaan. Het scheelt toch een slok op een borrel die paar %..

Zoals ik het nu lees is de festival hoek geraakt. Nu is de vraag of GMM het in doorvoer in 2026.
Doen ze dat niet dan teren ze in op eigen geld/winst wat het zal afgedragen moeten worden.
Maar kan een tactiek zijn om geen scheve ogen tussen verschil in aankoop in 1 jaargang te veroorzaken.

Maar Skully gaat ook geraakt worden, ik denk dat die nu op de 4 euro gaat zitten

Ook het eten op de wei zal nog duurder zijn, gezien dat telt als takeaway (of is dat wat je bedoelt met duurdere skullies?)

Ook het eten op de wei zal nog duurder zijn, gezien dat telt als takeaway (of is dat wat je bedoelt met duurdere skullies?)
Als er statafels of picnictafels naast staan, telt het dan ook nog als takeaway? En valt het eten in die supermarkt op de camping dan ook onder takeaway? Ik mag ergens hopen dat de organisatie wel ergens een loophole in die regelgeving kan vinden. Vooral omdat het eigenlijk alleen maar belasting is en geen extra winst.

En ik wist hier niet van maaruh... dit beslist de Belgische overheid dus pas in eind november? Lekker chaotisch voor al die evenementen die al een jaar gepland staan.

Denk inderdaad ook dat de Belgische festival lobby volledig gaat inzetten op die 'Afhaalmaaltijden' en wat daar onder valt en wat niet.

Dat de entree tickets duurder gaan worden lijkt me duidelijk, maar in hoeverre dit de etensprijzen gaat beïnvloeden gaan we nog zien

Goeie kans is dat de btw omhoog gaat op frisdrank/bier, afhaalmaaltijden, ticketprijzen en campings.
Steeds van 6% naar 12%.
Als Graspop dat ook allemaal mee moet nemen dan wordt de skullie gewoon een stuk duurder.

Maar als ik dit zo lees zou zelfs de boneyard duurder kunnen zijn naar 1 januari.

Ik hoop dat het allemaal meevalt of wordt afgeblazen.
Maar als werchter al gaat verhogen dan gaat er nog wel meer gebeuren.

Goeie kans is dat de btw omhoog gaat op frisdrank/bier, afhaalmaaltijden, ticketprijzen en campings.
Steeds van 6% naar 12%.
Als Graspop dat ook allemaal mee moet nemen dan wordt de skullie gewoon een stuk duurder.

Maar als ik dit zo lees zou zelfs de boneyard duurder kunnen zijn naar 1 januari.

Ik hoop dat het allemaal meevalt of wordt afgeblazen.
Maar als werchter al gaat verhogen dan gaat er nog wel meer gebeuren.
Bier gaat niet omhoog volgens mij toch? is 21% btw geloof ik net als in Nederland

Als die btw verhoging ook geld op de accommodaties dan ben ik blij dat de inferno verkoop in november was en niet in januari

• Leuk
Maar mag je in België wel wettelijk prijzen aanpassen als je ze eens gecommuniceerd hebt en ze al gebruikt?

Users who are viewing this thread