Graspop Metal Meeting 2026

Dan toch primus in europa alleen op alcatraz hoop echt dat dit 1 van de weinige namen is die dubbelt met gmm en hier ook langs komt

In 2025 hadden ze dat blauwe thema met die bliksemschichten, dat had ook niks met de line up of met aankleding te maken.

Dus verwacht hetzelfde met de zombies, het is gewoon een design en that's it.
Wrs hebt ge gelijk, maar hoop toch van niet 😄

Saw Manson today. It was a good, energetic performance, but having seen Till Lindemann last week as well I gotta say in comparison MM is no Graspop headliner material.

Till has a very memorable band with a freak drummer and three girls with stripper poles and NIN's Danny Lohner. Everyone shows off and it's so much fun. Manson's current band including Hollywood composer Tyler Bates is solid but in no way outstanding, stays humble.

Till had lots of NSFW imagery while M was super tame. Used his stilts on Tourniquet but other than that zero show elements. No more bible podest. Till had something for every song and threw real fish and cakes into the audience. Did he also do that at GMM 24? Till played for 90 min and M only for 80. No idea why so short when Axl can go for 200 min.

I looked at your top ten lists of 2024 and apparently Till wasn't a true highlight for anyone. So no one will wish him back. But he was way more entertaining than M this week.

To speak honestly, I still can't believe how huge Limp Bizkit seems to have become recently. They did not make any relevant song over the last 20 years or so. Nu metal revival or not, I simply don't get it. It is awkward.
Their 10 most played songs on Spotify are relevant since the day they released them. Some bands don’t need to put out music to stay relevant. That’s what you call ‘timeless music’. Every generation of teenagers includes a portion of rock/metal fans and they all start with the famous bands/songs. In rock you start with ACDC, Iron Maiden, Dire Straits, Metallica,… In metal you start with Slipknot, Papa Roach, Limp Bizkit,…. Some stay with these bands for a long time others grow out of it and go more niche. But almost everyones first steps in these genres pass the ‘major’ bands of the genres. That’s why they are (and keep being) famous among a huge audience.

So if you don’t like them being a headliner you probably went into a more niche music taste and know bands that are (in your opinion) more suitable for the mainstage headliner but to the bigger (more mainstream) audience Limp Bizkit is for sure a headliner worthy band.

Saw Manson today. It was a good, energetic performance, but having seen Till Lindemann last week as well I gotta say in comparison MM is no Graspop headliner material.

Till has a very memorable band with a freak drummer and three girls with stripper poles and NIN's Danny Lohner. Everyone shows off and it's so much fun. Manson's current band including Hollywood composer Tyler Bates is solid but in no way outstanding, stays humble.

Till had lots of NSFW imagery while M was super tame. Used his stilts on Tourniquet but other than that zero show elements. No more bible podest. Till had something for every song and threw real fish and cakes into the audience. Did he also do that at GMM 24? Till played for 90 min and M only for 80. No idea why so short when Axl can go for 200 min.

I looked at your top ten lists of 2024 and apparently Till wasn't a true highlight for anyone. So no one will wish him back. But he was way more entertaining than M this week.

I’m seeing both of them next week, I’ll circle back to this one :p

Here’s the recent Antwerp show by the way, for anyone curious:

Laatst bewerkt:
Ik vind het vooral een enorm gemakzuchtige band. Qua show en setlist doen ze niet de minste moeite, weinig tot geen aankleding, altijd exact hetzelfde optreden, proberen nauwelijks om nog nieuwe muziek te schrijven, tot het einde der tijden blijven ze teren op Chocolate Starfish en op Significant Other. Er zijn wel meer bands die surfen op het succes van hun gouden oude tijd, maar Limp Bizkit heeft die ommekeer wel extreem vroeg in hun carrière gemaakt, die bestonden nog geen 10 jaar toen ze eigenlijk al een nostalgie-band waren.

Maar goed, als het werkt, moet je ook niet gaan verwachten dat ze met hun mentaliteit ergens moeite in gaan steken als 't niet nodig is. Die gaan ooit nog wel op residency in Las Vegas.
Limp Bizkit is toch een beetje voor nu-metal wat Anthrax voor thrash metal is (Linkin Park = Metallica, Slipknot = Megadeth, Korn = Slayer, ...), of Ringo voor de Beatles, Winston Zeddemore voor de Ghostbusters, Aquaman voor de Justice League...
Zeg maar het buitenbeentje dat nooit zo serieus wordt genomen als de andere grote namen.

Ik durf zelfs te stellen dat Till voor geen enkele bezoeker een hoogtepunt was in 2024.
Hij stond er nl. in 2025. ;)

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Vond Limp Bizkit wel oke vorige keer op Graspop, opzich wel beter dan de jaren ervoor maar dat gemakzuchtige waar @Black Hammer het over heeft herken ik wel. Ben ook wel benieuwd of ze, nu ze overal die headline spots krijgen, wat show elementen toevoegen en hopelijk stoppen ze met die 2x Break Stuff onzin. Die hebben toch wel genoeg muziek om 90 minuten te vullen zonder dubbele nummers te spelen. Verder was dat gezeik over BMTH het hele optreden door ook gewoon erg kinderachtig en storend. Er zullen vast mensen zijn die het grappig vonden, maar een beetje respect voor andere artiesten waar ze het podium mee delen zou ze goed doen.

Op basis van de andere podiumafsluiters lijkt het erop dat ik tijdens de headliners toch wel op de mainstages ben aangewezen. Hopelijk dit keer dus een goede energieke show van Limp Bizkit en een leuke laatste headliner.
  • Anthrax is absouluut niet mijn ding
  • The Dillinger Escape plan klonk wel leuk maar toen ik erachter kwam dat die alleen hun eerste album spelen ben ik al afgehaakt want dat klinkt echt verschrikkelijk in vergelijking met hun materiaal met de andere zanger.
  • President heb ik nog niet geluisterd maar ben ik ook niet echt van plan, vind het maar een raar verhaal dat die uit het niets opeens de metaldome mogen afsluiten. Had dan Bloodywood daar gezet of een Static-X ofso

Laatst bewerkt:
Vond Limp Bizkit wel oke vorige keer op Graspop, opzich wel beter dan de jaren ervoor maar dat gemakzuchtige waar @Black Hammer het over heeft herken ik wel. Ben ook wel benieuwd of ze, nu ze overal die headline spots krijgen, wat show elementen toevoegen en hopelijk stoppen ze met die 2x Break Stuff onzin. Die hebben toch wel genoeg muziek om 90 minuten te vullen zonder dubbele nummers te spelen. Verder was dat gezeik over BMTH het hele optreden door ook gewoon erg kinderachtig en storend. Er zullen vast mensen zijn die het grappig vonden, maar een beetje respect voor andere artiesten waar ze het podium mee delen zou ze goed doen.

Op basis van de andere podiumafsluiters lijkt het erop dat ik tijdens de headliners toch wel op de mainstages ben aangewezen. Hopelijk dit keer dus een goede energieke show van Limp Bizkit en een leuke laatste headliner.
  • Anthrax is absouluut niet mijn ding
  • The Dillinger Escape plan klonk wel leuk maar toen ik erachter kwam dat die alleen hun eerste album spelen ben ik al afgehaakt want dat klinkt echt verschrikkelijk in vergelijking met hun materiaal met de andere zanger.
  • President heb ik nog niet geluisterd maar ben ik ook niet echt van plan, vind het maar een raar verhaal dat die uit het niets opeens de metaldome mogen afsluiten. Had dan Bloodywood daar gezet of een Static-X ofso
Voor mezelf heb ik ook echt een ban gelegd op president.
Lijkt mij een band totaal gemaakt door de muziek industrie op het sleeptoken succes. Stond ook in de metaldome en daarna op alle mains.

Die verdienen het nog niet in mijn ogen als 80% geen idee hebt wie je bent, je muziek niet kent of je verward met The Presidents of USA.

Ik had dat ook gedaan als ik niet op voorhand wist wat een omhooggevallen band dat is maar helaas wist ik het er na pas en toen vond ik eigenlijk de muziek al best leuk. Dus ik zit nu met een innerlijke strijd: steun ik deze nonsense door naar de show te gaan of blijf ik achter mijn standpunt en boycott ik dus de show. 😅

Maar goede muziek of niet. Als zijn het Bruce Dickinson, Matt Heeft, Kerry King, Frank Zummo, Charles Greywolf en Geddy Lee in een band, dan nog vind ik dit platte commercie

Heel de ophef rondom President is totaal langs mij heen gegaan. Pas na de commentaren hier de band beluisterd. Ik hoef ze niet te boycotten. Vind het bagger waar ik echt niet bij ga staan. Maar ieder zijn eigen natuurlijk.

Edit: En waarschijnlijk cashen ze toch met Anthrax dus hoef ik de keus sowieso niet te maken😁

Breaking a lance for President: I think the King of Terrors ep is pretty good. I especially like Fearless and Name of the Father. But I also like Bring Me, Bad Omens and Sleep Token. Pretty similar boat.

No idea though how they're filling an hour or more. Not enough material

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
Heel de ophef rondom President is totaal langs mij heen gegaan. Pas na de commentaren hier de band beluisterd. Ik hoef ze niet te boycotten. Vind het bagger waar ik echt niet bij ga staan. Maar ieder zijn eigen natuurlijk.

Edit: En waarschijnlijk cashen ze toch met Anthrax dus hoef ik de keus sowieso niet te maken😁
Cashen, in dit geval een mooie en accurate verspreking.. ;) €€€
Ik reken 'm goed! 👍

Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: won666, Piebe71 en Jamel

Users who are viewing this thread