Graspop Metal Meeting 2026

Die verkopen blijkbaar 40k tickets in frankrijk, met die info is het niet zo gek
Maar zou wel een bijzondere actie zijn toch. Limp Bizkit vorige doorkomst nog sub en dan nu headliner. En volgens mij stond Offspring in 2022 ergens rond een uurtje of 5 in de middag?
Grote sprong naar headliner dan.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Maar zou wel een bijzondere actie zijn toch. Limp Bizkit vorige doorkomst nog sub en dan nu headliner. En volgens mij stond Offspring in 2022 ergens rond een uurtje of 5 in de middag?
Grote sprong naar headliner dan.
Logische headliner voor Hellfest bedoelde ik, omdat ze daar blijkbaar heel groot zijn

In België niet. The offspring en Dropkick zie ik beiden echt geen graspop headlinen. (Offspring was in 2022 wel sub trouwens maar ben het verder met je eens, gaat niet gebeuren)

Die verkopen blijkbaar 40k tickets in frankrijk, met die info is het niet zo gek
...Nogmaals.. zaalshows zijn niet hetzelfde als festival headliner zijn. Kaartje Offspring in Parijs = €59. Dagje Hellfest of GMM is een heel stuk duurder. Een show in de 013 is vaak nog duurder

Parijs heeft ook nog eens 2,1 miljoen inwoners. Dat soort plekken uitverkopen als een band van dat formaat is niet zo raar hoor. Ook echt maar 1 plek in heel Frankrijk (toch geen klein landje). 3 grote shows in Duitsland vind ik een ander verhaal, maar geen idee hoe uitverkocht die waren.

The Offspring is headliner op Jera en dat is precies goed voor dat formaat festival. Headliner zijn op GMM zou echt de zwakste headliner ooit zijn.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
...Nogmaals.. zaalshows zijn niet hetzelfde als festival headliner zijn. Kaartje Offspring in Parijs = €59. Dagje Hellfest of GMM is een heel stuk duurder. Een show in de 013 is vaak nog duurder

Parijs heeft ook nog eens 2,1 miljoen inwoners. Dat soort plekken uitverkopen als een band van dat formaat is niet zo raar hoor. Ook echt maar 1 plek in heel Frankrijk (toch geen klein landje). 3 grote shows in Duitsland vind ik een ander verhaal, maar geen idee hoe uitverkocht die waren.

The Offspring is headliner op Jera en dat is precies goed voor dat formaat festival. Headliner zijn op GMM zou echt de zwakste headliner ooit zijn.
Zou kunnen wedijveren met Soulfly in 2010.
Stonden 2 jaar erna gewoon in de namiddag zelf.

Of Marilyn Manson in 2009 als afsluiter. Jezus dat was slecht.

Zou kunnen wedijveren met Soulfly in 2010.
Stonden 2 jaar erna gewoon in de namiddag zelf.

Of Marilyn Manson in 2009 als afsluiter. Jezus dat was slecht.
MM kan ik me zo voorstellen. Toen hij in 2015 nog na Slipknot de festivaldag afsloot, liep de wei ook snel leeg.

Dropkick Murphy’s zou natuurlijk prima op de South Stage spots rond Alter Bridge staan. Denk een beetje vergelijkbaar aan grootte.

Als headliner gaan ze dit nooit doen. Dan zie ik het eerder gebeuren dat ze Within Temptation doorschuiven, maar het feit dat ze zo expliciet een spot boven Within Temptation blurren doet me geloven dat ze wel degelijk een deal hebben die nog niet naar buiten mag komen.

Als ze specifiek Zombies op hun shirt hebben staan... en als dat iets zou betekenen...

Komt dan misschien toch Rob nog langs?

Niet dat die groter zijn dan WT, maar kan me voorstellen dat ze het zo zouden programmeren om Rob in het donker te zetten...

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
But that would be a special event, right? Limp Bizkit was a sub last time, and now they're headlining. And I think Offspring was around 5 PM in 2022?
Big leap to headliner then.
To speak honestly, I still can't believe how huge Limp Bizkit seems to have become recently. They did not make any relevant song over the last 20 years or so. Nu metal revival or not, I simply don't get it. It is awkward.

To speak honestly, I still can't believe how huge Limp Bizkit seems to have become recently. They did not make any relevant song over the last 20 years or so. Nu metal revival or not, I simply don't get it. It is awkward.

Ik vind het vooral een enorm gemakzuchtige band. Qua show en setlist doen ze niet de minste moeite, weinig tot geen aankleding, altijd exact hetzelfde optreden, proberen nauwelijks om nog nieuwe muziek te schrijven, tot het einde der tijden blijven ze teren op Chocolate Starfish en op Significant Other. Er zijn wel meer bands die surfen op het succes van hun gouden oude tijd, maar Limp Bizkit heeft die ommekeer wel extreem vroeg in hun carrière gemaakt, die bestonden nog geen 10 jaar toen ze eigenlijk al een nostalgie-band waren.

Maar goed, als het werkt, moet je ook niet gaan verwachten dat ze met hun mentaliteit ergens moeite in gaan steken als 't niet nodig is. Die gaan ooit nog wel op residency in Las Vegas.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Akephalos en Joslittel
Maar Forces of Metal vergelijken met Graspop, Hellfest of verwante festivals is toch de bekende appels en peren met elkaar vergelijken. Alles wat daar fout kon ging ook fout. Een nieuw festival oprichten midden tussen de grote festivals in Europa, en dit ook niet echt op een bescheiden wijze in de media brengen. Wat dat betreft bouwt South of Heaven het iets bescheidener uit. Net als een Into the Grave en Pitfest.
Ik vergelijk ze ook niet...
Ik nam FOM als voorbeeld, omdat daar alles idd fout ging.
Een booker kijkt normaal naar de gemiddelde verkoopcijfers, uitzonderingen daar gelaten.
Def Leppard, Twisted Sister en Motley Crue zijn bands die het juist voornamelijk van festivals moeten hebben (helemaal in de Benelux), want weinig zalen durven hun handen er aan te branden.

Ik vergelijk ze ook niet...
Ik nam FOM als voorbeeld, omdat daar alles idd fout ging.
Een booker kijkt normaal naar de gemiddelde verkoopcijfers, uitzonderingen daar gelaten.
Def Leppard, Twisted Sister en Motley Crue zijn bands die het juist voornamelijk van festivals moeten hebben (helemaal in de Benelux), want weinig zalen durven hun handen er aan te branden.
Ja, dat van die laatste 3 bands ben ik absoluut met je eens. Vooral de Crüe is nooit ergens groter geworden als in de VS. Maar in het geval van TS is het natuurlijk gewoon weer na 10 jaar droogte dat de fans er wel op af komen. Mijzelf inclusief🤭

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Langs de andere kant snap ik deze ook wel..

Screenshot_20251114_192043_Instagram.jpg

Romantiseer het mss in de hoop dat er een thema is maar het lijken idd random woorden bij elkaar..

Hoop nu wel dat ze bij Graspop professioneel genoeg zijn dat ze een plan hebben en dat dit geen random AI gebrabbel is. 😄

Users who are viewing this thread